dinsdag 29 maart 2011

Zeg het met bloemen.........

Even wat leuke bloementips:

Wat heb je nodig:


 Tulpjes en gerbera's ( of andere favorieten natuurlijk) steekschuim, wat mos en een platte schaal ( zoals bijv. onze kaarsenschaal van Bloomingville)
Laat het steekschuim even volzuigen in een bakje water en leg het op de bodem van de schaal. Bedek het met mos. Knip je bloemetjes kort af en steek ze willekeurig in het schuim. Niet te netjes, in de natuur staat het ook niet in gelid. En zie hier het resultaat.




Ik heb drie tulpjes in een kransje aan elkaar gemaakt. Dit heb ik onder een stolp gelegd en op een mooi zilverkleurig dienblad gezet. Klein hartje eraan en klaar :



Kijk eens rond in je tuin straks en vul met enkele bloemetjes dit houdertje:

of deze:

Je kunt een paar vaasjes vullen met een enkel bloemetje, maar je kunt ook kleine bosjes maken en elk vaasje vullen met een boeketje. Zo krijg je een langwerpig bloemstukje. Leuk als tafelversiering op je voorjaarspicknicktafel.





vrijdag 25 maart 2011

Drukke middag

Na wat gedane arbeid 's morgens had ik me net voorgenomen om even lekker in het zonnetje een broodje te eten toen er een grote vrachtwagen voor de deur stopte. Ja, ik verwachtte wel tafelzeil, maar dat komt meestal niet met zo'n grote jongen.
Dus.. spannend... Een grote pallet van Bastion Collection.



Tja, en dan is bij mij de rust om te eten wel weer over. Dus, snel een broodje naar binnen en aan de slag. Om 4 uur kwam ook nog het tafelzeil en dus voor het weekeind de winkel weer lekker bijgevuld.



Fijn weekend!

dinsdag 22 maart 2011

Pure & Original



De collectie van Pure & Original was al groot met 124 kleuren en 7 verschillende soorten verf en nu zijn er nog eens een aantal NIEUWE KLEUREN die weer helemaal in het hedendaagse tijdsbeeld passen.
De namen van de kleuren zeggen genoeg:


Pure & original is een waanzinnig kwaliteitsprodukt. Zowel de krijtverf als de lakken verraden tijdens het gebruik hun klasse en na gedane arbeid is het daadwerkelijk genieten van een prachtig resultaat. De poederachtige uitstraling van de Classico krijtverf en de hoge dosering pigmenten zorgen voor een volle, intens diepe kleur.

De krijtverf kan op meubelen worden gebruikt, maar houd wel rekening met het volgende:
de verf is zo mat dat hij meer "open " staat dan een lakverf. Dit heeft tot gevolg dat er eerder "vlekken" ontstaan. Wil je toch een matte uitstraling die goed en eenvoudig te onderhouden is, dan adviseren we de Traditional Paint Waterbased. Een zeer matte lakverf die gewoon met een vochtige doek is schoon te maken.
Voor een kundig verf- en of kleuradvies kun je terecht in onze winkel. Hier hebben we voorbeeldwanden en kleurenstalen.

vrijdag 18 maart 2011

Stapelen op vrijdag.....

In de winkel verkopen we ook (salon)tafels op maat. Deze zijn in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar en worden allemaal op maat gemaakt. Je kunt kiezen of je de balken onder wilt of niet, voor binnen of buiten, rechthoekig of vierkant, wit, bruin, zwart of een combinatie. ( Bijna) Alles is mogelijk.






Op dit moment is manlief bezig met een opdracht voor Vakantiepark "de Wiltzangh" in Ruinen. Dit betekent naast de reguliere bestellingen dus een behoorlijke stapel tafelbladen die gebeitst moeten worden. En dan moet zelfs de woonkamer er aan geloven:




Er zit zelfs een tafelblad van 3.30 (!) tussen, dus je ziet, alles is mogelijk. Voor meer informatie: http://www.duifjevandrenthe.nl/c-955377/tafels/

En wil je nog meer stapels zien? Ga dan naar allemaal kleurtjes van Irma en kijk gezellig mee met alle andere stapels. Zij is nl. de "boosdoener" van deze wekelijkse opdracht.

donderdag 17 maart 2011

Jeanne d'Arc Living deel 3

Zojuist een mail binnen van Jeanne d'Arc met een impressie van deel 3 van het magasine:









De special deze keer: slaapkamers.


Nou, hier wil ik wel slapen...:-))

Verder volop voorjaarsbloemen en tuintips.
Je mag hem dus weer niet missen! Bestel hem NU in onze webshop en wees zeker van een exemplaar. Weer in het NEDERLANDS.

De lente komt eraan!

Het duurt nu niet meer lang en dan is het LENTE! Heerlijk weer de tuin in en genieten van al het moois dat weer tevoorschijn gaat komen.
Om je tuin extra op te leuken hebben we alvast wat nieuwe items binnen:


Lange prikkers voor in je border tussen de hoge bloeiers of een hanger in de boom of aan je pergola. De binnenste ring draait in de wind. De prikkers zijn 1.87 m lang, dus die steken mooi boven je border uit.

Weer terug van weggeweest:  onze stenen engelen. Prachtig tussen de planten in je border of op een stijltafel in de tuin.


Binnenkort is ons rek met tafelzeilen ook weer gevuld, zodat je weer helemaal klaar bent voor het mooie weer.

Fijne dag vandaag!

maandag 14 maart 2011

Hier ben ik dan... ( Lynda's smoelenboek)

Zo, een vrije dag en dus tijd voor.... het Smoelenboek van Lynda. Nog even getwijfeld of ik het hier allemaal neer zou leggen of op mijn privéblog, maar ach, aangezien er hier ook vast wel wat nieuwsgierigen zijn die nog nèt niet alles weten...

Dit ben ik,

Inmiddels weer eens wereldberoemd in de regio na een behoorlijk redactioneel artikel in de kranten:-P Dus echt een groot geheim is het nu ook weer niet. En al helemaal niet nadat mijn dierbare vriend en collega Lejo ( In den Uijlenbal) bovenstaande foto vorig zomer op zijn blog had gepresenteert! Maar goed, hij had hem zelf gemaakt, dus tja...
Dit ben ik : vrouw ( dûh ), echtgenote, moeder, dochter, grote ( kleine) zus, vriendin, eigenaresse van een lifestylewinkel ( Duifje van Drenthe) en bovenal LEVENSGENIETER. ( althans dat probeer ik zoveel mogelijk)

Dit komt vooral tot uiting in mijn hobbies. We gaan graag uit eten en ook thuis genieten we van een hapje en een sapje.

Het liefst buiten in de tuin, maar bij de kachel is ook prima, hoor. En dan met een lekker boek of tijdschrift erbij. Beentjes op de bank, komt goed....

Of , ja sorry, dames, heerlijk een avondje of middagje op de tribune bij Heerenveen

En last but not least uiteraard mijn winkel en alles daaromheen.

Ik heb een hekel aan ONRECHT op welke manier en in welke vorm dan ook. Ook GEBREK AAN RESPECT is mij een doorn in het oog. Laat ieder in zijn waarde en de wereld ziet er een stuk beter uit.


En zo is het maar net. Ik leef de meeste tijd mijn droom. En daarnaast droom ik nog lekker verder. Want wat moet je zonder dromen? Zonder dromen houdt alles op.

Aangezien ik een hobby heb die nu niet direct bijdraagt tot het verkrijgen van een modelfiguur ( tenzij je de rubens meetelt) zijn de jurk en tuniek mijn favoriete kledingstukken. Daarnaast draag ik ALTIJD een legging. Zomer en winter. Deels om mijn elastische kousen voor mijn chronisch lymfoedeem te camoufleren. ( zo, weten jullie dat ook weer).

Helaas heb ik een parfum-allergie en is het dus over met de lekkere luchtjes. Mijn favoriet was en is nog steeds:


Maar mijn favoriete boeketje geurt gelukkig niet zo:


En ik kan niet wachten tot het mei is en de bermen weer vol staan met Fluitekruid. Prachtig in een emaille kan op de buitentafel , maar het allermooist gewoon in de berm of langs de sloot

Heeeel lang geleden las ik:

En nog voel ik de kramp in mijn lijf van de spanning die van elke bladzijde afspatte. Op een gegeven moment durfde ik bijna niet meer te lezen en om de spanning weg te nemen wilde ik maar wat graag een paar bladzijdes doorbladeren om de ontknoping te lezen, maar nee, toch maar niet. Een prachtig boek. De film ben ik met opzet niet gaan zien, ondanks het feit dat onze eigen Rutger Hauer daarin een hoofdrol speelde.

Een film die ik zeker wèl wil gaan zien, hetzij in de bioscoop, hetzij thuis is:


De serie heb ik iedere week gevolgd. Hilarisch!!! Ik hou ervan. De humor en de "over the top" acties. GEWELDIG!

Mijn muziekkeuze is vrij breed: Katie Malua, Alain Clark, Adele, Queen, Phil Collins,  maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar de Nederpop. En dan niet Jannes of Frans Bauer ( die komen pas heeel laat op de avond:))



Voor mijn vakantie kies ik mijn eigen achtertuin of de rest van Nederland.

Want wat hebben we een prachtig land!

Wellicht heb ik jullie nog iets kunnen laten zien wat je nog niet wist.
Fijne maandag verder!

dinsdag 8 maart 2011

Kledingrekken vol met gelabelde sets, nerveuze modellen en een toch wel ietwat gespannen ladyspeaker. Geen van alle gewend om zo in het voetlicht te treden. De modellen zijn zo uit mijn klantenkring gepikt en zijn dus een ware afspiegeling van de mensen in de zaal. De ladyspeaker runt normaal gesproken een winkel in Ruinen...:-))

Om half acht verschijnen de eerste belangstellenden al in de zaal en om kwart voor acht zit het al aardig vol.

Om acht uur beginnen we en de spanning is te snijden.......


Jackelien


Jalisa


Alie


Joke


Sabine


En hier nog even alle TOPmodels.

Na de tweede keer over de catwalk namen de zenuwen wat af en werd het steeds gezelliger. De collecties vielen zeer in de smaak bij het aanwezige publiek. Acheraf waren de modellen toch wel erg enthousiast en ik heb ze dan ook alvast voor de volgende show geboekt. Je begrijpt dat zulke TOPmodels moeilijk te krijgen zijn, dus ik ben er waanzinnig blij mee. Na afloop was de winkel geopend en heeft menigeen zich al te goed gedaan aan de uitgebreide collectie. Nog even naborrelen en dan lekker slapen.....


Om de verwachte toestroom van belangstellenden te kunnen mannen zijn we alleen deze week ( van 8 t/m 14 maart) vanaf 9.30 geopend. Van alle kledingstukken van Ultimate Mik's, ART en Rimini hebben we van elke maat maar 1 item en deze zijn NIET bij te bestellen, aangezien het hier om collecties gaat. Heb je interesse, wees er dan dus snel bij. Op de site staan alle modellen van de diverse merken. Deze worden de komende week nog wat aangevuld.