
dinsdag 29 september 2009
I'm dreaming of a .......

HK Living
Vanaf vandaag ( eindelijk) de stoel binnen. Een ontwerp gebaseerd op het oude schoolstoeltje dat nu dienst kan doen als bureaustoel of eetkamerstoel. Ik was er op slag verliefd op. Wij hebben hem in het wit, maar hij is er ook in grijs en zwart. Deze week in VTWonen!

En wat dacht je van onderstaande sidetable. Beide zijkanten zijn naar beneden te klappen, waardoor een mooie stoere sidetable ontstaat. Heb je een grotere tafel nodig dan klap je één of twee zijkanten omhoog en heb je een volwaardige eettafel. Kom er maar eens op. Super vind ik hem.
woensdag 23 september 2009
Jeanne d'Arc Living en PiP Home
Gisteren was het een nogal hectisch dagje. De nieuwe Jeanne d'Arc Living kwam binnen en dat geeft altijd even wat opwinding, versturen naar de webshoppers, mensen bellen c.q. mailen die hem willen komen halen en natuurlijk zelf even gauw bladeren. Wat is het toch een prachtig plaatjesboek! En nu in het engels, zodat het nóg leuker wordt. En dat is te merken. Het lijkt wel of nu iedereen die nog twijfelde besloten heeft het blad te kopen. Ze vliegen de winkel uit. Maar wees nou eerlijk....... het ziet er toch ook weer fantastisch uit.
Jeanne d'Arc was echter niet het enige dat binnen kwam. Onverwachts kreeg ik ook nog een hele aanvulling binnen van het PiPHome servies. ook zo'n knaller. Tja, en als je dan net bezig bent met het inpakken van ettelijke tijdschriften en de klanten beginnen te komen dan ziet dat er ongeveer zo uit.......Normaal gesproken heb ik een redelijk gestructureerde manier van wegwerken: doos voor doos. Het geval wil echter dat de ene na de andere klant om een bordje of beker vroeg die ergens in deze dozen verstopt zat en dan krijg je dus dit.....
Zo trof ik de boel vanmorgen ook weer aan, want er was gister geen tijd meer om alles uit te pakken. Nog twee vertegenwoordigers op bezoek en noem maar op. Meestal heb ik het aan het eind van de dag wel klaar, maar deze keer dus even niet.
Maar goed, dan vanmorgen maar iets eerder begonnen en
zaterdag 19 september 2009
Weer een tevreden klant
Dit prachtige servies van At Home with Marieke is één van de paradepaardjes van onze winkel. Zelf hebben we van de folklorestoffen hier een eigen lijn tafeltextiel en kussenhoezen bijgemaakt. Een van de grootste liefhebbers daarvan is mevr. Fieten.
Deze mevrouw is helemaal wild van de folklorestoffen en heeft inmiddels delen van het servies van At Home with Marieke, kussenhoesjes, tafelkleden en placemats uit onze eigen collectie. Laatst bestelde ze tafellopertjes, want die ze had konden echt niet meer.
Gisteren was het vrij rustig in de winkel, dus heb ik de lopertjes voor haar genaaid. Elke keer als ze haar bestelling komt halen straalt ze van blijdschap en zijn de oohh's en aah's niet van de lucht. Tegen iedereen vertelt ze hoe mooi onze winkel is, vol trots als was ik haar dochter.
Wat is het toch heerlijk als je mensen op zo'n eenvoudige manier blij kan maken.
vrijdag 18 september 2009
Foutje, bedankt!
Krijg ik een mailtje van een klant:
Heel leuk pakje ontvangen ( dit hoor ik wel vaker), maar dan.....
Er is alleen één klein probleempje..... Heb ik de verkeerde bekers opgestuurd!!!!!
I.p.v. de Ingrid beige heeft Marga de Naomi beige toegestuurd gekregen. En of dat nog niet alles is: mijn voorraad bekers Ingrid beige is inmiddels geslonken tot 2.
Gauw een collega uit de buurt gebeld en daar kan ik er gelukkig nog twee ophalen. Lang leve de collega's. En nu alles weer even recht breien.
Wat een blunder, haha.
donderdag 17 september 2009
Hoe het allemaal begon............
Bijna 5 jaar geleden verhuisden we van Purmerend naar het prachtige Echten in Drenthe. Een heerlijk huisje buitenuit met een schuur, groot genoeg om mijn hobby in uit te stallen: opgeknapte meubeltjes en zelfgemaakte artikelen, voornamelijk stof. Geen lapje was veilig voor mij en mijn naaimachine. Op 19 maart 2005 ging de deur open en was Duifje van Drenthe geboren...
Iedere zaterdag waren we open van 10 tot 17 uur. Van meet af aan bleek dit een succes en al gauw moest de "hulp" van groothandels worden ingeroepen om de voorraad op peil te houden. We hebben van het begin af aan geprobeerd een eigen stijl en exclusiviteit te zoeken. Mede bepaald door de vele eigengemaakte spullen zoals: kussenhoesjes, hartjes en andere textiele artikelen gemaakt van de Hollandse folklorestoffen.
Een blik in de winkel anno 2005
De winkel liep goed en veel mensen wisten de weg naar onze schuur te vinden.De vrijdag werd
toegevoegd aan de openingstijden. Toch wilde ik wel wat meer. De marktjes en braderiën waar ik tot dan toe had gestaan , zetten niet zo veel zoden aan de dijk, dus op naar het grote werk.
Een plekje op de Summerfair in Ommen. ..
Vanaf 23 mei 2008 is Het Duifje van Drenthe gevestigd in Ruinen.


