Zo, een vrije dag en dus tijd voor.... het
Smoelenboek van Lynda. Nog even getwijfeld of ik het hier allemaal neer zou leggen of op mijn privéblog, maar ach, aangezien er hier ook vast wel wat nieuwsgierigen zijn die nog nèt niet alles weten...
Dit ben ik,
Inmiddels weer eens wereldberoemd in de regio na een behoorlijk redactioneel artikel in de kranten:-P Dus echt een groot geheim is het nu ook weer niet. En al helemaal niet nadat mijn dierbare vriend en collega Lejo ( In den Uijlenbal) bovenstaande foto vorig zomer op zijn blog had gepresenteert! Maar goed, hij had hem zelf gemaakt, dus tja...
Dit ben ik : vrouw ( dûh ), echtgenote, moeder, dochter, grote ( kleine) zus, vriendin, eigenaresse van een lifestylewinkel ( Duifje van Drenthe) en bovenal LEVENSGENIETER. ( althans dat probeer ik zoveel mogelijk)
Dit komt vooral tot uiting in mijn hobbies. We gaan graag uit eten en ook thuis genieten we van een hapje en een sapje.
Het liefst buiten in de tuin, maar bij de kachel is ook prima, hoor. En dan met een lekker boek of tijdschrift erbij. Beentjes op de bank, komt goed....
Of , ja sorry, dames, heerlijk een avondje of middagje op de tribune bij Heerenveen
En last but not least uiteraard mijn winkel en alles daaromheen.
Ik heb een hekel aan ONRECHT op welke manier en in welke vorm dan ook. Ook GEBREK AAN RESPECT is mij een doorn in het oog. Laat ieder in zijn waarde en de wereld ziet er een stuk beter uit.
En zo is het maar net. Ik leef de meeste tijd mijn droom. En daarnaast droom ik nog lekker verder. Want wat moet je zonder dromen? Zonder dromen houdt alles op.
Aangezien ik een hobby heb die nu niet direct bijdraagt tot het verkrijgen van een modelfiguur ( tenzij je de rubens meetelt) zijn de jurk en tuniek mijn favoriete kledingstukken. Daarnaast draag ik ALTIJD een legging. Zomer en winter. Deels om mijn elastische kousen voor mijn chronisch lymfoedeem te camoufleren. ( zo, weten jullie dat ook weer).
Helaas heb ik een parfum-allergie en is het dus over met de lekkere luchtjes. Mijn favoriet was en is nog steeds:
Maar mijn favoriete boeketje geurt gelukkig niet zo:
En ik kan niet wachten tot het mei is en de bermen weer vol staan met Fluitekruid. Prachtig in een emaille kan op de buitentafel , maar het allermooist gewoon in de berm of langs de sloot
Heeeel lang geleden las ik:
En nog voel ik de kramp in mijn lijf van de spanning die van elke bladzijde afspatte. Op een gegeven moment durfde ik bijna niet meer te lezen en om de spanning weg te nemen wilde ik maar wat graag een paar bladzijdes doorbladeren om de ontknoping te lezen, maar nee, toch maar niet. Een prachtig boek. De film ben ik met opzet niet gaan zien, ondanks het feit dat onze eigen Rutger Hauer daarin een hoofdrol speelde.
Een film die ik zeker wèl wil gaan zien, hetzij in de bioscoop, hetzij thuis is:
De serie heb ik iedere week gevolgd. Hilarisch!!! Ik hou ervan. De humor en de "over the top" acties. GEWELDIG!
Mijn muziekkeuze is vrij breed: Katie Malua, Alain Clark, Adele, Queen, Phil Collins, maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar de Nederpop. En dan niet Jannes of Frans Bauer ( die komen pas heeel laat op de avond:))
Voor mijn vakantie kies ik mijn eigen achtertuin of de rest van Nederland.
Want wat hebben we een prachtig land!
Wellicht heb ik jullie nog iets kunnen laten zien wat je nog niet wist.
Fijne maandag verder!