dinsdag 29 september 2009

I'm dreaming of a .......

....scandinavian Christmas, oftewel JUL. Ja, het is nog een beetje vroeg, maar hier komen de eerste dozen met kerstdecoraties al binnen. De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met verzinnen hoe we dit jaar de kerst gaan "vieren" in de winkel. En ik ben eruit........


De gehele bovenverdieping zal veranderen in een scandinavisch kersthuis. Ik ben namelijk helemaal verzot op de scandinavische stijl en wil dit graag in mijn winkel laten zien. Om het tussen de fleurige bedoening beneden te zetten vind ik jammer. Daar valt het niet genoeg op en komt het absoluut niet tot zijn recht. Dus de bovenverdieping gebruiken.

Het wordt dus een scandinavische kerst bij het Duifje. De voorbereidingen zijn een tijd terug al begonnen met het maken van een aparte website voor de kerst en vandaag beginnen we met het prijzen van de reeds aanwezige artikelen. Op 31 oktober moet alles klaar zijn, want dan komen mijn vriendinnen van Picasa de boel hier onveilig maken. Dus vanaf 19 oktober is de bovenverdieping ( tijdelijk) voor het publiek gesloten.

Vandaar dat we nu een kleine opruiming houden, zodat we straks genoeg ruimte hebben voor al die fantastische kerstspullen. Kijk op de site voor een aantal leuke aanbiedingen, misschien zit er wat voor je bij.

HK Living

HK Living , een nieuw Nederlands merk sinds januari van dit jaar. De heren Emiel Hetsen en Sander Klaver staan aan het hoofd van dit geweldige bedrijf. Ze ontwerpen meubelen, decoraties en verlichting die stoer en leefbaar zijn. Precies zoals ik ze graag zie. Al vanaf januari verkopen wij dit merk en daar zijn we trots op. Ook VTWonen heeft de heren ontdekt en biedt regelmatig produkten van hen aan in hun speciale verkoopshop.

Vanaf vandaag ( eindelijk) de stoel binnen. Een ontwerp gebaseerd op het oude schoolstoeltje dat nu dienst kan doen als bureaustoel of eetkamerstoel. Ik was er op slag verliefd op. Wij hebben hem in het wit, maar hij is er ook in grijs en zwart. Deze week in VTWonen!



En wat dacht je van onderstaande sidetable. Beide zijkanten zijn naar beneden te klappen, waardoor een mooie stoere sidetable ontstaat. Heb je een grotere tafel nodig dan klap je één of twee zijkanten omhoog en heb je een volwaardige eettafel. Kom er maar eens op. Super vind ik hem.


Er is hard gewerkt aan uitbreiding van de collectie en over enkele dagen zal deze te zien zijn via dit weblog.

woensdag 23 september 2009

Jeanne d'Arc Living en PiP Home

Gisteren was het een nogal hectisch dagje. De nieuwe Jeanne d'Arc Living kwam binnen en dat geeft altijd even wat opwinding, versturen naar de webshoppers, mensen bellen c.q. mailen die hem willen komen halen en natuurlijk zelf even gauw bladeren. Wat is het toch een prachtig plaatjesboek! En nu in het engels, zodat het nóg leuker wordt. En dat is te merken. Het lijkt wel of nu iedereen die nog twijfelde besloten heeft het blad te kopen. Ze vliegen de winkel uit. Maar wees nou eerlijk....... het ziet er toch ook weer fantastisch uit.

Jeanne d'Arc was echter niet het enige dat binnen kwam. Onverwachts kreeg ik ook nog een hele aanvulling binnen van het PiPHome servies. ook zo'n knaller. Tja, en als je dan net bezig bent met het inpakken van ettelijke tijdschriften en de klanten beginnen te komen dan ziet dat er ongeveer zo uit.......



Normaal gesproken heb ik een redelijk gestructureerde manier van wegwerken: doos voor doos. Het geval wil echter dat de ene na de andere klant om een bordje of beker vroeg die ergens in deze dozen verstopt zat en dan krijg je dus dit.....



Zo trof ik de boel vanmorgen ook weer aan, want er was gister geen tijd meer om alles uit te pakken. Nog twee vertegenwoordigers op bezoek en noem maar op. Meestal heb ik het aan het eind van de dag wel klaar, maar deze keer dus even niet.
Maar goed, dan vanmorgen maar iets eerder begonnen en
nu hebben we weer een heerlijke volle kast en een lekkere voorraad PiPHome servies voor zolang als het duurt, hihi.




zaterdag 19 september 2009

Weer een tevreden klant


At Home with Marieke

Dit prachtige servies van At Home with Marieke is één van de paradepaardjes van onze winkel. Zelf hebben we van de folklorestoffen hier een eigen lijn tafeltextiel en kussenhoezen bijgemaakt. Een van de grootste liefhebbers daarvan is mevr. Fieten.
Deze mevrouw is helemaal wild van de folklorestoffen en heeft inmiddels delen van het servies van At Home with Marieke, kussenhoesjes, tafelkleden en placemats uit onze eigen collectie. Laatst bestelde ze tafellopertjes, want die ze had konden echt niet meer.
Gisteren was het vrij rustig in de winkel, dus heb ik de lopertjes voor haar genaaid. Elke keer als ze haar bestelling komt halen straalt ze van blijdschap en zijn de oohh's en aah's niet van de lucht. Tegen iedereen vertelt ze hoe mooi onze winkel is, vol trots als was ik haar dochter.
Wat is het toch heerlijk als je mensen op zo'n eenvoudige manier blij kan maken.

Selectie van onze eigen textiellijn

vrijdag 18 september 2009

Foutje, bedankt!

Nou, dit is me nog niet eerder overkomen....
Krijg ik een mailtje van een klant:
Heel leuk pakje ontvangen ( dit hoor ik wel vaker), maar dan.....
Er is alleen één klein probleempje..... Heb ik de verkeerde bekers opgestuurd!!!!!
I.p.v. de Ingrid beige heeft Marga de Naomi beige toegestuurd gekregen. En of dat nog niet alles is: mijn voorraad bekers Ingrid beige is inmiddels geslonken tot 2.
Gauw een collega uit de buurt gebeld en daar kan ik er gelukkig nog twee ophalen. Lang leve de collega's. En nu alles weer even recht breien.
Wat een blunder, haha.

donderdag 17 september 2009

Hoe het allemaal begon............


Bijna 5 jaar geleden verhuisden we van Purmerend naar het prachtige Echten in Drenthe. Een heerlijk huisje buitenuit met een schuur, groot genoeg om mijn hobby in uit te stallen: opgeknapte meubeltjes en zelfgemaakte artikelen, voornamelijk stof. Geen lapje was veilig voor mij en mijn naaimachine. Op 19 maart 2005 ging de deur open en was Duifje van Drenthe geboren...
Een stukje schuur van 25m2 met een overdekt voorstuk van zo'n 30 m2.

Iedere zaterdag waren we open van 10 tot 17 uur. Van meet af aan bleek dit een succes en al gauw moest de "hulp" van groothandels worden ingeroepen om de voorraad op peil te houden. We hebben van het begin af aan geprobeerd een eigen stijl en exclusiviteit te zoeken. Mede bepaald door de vele eigengemaakte spullen zoals: kussenhoesjes, hartjes en andere textiele artikelen gemaakt van de Hollandse folklorestoffen.

Een blik in de winkel anno 2005

De winkel liep goed en veel mensen wisten de weg naar onze schuur te vinden.De vrijdag werd
toegevoegd aan de openingstijden. Toch wilde ik wel wat meer. De marktjes en braderiën waar ik tot dan toe had gestaan , zetten niet zo veel zoden aan de dijk, dus op naar het grote werk.

Een plekje op de Summerfair in Ommen. ..



impressie van onze stand in Ommen


Dit was een goede zet: heel veel naamsbekendheid en vele malen meer bezoekers. Gevolg: winkel werd te klein en dus........ uitbouwen



30m2 komt erbij!

Er wordt een stuk van 30 m2 aan de winkel gebouwd. Wat begon als een hobby op 25m2 groeit uit tot een winkel van bijna 75m2 én een vermelding in de winkelselectie van Ariadne at Home!
Onze groei kent geen grenzen en mijn ambitie groeit tomeloos mee. Ik ga in deze iets sneller dan manlief en als bij mij dan ook de behoefte groeit om een échte winkel te beginnen is hij niet direct gecharmeerd. Maar ook hij moet erkennen dat hoe leuk ook, de schuur kan echt niet meer. Op regenachtige dagen is het pad en de ruimte voor de schuur één grote modderpoel en het dak is ook niet helemaal waterdicht. 's Winters staat het ijs in de schalen binnen en de waxines branden niet eens helemaal op, zo koud is het.
Op een zaterdag trek ik mijn stoute schoenen aan en loop eindelijk eens binnen bij de eigenaar van een pand dat al een hele tijd leeg staat. geen idee wat ik moet verwachten, maar niet geschoten is altijd mis. Mijn ambitie kent vanaf nu geen grenzen meer. De eigenaar blijkt niet afwijzend te staan tegenover de komst van Het Duifje naar Ruinen. Inmiddels hebben we, zeker in de buurt, al een behoorlijke naam opgebouwd. En om een lang verhaal kort te maken.....

Vanaf 23 mei 2008 is Het Duifje van Drenthe gevestigd in Ruinen.