vrijdag 30 december 2011

Wat was, is en gaat komen

Zo aan het eind van het jaar maken we weer de balans op: het was me het jaartje wel weer:-)
Voor het eerst een heel jaar met de kleding. Vorig jaar september nieuw en best wel spannend, maar wat een succes! Gaandeweg het jaar wisten steeds meer dames de weg naar onze kleding te vinden en vanaf september hebben we zelfs de hele bovenverdieping gevuld met de mooiste collecties. In een jaar tijd is ons kledingaanbod verviervoudigd!
Ook onze eigen meubelen hebben een gigantische spurt gemaakt. Zo begonnen we het jaar met een grote opdracht voor Vakantiepark "De Wiltzangh". Daarna is het niet meer stil geweest in de werkplaats en hebben we constant opdrachten gehad. Heel even dreigde de levertijd zelfs op te lopen naar 6 weken, maar dat ging gelukkig nog goed. We willen nl. de klant niet al te lang laten wachten...Een en ander heeft zelfs geresulteerd in een opdracht voor een keuken op maat. Daar zal manlief komende week aan beginnen en uiteraard krijgen jullie daar t.z.t. de beelden van!



Een nieuw jaar is ook weer een moment voor nieuwe strategieën, ideeën en mogelijkheden. Zoals jullie weten krijgt onze winkel ieder half jaar een metamorfose. Zo ook weer in januari. Komende week ga ik op pad voor nieuwe collecties en dinsdag en woensdag zal de winkel worden verbouwd. Deze keer moet zelfs de toonbank eraan geloven om plaats te maken voor meer meubelen!
 De sleutelwoorden worden: STOER, LANDELIJK en INDUSTRIAL. Aan de nieuwe stijl van de website is al het een en ander af te leiden. In het licht van deze stijl hebben we weer een aantal nieuwe leveranciers, waarvan één Deense die nog niet zo bekend is in Nederland. Hiermee zijn we wederom één van de eerste kleinere winkels in Nederland die als één van de eersten een nieuw merk gaan voeren. Zo waren we eerder al pionier met GreenGate (mei 2006), HK Living (januari 2009), At Home with Marieke ( februari 2009), PiPHome (september 2009), Bloomingville ( oktober 2008), IB Laursen (oktober 2008) en Jeanne d'Arc Living ( zomer 2008) En dat is één van de aspecten die mijn werk zo leuk maken: altijd op zoek naar dat ene product dat precies past en nog niet overal ligt. Ik geef toe, het wordt steeds lastiger, maar dat maakt de uitdaging en de voldoening des te groter.

Naast nieuwe items zullen we ook proberen weer af en toe wat brocante artikelen toe te voegen aan ons assortiment. Zo komen er volgende week een aantal originele luiken en meelzakken binnen. Oude items om je huis nèt dat persoonlijke tintje te geven en de geweldige stoere, landelijke, industrial look te geven á la Jeanne d'Arc Living.


Voor de rest zitten er een aantal plannen in de bus, waar ik nu nog niet zoveel over kan zeggen, omdat ze nog in de oriënteringsfase zitten. De kans is echter groot dat er dit jaar iets uit die bus zal gaan komen. Nieuwe plannen waar we ontzettend veel zin in hebben, maar die natuurlijk wel verstandig moeten worden ingepast. En daar ligt toch wel een kleine hindernis, aangezien mijn enthousiasme nauwelijks grenzen kent. Gelukkig heb ik een, naar mijn mening soms veel te, verstandige man:-)

Uiteraard was alles hierboven beschreven niet mogelijk zonder jullie, onze klanten. We willen jullie dan ook hartelijk danken voor jullie klandizie, steun en vertrouwen en we hopen jullie volgend jaar weer van dienst te kunnen zijn.
Ik kreeg een wens van een vriendin en ik geef hem graag door:

Om gelukkig te zijn, moet je iets doen waar je gelukkig van wordt!

Wij wensen iedereen een heel gelukkig 2012.


woensdag 21 december 2011

SUPERSALE!

Vanaf vandaag gaat onze SUPERSALE nog een tandje omhoog:

Alle kerstartikelen:
-50%

en op de kledingafdeling zijn de kortingen ook opgeschroefd naar 25-70%!! Profiteer nog voor de kerst van deze prachtige aanbiedingen.

In het nieuwe jaar geheel nieuwe collecties!!!! Een grote actie in januari en nog veel meer. Hou de social media in de gaten of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Voor nu wens ik jullie allemaal alvast hele fijne feestdagen.


vrijdag 16 december 2011

We knallen het jaar uit!!!


A.s. zaterdag op de Brink in Ruinen: De Heerlijkheid Ruinen. Voor ons tevens de start van een grootse uitverkoop.
Om het nieuwe jaar straks fris en fruitig te beginnen gaat het mes erin!


Daarnaast op alle kerstartikelen 30- 50% korting.

Dat is nog eens vuurwerk.
Profiteer mee van deze fantastische aanbiedingen. Geldig van 17 t/m 31 december of zolang de voorraad strekt.

Zondag 18 december is onze laatste koopzondag van dit jaar. Heerlijk kerstshoppen onder het genot van een glaasje glühwein. We zijn geopend van 12 tot 17 uur.

Tot ziens in Ruinen.

zaterdag 10 december 2011

Unieke producten.

Prachtige met de hand gemaakte kransen en bundels. voor aan de wand of op de tafel.
Gemaakt van gedroogde, natuurlijke materialen gaan ze jarenlang mee.





Naast kransen ook mooie "bundels". Mooi op de schouw of je tafel, maar ook voor je raam.




Ook dit jaar weer het fantastische keramiek van Trees Teijema. Deze keer de engeltjes, schaapjes en uiteraard een prachtige kerststal. Uniek en handgemaakt.




Vanmorgen afgeleverd in Heerenveen:



Onze op maat gemaakte tafels en TV meubelen uit eigen werkplaats vinden gretig aftrek door het hele land.

Zo krijgen we langzamerhand weer steeds meer unieke producten in ons assortiment. Ook de combinatie met de kleding maakt Duifje van Drenthe nét even anders.

Zondag 11 en 18 december zijn we extra open van 12 tot 17 uur. Zeker een bezoekje waard.

vrijdag 2 december 2011

WEEK END AANBIEDING

Om onze collectie eetkamerstoelen eens extra in het zonnetje te zetten hebben we een weekend-aanbieding gemaakt:

Bij bestelling van 6 eetkamerstoelen van SisSit of HK Living hoef je er slechts 5 te betalen!

We hebben keus uit 20 (!) modellen. De stoelen van SisSit zijn leverbaar in 5 kleuren,

de stoelen van HK Living in 3: zwart, grijs en wit. Alle stoelen zijn op voorraad en binnen 2 weken leverbaar, dus voor de kerst zit jij goed.

Je vindt alle foto's en informatie op onze site. http://www.duifjevandrenthe.nl/c-955365/stoelen/ De stoelen met een * zijn in de winkel te bewonderen.

De actie is allen geldig op 2, 3 en 4 december.




Spoed je dus naar de webshop of de winkel en profiteer van deze geweldige actie.

donderdag 1 december 2011

HK Living

Het is geen geheim: ik ben een fan. Al vanaf het eerste uur verkopen wij de collectie van HK Living in onze winkel. Sinds januari 2009 is er een hoop gebeurt. Het merk is uitgegroeid tot over de grenzen en de collectie breidt zich ieder seizoen verder uit.
Voor komend seizoen zijn er weer nieuwe modellen stoelen aangekondigd. Wederom ontwerpen gebaseerd op "oude  bekenden" . Deze keer zijn de ratanstoelen of manoustoelen het uitgangspunt geweest.  HK Living heeft ze in een nieuw jasje gestoken. Prachtige stoelen die weer prima passen in vele interieurstijlen, maar natuurlijk ook prachtig staan onder je veranda of in je tuinhuis.




(foto's van blog HK Living en vers van de pers)

De gehele collectie van HK Living is via onze site te bestellen. Zodra de nieuwe stoelen leverbaar zijn, staan ze in onze webshop.


woensdag 23 november 2011

De ideale eetkamerstoel


Al jaren zijn wij dealer van Sissit Home collection. Een merk met een fantastische collectie eetkamerstoelen voor elk interieur. Vanmorgen was Nancy , de ontwerpster, in de winkel om haar nieuwste aanwinsten te laten zien. En wat voor aanwinsten: PLAATJES zijn het. Wat te denken van Hanna (mijn favoriet):


Met een prachtige gravure in de rug en op de achterkant nog meer details:


Een perfect exemplaar voor de brocantelook.

De stoelen van Sissit zijn gemaakt van teakhout en hebben allemaal een stoffen zitting die makkelijk te vervangen is. Voor € 12 per stoel krijgt de stoel de zitting die jij wilt. Je moet dan wel zelf de stof aanleveren.

Hieronder nog even wat indrukken van de collectie van Sissit. De gehele collectie is te bestellen via onze site. In de winkel hebben we : Bloom, Cross, Oliver en binnenkort Hanna en Rocco.




zaterdag 19 november 2011

Grandiose Eindejaarsactie


Ieder jaar organiseert Ondernemend Ruinen een eindejaarsactie. Dit jaar is de actie niet alleen interressant voor inwoners van Ruinen, maar ook voor jou!!
Met elke kassabon ( of aankoop via de webwinkel) ding je mee naar de hoofdprijs van
                                                     € 450
of een van de andere prijzen van € 12,50 tot € 100!

Hoe werkt het:
Zet je naam op je kassabon die je ontvangt bij één van de deelnemende winkels, waaronder Duifje van Drenthe! Deponeer de kassabon in de daarvoor bestemde plastic fles en wie weet word jij op 9 januari als winnaar getrokken. De waardebon moet je besteden bij één van de deelnemende winkels, maar aangezien wij daar één van zijn, moet dat geen probleem zijn.
Bestel je via internet, dan zorg ik ervoor dat er een bon met jouw gegevens in de fles terecht komt.
De actie loopt van 19 november t/m 24 december. Kom dus gezellig kerstshoppen bij Duifje van Drenthe en maak kans op deze fantastische prijs!

donderdag 17 november 2011

Nèt nieuw en wij hebben het al............


Fijncadeau, de nieuwste cadeaubon op maat. Een cadeaubon, maar dan nèt even anders. Je kunt de cadeaubon via internet bestellen en via de mail naar de ontvanger sturen. Je kunt hem echter ook in een prachtige cadeauverpakking laten bezorgen.
De cadeaubon is bij diverse winkels én webwinkels in te leveren. Nu nog een beperkt aantal, maar dit aantal zal zich spoedig uitbreiden.
Duifje van Drenthe is één van de eerste winkels waar de cheque's zijn in te leveren.

Je kunt bij ons terecht met de                                                                









maar ook met de











Kijk op http://www.fijncadeau.nl om alles te lezen over deze nieuwste cadeaubon. Een prachtig cadeau voor de feestmaanden om te geven én om te krijgen! 

dinsdag 15 november 2011

Achter de schermen

Het is alweer een tijdje geleden dat we voor het laatst iets van ons hebben laten horen. We zitten echter niet stil.



Naast de drukke werkzaamheden in de winkel zijn we weer volop bezig met het bedenken en uitwerken van nieuwe ideeën en ontwikkelingen. Tja, ondernemen is vooruitzien, dus de plannen voor volgend jaar worden nu bedacht en gesmeed. Mijn hoofd zit weer vol met van alles en nog wat.

Hebben we zelf al de nodige ideeën, komen daar ook nog voorstellen en nieuwe kansen van buitenaf bij..... Zit ik in het bestuur van de Stichting Promotie Ruinen, die steeds actiever wordt en ben ik redelijk fanatiek lid van Ondernemend Ruinen. Ik kan mijn creativiteit op dit moment dus wel kwijt. 

Allemaal ontzettend leuk, maar wel tijdrovend. Vandaar dat sommige activiteiten even op een lager pitje staan, waaronder deze blog. Uiteraard meld ik mij zodra één van de ideeën werkelijkheid gaat worden.
Hou dit blog of de site in de gaten, want vrijdag meld ik mij met de eerste opbrengst van een vruchtbare samenwerking.

Fijne dag en tot vrijdag!
Groetjes Alma

Je kunt je ook aanmelden voor de nieuwsbrief, zodat je niets meer hoeft te missen!

zaterdag 5 november 2011

Zondag's open


Vanaf morgen zijn we iedere zondag tot aan de kerst ( m.u.v. 4 december) geopend van 12 tot 17 uur.
Je kunt dan heerlijk ronddwalen in onze kerstwinkel.





Naast de vele kerstdecoraties bieden wij keuze uit eettafels, waaronder drie modellen op maat gemaakt. 4 modellen zijn in de winkel te bewonderen. Ook eetkamerstoelen en klepbanken hebben wij in ons assortiment.




Zo kunnen wij de complete collectie van Sis-sit en HK Living voor je bestellen. De stoelen van HK Living zijn in alle kleuren in de winkel te zien, evenals een 4-tal modellen van Sis-sit.

En als je er dan toch bent, vergeet dan onze bovenverdieping niet met 13 meter dameskleding voor de eigenwijze levensgenieter. Van maat 36 t/m 52 kan bij ons terecht voor een eerlijk en deskundig advies.

Kom dus gezellig langs in Ruinen.

donderdag 27 oktober 2011

Kerstsfeer

De afgelopen drie dagen zijn we druk bezig geweest om de winkel in
kerstsfeer te brengen. Veel dozen zijn uitgepakt en honderden artikelen in de winkel geplaatst.
Er is al een klein begin gemaakt met de decoratie van de winkel, maar de stemming zit er al aardig in.
Volgende week verwachten we nog 3 zendingen, maar een eerste preview kan er wel vast af.






Ik ga nu eerst met manlief een lang weekendje genieten van wat welverdiende en broodnodige rust. De winkel blijft uiteraard open. De kerstartikelen zijn vanaf nu te bestellen via de site.





zaterdag 15 oktober 2011

Opruimen.......

Een nieuw seizoen, een nieuw begin....
Wij ruimen op , zodat we straks alle ruimte hebben voor de prachtige kerstcollectie.
Dus: Fleur je huis op met mooie kussens , je badkamer met gezellige baddoeken, je tafel met een nieuw kleed en je keuken met nieuwe keukendoeken en dat nu met mooie kortingen.


Wat te denken van deze prachtige badhanddoeken van Green Gate:

De roze is er ook nog in het blauw. Nu van € 25,95 voor maar € 12,50!!

Alle textiel 20 % korting, waaronder de kussens van IN THE MOOD !! Verder nog tafelkleden, plaids en keukendoeken.

De aanbiedingen gelden t/m 5 november of zolang de voorraad strekt. Wees er dus op tijd bij!
Je vindt op onze site een aparte (tijdelijke) rubriek "aanbiedingen"

woensdag 12 oktober 2011

Inspirerende Zomerhuizen, het jaar rond

Vandaag of morgen valt ie bij ons binnen: het nieuwste boek van Jeanne d'Arc Living:

                                            INSPIRERENDE ZOMERHUIZEN

Anders dan de titel doet vermoeden gaat het boek niet alleen over huizen in de zomer, maar zomerhuizen door het jaar heen. In Denemarken hebben veel mensen een "zomerhuis" of zoals wij vaak zeggen: vakantiewoning. Alle vakanties worden daar doorgebracht: zomer, herfst, winter. Met het gezin of de hele familie. Dus ook de kerstdagen en ook dat zien we in dit boek terug.
De foto's zijn door Lonnie Würtz genomen in het prachtige noorderlicht van Denemarken. Garantie dus voor een prachtig plaatjesboek dat je als fan van de frans-nordic stijl, maar ook als woonfreak niet mag missen!








De fantastische, inspirerende foto's en ideeën zijn ook perfect te projecteren op je veranda, overdekte terras of tuinhuis.
Bestel hem via onze site. Voor jezelf of alvast als cadeau voor de decembermaand.
Vanaf donderdag 13 oktober in de winkel.