vrijdag 30 oktober 2009

Handgemaakt keramiek

Uniek en alleen bij Het Duifje: handgemaakt keramiek van Trees Teijema.
Prachtige originele kerststallen in verschillende stijlen:



Maar er zijn ook engeltjes en schaapjes:


Helaas zijn de werken te kwetsbaar om op te sturen, dus je zult ze in de winkel moeten komen bekijken. Ik wilde ze toch wel erg graag laten zien.
Belangstelling voor nog meer werk van deze kunstenares, mail of bel me dan gerust.

Dan verklaar ik nu....

............ onze kerstafdeling voor geopend. Ik ben er zelf erg tevreden over. Het is helemaal geworden zoals ik in mijn hoofd had. Dat is toch altijd even spannend. De klanten die er tot nu toe al van hebben mogen snoepen zijn ook erg enthousiast en dat is natuurlijk ook mooi meegenomen.



Voor de maanden november en december hebben we ook weer een actie bedacht:
WIN-JE-WENS
In de winkel staat een boom. Hierin kun je je verlanglijstje hangen. Dit lijstje bevat producten uit onze winkel t.w.v. maximaal € 50. Op het lijstje zet je je naam en e-mail of telefoonnummer. Dit stop je in een blanco envelop en dat mag je in de boom hangen. Op 12 december trek ik twee enveloppen uit de boom en deze twee gelukkigen krijgen hun wens kado. Je kunt natuurlijk ook een verlanglijstje voor iemand anders in de boom hangen.
Mocht het product van je keuze al uitverkocht of niet meer te leveren zijn, dan mag je iets anders kiezen of je krijgt een kadobon voor de waarde. Je krijgt dus hoe dan ook die € 50.
Ik zie je in ons kersthuis!

donderdag 29 oktober 2009

Nostalgie

Vandaag zijn de prachtige oude kerstkaarten binnen gekomen. In zwart/ wit en pasteltinten met mooi geschulpte rand. Klaar om te versturen, maar ook leuk als decoratie in een kaartenhart, in een lijstje of aan een knijpertje. Kortom, meer dan een kaart.



We hebben 10 verschillende afbeeldingen. Ze staan allemaal op de site.

zondag 25 oktober 2009

U heeft 3 nieuwe berichten...

Op zondag en maandag probeer ik mezelf zoveel mogelijk vrij te houden. Het gebeurt dan ook regelmatig dat ik mijn mobiele telefoon in de winkel achter laat. Puur uit zelfbescherming. Zo kan het dus gebeuren dat ik op een zekere dinsdagmorgen de volgende boodschap krijg:
U heeft 3 nieuwe berichten,
Bericht: maandag 20 juli 10.53: Ja, J... hier uut Wapse. U bent een duivenvereniging. Ik heb hier een duif. Kunt U me even bellen op 06-.......
Ik: .......................... ( sprakeloos)
Nieuw bericht, maandag 20 juli 18.15: Hier J.... nog een keer. Ik zit hier nog steeds met die duif. Kunt U me even bell'n?
Ik moet nu toch wel lachen en zie het helemaal voor me: een gepensioneerd boertje aan een met tapijt beklede eettafel met daarop een doos met gaten met "mijn" duif!
Aangezien ik nog steeds niet heb geantwoord, omdat ik de berichten niet heb gehoord volgt uiteindelijk op dinsdagmorgen een nieuw bericht:
Nieuw bericht, dinsdag 21 juli 9.24: Die duif, die is inmiddels weg. U hoeft niet meer te bell'n.

maandag 19 oktober 2009

Ik ga helemaal los!

Hè, hè, eindelijk kan ik dan al die creatieve spanning los laten. Afgelopen zondag zijn we begonnen met de bovenverdieping. Het plan dat al zo lang in mijn hoofd zat kan er eindelijk uit. En dat is letterlijk een kop(pijn)zorg minder! De hele week zijn we al bezig met schilderen, uitpakken, prijzen, inrichten, decoreren, HEERLIJK!
Volgende week nog een zending uit Denemarken en ik moet nog wat naaiwerk verrichten, maar dan kan de bovenverdieping open. Nieuwsgierig????? Oké dan een paar foto's:


Wellicht dat we woensdag al open gaan, maar dat hangt even van de zending uit Denemarken af. Hopelijk zijn ze er maandag of dinsdag.

maandag 12 oktober 2009

Kan het niet laten................

Weer een paar uurtjes bezig geweest met details van de kerstsite. Kan niet wachten tot alles er is en kan ook niet wachten om jullie vast een glimp te laten opvangen.... Dus kijk gauw op mijn speciale kerstsite die nog lang niet klaar is.:-)) en geef je mening.

Klik op de afbeelding

Laatste kwartaal: Stress of fun?


Het laatste kwartaal van het jaar, de herfst is in volle pracht om ons heen en ik kijk reikhalzend uit naar de kerst. De herfst is, ondanks haar pracht niet mijn jaargetijde. Ik word er wat melancholisch van, regen en wind samen maken me erg onrustig en daar komt dan nog de "stress" van de kerstvoorbereidingen bij. Hoe gaan we het dit jaar doen, krijgen we alles op tijd binnen, maar vooral mijn onrust en ongeduld om alles in te richten en er mee aan de gang te gaan. Mijn hoofd zit vol ideeën die ik op dit moment nog niet ten uitvoer kan brengen. De site is al weken klaar en ik kan niet wachten om hem te lanceren. Maar heeft dat wel zin, nu ik alles nog lang niet binnen heb? Er moeten nog minstens 100 artikelen binnen komen en mijn voorraad eigen collectie kan ook nog wel wat groter. En ga zo maar door, een hoofd vol gedachten , ideeën, zorgen en onrust. Kortom: een "zware" tijd. Regelmatig slapeloze nachten waarin ik al 13 keer alles heb binnen gekregen, al 20 keer mijn prachtige kersthuis heb ingericht en ook al 2 keer was uitverkocht!!!
En dat heet de mooiste tijd van het jaar? JA, absoluut. Als straks over twee weken alles klaar is, ben ik de gelukkigste mens op deze aarde en dompel ik mezelf onder in het heerlijke kerstgevoel. Ik vind het werkelijk de meest heerlijke tijd van het jaar en ik ben blij dat ik met mijn winkel zo lang kan genieten van de kerstsfeer. Ik bedoel, je zet nu thuis toch nog geen kerstboom neer, wel? De buren zullen denken dat je gek bent geworden!

donderdag 8 oktober 2009

Oktobermaand - serviezenmaand




Deze maand staat bij ons in het teken van de serviezen van PiP Home en GreenGate. Om nog voor de kerst je tafel helemaal geweldig aan te kleden kun je nu vast beginnen met sparen voor je favoriete servies. Wij hebben van alle serviezen een soort van wensenlijst gemaakt. Hierop vind je alle aanwezige serviesonderdelen en kun je aankruizen wat je zoal zou willen hebben. Deze lijst kan bij elke gelegenheid dienen als verlanglijstje en op die manier spaar je snel en makkelijk je servies bij elkaar.


Rondom onze serviezen hebben we een actie: Schaf je in de maand oktober in één keer voor € 75 of meer aan servies aan ( in de winkel of via de webshop) dan maak je kans op een ontbijtsetje naar keuze.


Het setje bestaat uit :
2 ontbijtbordjes
2 bekers
2 kommetjes
2 eierdopjes.

Je mag het zelf samenstellen, dus van GreenGate of PiP of alles door elkaar. Hier een aantal voorbeelden. En dat is nog niet eens alles. Je mag helemaal zelf bepalen hoe jouw ontbijtsetje er uit gaat zien. Profiteer deze maand van de aanbieding en je hebt je eerste decemberkado al binnen!


dinsdag 6 oktober 2009

Even tijd voor eigen creaties





Het is op dit moment in de winkel de ietwat rustiger periode, de stilte voor de storm , zeg maar.
Dat geeft mij mooi de gelegenheid om even in mijn hoekje onder de trap weg te duiken en mijn creativiteit los te laten.

Bijna alle klanten vinden het heel leuk mij achter mijn naaimachine aan het werk te zien. Zo zien ze precies waar al die mooie dingen vandaan komen. Soms werkt het ook heel inspirerend voor ze en grijpen ze thuis ook weer eens de naaimachine. Slechts een enkeling lijkt het wat minder vinden.





Op dit moment ben ik uiteraard zeer gericht op de kerst. Ik liep al een hele tijd met wat ideetjes rond en ik ben dan ook blij dat het er nu eindelijk uit kan. Soms wordt je zóóó moe van al die ideeën, dan moet er even ruimte gemaakt worden door er een aantal te maken. Kunnen er weer nieuwe ideeën in:-)) Hieronder een paar artikelen die ik vandaag gemaakt heb en waar er nog vele van zullen volgen. Vanaf 31 oktober verkrijgbaar in de winkel en via de speciale kerstsite.


donderdag 1 oktober 2009

Veelzijdige Spot red



Af en toe heb je zo'n produkt dat werkelijk overal past of toepasbaar is. De serie Spot red van GreenGate is zo'n produkt. Past bij alle serviezen die wij verkopen.
Uiteraard gaat het geweldig bij de verschillende patronen van GreenGate zelf, zoals de Claire white, de Mox white en de nieuwe paisley red. Dat is als je het bij de rode tinten wil laten. Ga je voor een mengeling met blauw en groen dan zijn de mogelijkheden eindeloos.

Dan hebben we de serviezen van PiP en Marieke. En ook die matchen fantastisch met de Spot red van GreenGate. Klinkt misschien vreemd, maar dit rode stippen servies kan uitstekend als basis dienen voor een geweldig vrolijk en gezellig servies met allerhande combi's. Dus waarom geen stippenservies als basis i.pv. het eeuwige wit?