SANNEKE!
Ja, jouw foto heeft de meeste reacties opgeleverd en daarmee heb jij een kadobon van € 25 gewonnen. Van Harte gefeliciteerd. ik neem via de mail even contact met je op.
Ik wil graag iedereen bedanken die zijn stem heeft uitgebracht. Graag tot de volgende actie. Heb je zelf een leuk idee voor een actie, mail me dan gerust.
maandag 28 december 2009
zaterdag 26 december 2009
Inzendtermijn gesloten
De termijn om foto's in te sturen voor de kerstfotowedstrijd is vanaf nu gesloten. Wel kun je nog stemmen op jouw favoriet. Deze stemming duurt tot maandagmorgen 10 uur. Je mag gerust op meerdere foto's stemmen, maar niet meer dan 1 keer op dezelfde. Maak iemand gelukkig en stem op jouw mooiste kerstmomentopname.
Ik ga nu verder genieten van mijn heerlijke kerst. Even bijkomen van twee familiedagen en een uitgebreid kerstdiner vanavond. Gemaakt door mijn zoon en mij samen. Het was heerlijk, maar ik moet wel even uitbuiken, hoor.
Fijne zondag allemaal en tot maandag voor de uitslag.
Ik ga nu verder genieten van mijn heerlijke kerst. Even bijkomen van twee familiedagen en een uitgebreid kerstdiner vanavond. Gemaakt door mijn zoon en mij samen. Het was heerlijk, maar ik moet wel even uitbuiken, hoor.
Fijne zondag allemaal en tot maandag voor de uitslag.
Zevende foto
Zesde foto
woensdag 23 december 2009
Vijfde foto
Vierde foto
Deze foto is gemaakt door de 5- jarige Dorinda en opgestuurd door haar moeder. Dorinda doet niets liever dan gewone daagse dingen fotograferen en deze foto is daar een voorbeeld van. Wat een talentje! Ga zo door , Dorinda!
Vind jij nou dat Dorinda met haar foto een prijs verdiend, stuur dan een reactie op dit item en wie weet.
Vind jij nou dat Dorinda met haar foto een prijs verdiend, stuur dan een reactie op dit item en wie weet.Derde foto
dinsdag 22 december 2009
Je hebt van die dagen............
Vandaag begon mijn dag eerlijk gezegd niet zo best. Voor het eerst sinds de winkel in Ruinen zit, nu ruim anderhalf jaar geleden, kwam ik, op z'n zachts gezegd lichtelijk chagrijnig aan.
Gisteren hadden we de loungetent afgebroken, dus de winkel stond nog wat rommelig vol met de restanten daarvan en ook de dozen van een kerstmarkt afgelopen zaterdag stonden nog volgepakt achter de toonbank. Geen lekker begin dus, als je toch al niet in een al te beste stemming bent. Hét teken dat ik meer dan ooit aan vakantie toe ben. Mijn chagrijnige bui had echter geen kans zich stevig te nestelen, want al snel stroomden de klanten achter elkaar binnen. Allemaal zeer vrolijk en vol met goede wensen voor mij en mijn gezin. Al dan niet verpakt in een leuk presentje. Tja en dan wordt je r.. dag meteen een TOPdag!
Om vier uur kwam de buurvrouw ( van de cafetaria) spontaan even een kroketje brengen, omdat ik zo'n r.. dag had. Is het niet fantastisch?
Ik zit nu ruim anderhalf jaar in dit prachtige dorp en voel me meer dan thuis en opgenomen door bevolking en mede- ondernemers. Ik ben er erg blij mee en ontzettend trots op wat ik hier tot nu toe heb bereikt. Misschien staat het een beetje raar om zoiets van jezelf te zeggen, het is ook absoluut niet arrogant of zelfingenomen bedoeld, maar het voelt gewoon zo en ik vind dat we af en toe best eens mogen zeggen dat we trots zijn op ons zelf.
Ik heb altijd een mateloze bewondering gehad voor mensen die vanaf niets op eigen kracht een bedrijf opgebouwd hebben. En of het dan gaat om een webwinkel of een groot emperium, dat maakt niet uit. Jij hebt het wel gedaan. Eén van mijn grootste idolen is Richard Branson, de grondlegger van Virgin. Kijk, zo groot zal ik nooit worden en dat streef ik ook absoluut niet na, maar dit heb ik toch maar bereikt. En als ik dan al die mensen vandaag zie langskomen die mij speciaal even fijne feestdagen komen wensen, dan voel ik me een rijk mens, minstens zo rijk als Richard...
Ik wens jullie allemaal een hele fijne kersttijd.
Gisteren hadden we de loungetent afgebroken, dus de winkel stond nog wat rommelig vol met de restanten daarvan en ook de dozen van een kerstmarkt afgelopen zaterdag stonden nog volgepakt achter de toonbank. Geen lekker begin dus, als je toch al niet in een al te beste stemming bent. Hét teken dat ik meer dan ooit aan vakantie toe ben. Mijn chagrijnige bui had echter geen kans zich stevig te nestelen, want al snel stroomden de klanten achter elkaar binnen. Allemaal zeer vrolijk en vol met goede wensen voor mij en mijn gezin. Al dan niet verpakt in een leuk presentje. Tja en dan wordt je r.. dag meteen een TOPdag!
Om vier uur kwam de buurvrouw ( van de cafetaria) spontaan even een kroketje brengen, omdat ik zo'n r.. dag had. Is het niet fantastisch?
Ik zit nu ruim anderhalf jaar in dit prachtige dorp en voel me meer dan thuis en opgenomen door bevolking en mede- ondernemers. Ik ben er erg blij mee en ontzettend trots op wat ik hier tot nu toe heb bereikt. Misschien staat het een beetje raar om zoiets van jezelf te zeggen, het is ook absoluut niet arrogant of zelfingenomen bedoeld, maar het voelt gewoon zo en ik vind dat we af en toe best eens mogen zeggen dat we trots zijn op ons zelf.
Ik heb altijd een mateloze bewondering gehad voor mensen die vanaf niets op eigen kracht een bedrijf opgebouwd hebben. En of het dan gaat om een webwinkel of een groot emperium, dat maakt niet uit. Jij hebt het wel gedaan. Eén van mijn grootste idolen is Richard Branson, de grondlegger van Virgin. Kijk, zo groot zal ik nooit worden en dat streef ik ook absoluut niet na, maar dit heb ik toch maar bereikt. En als ik dan al die mensen vandaag zie langskomen die mij speciaal even fijne feestdagen komen wensen, dan voel ik me een rijk mens, minstens zo rijk als Richard...
Ik wens jullie allemaal een hele fijne kersttijd.
Tweede foto
Foto- wedstrijd
Helaas heb ik niet veel foto's mogen ontvangen, maar het kan nog! Ik ga de actie verlengen tot en met 26 december, zodat ook de feestfoto's van de kerstdagen nog mee kunnen. Kom op mensen, dat moet toch kunnen met deze prachtige witte dagen?
De eerste foto is van Wilma. Hun dochter Ellis is geboren met het syndroom van Down en volgens Wilma, een echt (b)engeltje. Is het geen schatje?
Vind jij straks dat deze foto moet winnen, geef dan een reactie op dit item. De foto met de meeste reacties wordt de winnaar.
vrijdag 18 december 2009
Stille wens.
Al jaren koesteren we als gezin een stille wens: emigreren naar Zweden. Deze wens is gebaseerd op twee redenen: de uitgestrektheid en rust van het land en het klimaat, het echte landklimaat. Ik ben een mens van de seizoenen. ( behalve dan de herfst) 's Zomers wil ik buiten leven en 's winters mag het ook winter zijn met een dik pak sneeuw. Dan lijkt Zweden dus ideaal. Maar wees nou eerlijk, we hebben een prachtige zomer gehad. Ik kan me geen dag herinneren dat we binnen gegeten hebben en kijk nu eens naar buiten!!! Wat moet je nog in Zweden als dit je uitzicht is vanuit de woonkamer:
En als je tuinlantaarns er in het licht van de buitenlamp zo bijstaan.........
En als je 's morgens zo je straatje uitrijdt...............
donderdag 17 december 2009
Wondere witte wereld
Wat een prachtige wereld is het hier! Dit is het boompje voor de winkel. Dan moet je je een heel bos voorstellen!!!! Het blijft maar sneeuwen en het wordt met de minuut mooier.Zoals je ziet zijn we gewoon geopend. Maar voor wie?? Wie gaat er nu met dit weer voor z'n lol de deur uit? Niet veel mensen blijkt. Het wordt
steeds stiller op straat, en terecht.
Ik zit hier heel alleen en ga over een half uurtje de tent sluiten. Klanten verwacht ik niet. Dan weet ik tenminste zeker dat ik ook nog thuis kom. De weg van Echten naar Ruinen was vanmorgen al bijna niet te doen.
Kijk toch eens naar de toestand van de wegen. En dan te bedenken dat ik er om half elf nog aardig door kon. Het is inmiddels 12.50 uur. Is het geen plaatje?
Helaas hebben deze prachtige plaatjes ook hun keerzijde. Manlief heeft vanmorgen een kleine aanrijding gehad met enkel blikschade, maar ja. En "mijn" kerstdiner met mijn medewerksters gaat vanavond ook niet door. Ze moeten uit Meppel komen en dat risico willen we gewoon niet nemen. De beslissing werd genomen om 11 uur met het idee dat het allemaal nog erger zou worden en we hebben gelijk. Het is prachtig, maar voor het verkeer bar en boos.Mensen, als je de weg op moet: doe voorzichtig en rijd langzaam en ga alleen als het echt moet!
Geniet, maar wees voorzichtig!
dinsdag 15 december 2009
Prijswinnaars Win- je Wens actie bekend
De wensboom was gevuld met meer dan 50 wensen. Fantastisch! Uit deze wensen zijn twee prijswinnaars getrokken:Greetje Gutjahr
uit Emmen
en
Anja Horlings
uit Ruinen
De dames zijn inmiddels op de hoogte gebracht middels e-mail en voicemail. Ik heb echter nog geen reactie terug , maar ik wilde de rest van jullie niet langer in spanning houden. Ik dank jullie allen hartelijk voor de enthousiaste deelname en vergeet niet deel te nemen aan onze nieuwe actie:
De kerstfoto-wedstrijd.
Maak wederom kans op een kadobon, deze keer van € 25! Maak een foto van je mooiste kerstdecoratie of je boom en stuur hem op naar info@duifjevandrenthe.nl. Je foto wordt geplaatst op deze blog en de lezers kunnen stemmen op de mooiste foto. Dus, kom op, meiden, maak me gek.
donderdag 10 december 2009
Ruinen ziet het licht.

Nou, zo erg is het nu ook weer niet, maar het is een ludieke manier om ons decemberweekend aan te duiden. Normaal gesproken kent Ruinen geen koopavond maar voor één vrijdagavond in december maken de winkeliers een uitzondering. Op 11 december zijn alle winkels geopend. En voor deze speciale gelegenheid zijn de winkels sfeervol verlicht.
Trouwens het hele dorp is sfeervol verlicht. Per buurt wordt er ieder jaar een boom versierd en dit jaar zijn er ook verlichte tuinen te bewonderen in het dorp. Kortom een heerlijk avondje in Ruinen.
Op zaterdag 12 december is het dan tijd voor de Heerlijkheid Ruinen. Een sfeervolle verlichte Brink biedt plaats aan tal van kraampjes.
Diverse koren laten hun gezang horen en de streetdancers showen hun kunnen bij diverse winkels in het dorp. De schaapherder laat zijn kudde uit in het dorp en je kunt een ritje maken met de paardentram. Op de Brink zorgen de glühwein en de vele vuurkorven voor een warme sfeer. In de winkels heerst volop kerststemming en vele winkeliers hebben deze dag leuke acties. Bij ons bijvoorbeeld krijg je op zaterdag 12 december
10% korting
op de gehele collectie m.u.v. te bestellen produkten, verf, behang en meubelen. Kijk, da's nog eens leuk je laatste inkopen voor kerst doen, nietwaar? Dus profiteer van deze actie en kom langs voor de laatste kerstdeco's en de leukste cadeau's.
Je vindt ons ook op de Brink. De Heerlijkheid Ruinen is van 12 tot 17 uur.
Peter en Claudia
Het leven zit vol onverwachte gebeurtenissen. Zo gebeurt het heel af en toe dat je mensen ontmoet die je nog nooit eerder gezien hebt en waar het meteen mee "klikt".
Zo gebeurde mij het volgende: Op vrijdagmiddag 4 december tegen 5 uur stapt er een meneer de winkel in. Dolenthousiast over de loungetent en terwijl hij zich omdraait de winkel in roept hij: o, wat is het hier geweldig. Heerlijk. Meteen volgt er een verhaal hoe hij hier met "zijn meisje" op vakantie is , net aangekomen uit Limburg. Zijn vriendin kampt met pijnen en rust uit van de reis en hij is vast op onderzoek uit om te zien wat er allemaal te doen is. Hele verhalen vertelt hij, over hoe ze wonen, hoe hun huis eruit ziet enz, enz. Samen vieren ze de volgende avond Sinterklaas en hij neemt een aantal cadeautjes mee voor haar. Op de cadeautjes komt ook nog een lieve tekst die hij thuis al had uitgeprint. Hoezo attent. Een schat van een man.
De volgende dag stopt er een auto voor de deur en wie stappen eruit? Juist . Ze komen binnen en stellen zich meteen voor. Claudia en Peter. Lopen al ohend en ahend door de winkel en kunnen hun lol niet op. Om hen heen hangt een aura van liefde. Ik kan met recht zeggen dat ik "liefde" gezien heb. Wat een warmte stralen deze mensen uit. Naar elkaar en naar hun medemens.
Uiteraard wordt er uitgebreid koffie gedronken. Het was in de loungetent net even te koud, dus gewoon lekker binnen. Er komen foto's van hun huis over tafel en het is een en al gezelligheid.
En zoals ik al een klein beetje verwacht ( en gehoopt) had, kwamen ze vandaag nog even terug. Even goedendag zeggen voordat de reis naar Limburg weer aanvaard wordt. Peter en Claudia, ik vond het een eer en voorrecht om jullie ontmoet te hebben en ik hoop werkelijk jullie nog eens weer te zien.
Veel liefs, Alma
Zo gebeurde mij het volgende: Op vrijdagmiddag 4 december tegen 5 uur stapt er een meneer de winkel in. Dolenthousiast over de loungetent en terwijl hij zich omdraait de winkel in roept hij: o, wat is het hier geweldig. Heerlijk. Meteen volgt er een verhaal hoe hij hier met "zijn meisje" op vakantie is , net aangekomen uit Limburg. Zijn vriendin kampt met pijnen en rust uit van de reis en hij is vast op onderzoek uit om te zien wat er allemaal te doen is. Hele verhalen vertelt hij, over hoe ze wonen, hoe hun huis eruit ziet enz, enz. Samen vieren ze de volgende avond Sinterklaas en hij neemt een aantal cadeautjes mee voor haar. Op de cadeautjes komt ook nog een lieve tekst die hij thuis al had uitgeprint. Hoezo attent. Een schat van een man.
De volgende dag stopt er een auto voor de deur en wie stappen eruit? Juist . Ze komen binnen en stellen zich meteen voor. Claudia en Peter. Lopen al ohend en ahend door de winkel en kunnen hun lol niet op. Om hen heen hangt een aura van liefde. Ik kan met recht zeggen dat ik "liefde" gezien heb. Wat een warmte stralen deze mensen uit. Naar elkaar en naar hun medemens.
Uiteraard wordt er uitgebreid koffie gedronken. Het was in de loungetent net even te koud, dus gewoon lekker binnen. Er komen foto's van hun huis over tafel en het is een en al gezelligheid.
En zoals ik al een klein beetje verwacht ( en gehoopt) had, kwamen ze vandaag nog even terug. Even goedendag zeggen voordat de reis naar Limburg weer aanvaard wordt. Peter en Claudia, ik vond het een eer en voorrecht om jullie ontmoet te hebben en ik hoop werkelijk jullie nog eens weer te zien.
Veel liefs, Alma
zondag 6 december 2009
Kerst- foto wedstrijd
Nu Sinterklaas het land weer verlaten heeft, kunnen we ons bezig gaan houden met het versieren van ons kersthuis. Ik kan bijna niet wachten en ga morgen ( op mijn vrije dag) eindelijk thuis lekker aan de slag. Ik heb mijn "boodschappen" al gedaan, dus ik kan morgenochtend meteen beginnen. En euh, pssst, de kerstboom zelf staat al, hij hoeft alleen nog maar versierd te worden.
De foto van Paula uit mijn vorige bericht bracht me op het idee om een fotowedstrijd uit te schrijven. Dus:
Dus, aan de slag mensen. Versieren maar!
De foto van Paula uit mijn vorige bericht bracht me op het idee om een fotowedstrijd uit te schrijven. Dus:
stuur mij je mooiste kerstdecoratiefoto en maak kans op een kadobon van € 25.
Geen nood, de bon kan ook via de webshop worden ingewisseld. Zorg dat je foto vóór 20 december binnen is. Je kunt hem mailen naar: info@duifjevandrenthe.nl. Alle foto's zullen in deze blog geplaatst worden. En het leuke is: jullie bepalen de winnaar. Je kunt stemmen door een reactie onder de foto te plaatsen. De foto met de meeste reacties is de winnaar! Je kunt stemmen tot 21 december 0.00 uur. Op 22 december maak ik dan de winnaar bekend.
Dus, aan de slag mensen. Versieren maar!
Heerlijk avondje??
Het heerlijk avondje is weer voorbij en ik hoop dat jullie allemaal een beetje verwend zijn. Gezien de reacties en foto's die we nu al binnen hebben van blije ontvangers is het voor de meeste van jullie wel gelukt. Zo ook voor Paula uit Leeuwarden. Zij kreeg van haar schoonzus een aanvulling op haar blauwe servies. En dat ze er blij mee is, dat kunnen we wel zien!
donderdag 3 december 2009
Summertime!?
Ja, ja , ik weet het. Het is nog maar december. De dennenaalden zitten in mijn haren en op alle andere plekken waar ze niet horen. Maar de nieuwe zomergids van GreenGate is wel errug fris, fruitig en sprankelend. En weer hebben de designers kans gezien enkele nieuwe dessins toe te voegen die weer perfect matchen met de bestaande. Wat te denken van deze Sophia White:

Hieronder een compilatie van wat nieuwe dessins en artikelen:

Vanaf linksboven met de klok mee: Sophia White op Spot Pale Blue met een servet van Angelina Pink ( ook nieuw), melamine bordje Carmen White, Paperplate Fia White en Angelina Pink, Dinerplates melamine Sylvia White, Angelina Pink en Fia White, Picnicbox Fia White en sleutelhangers.

Hieronder een compilatie van wat nieuwe dessins en artikelen:
Vanaf linksboven met de klok mee: Sophia White op Spot Pale Blue met een servet van Angelina Pink ( ook nieuw), melamine bordje Carmen White, Paperplate Fia White en Angelina Pink, Dinerplates melamine Sylvia White, Angelina Pink en Fia White, Picnicbox Fia White en sleutelhangers.
Uiteraard zijn er weer diverse artikelen met deze patronen verkrijgbaar. Van quilts tot aan brillenkokers. Kortom weer een collectie om van te smullen. Verkrijgbaar vanaf half februari.
Win-je-wens Actie
Bezoekers van mijn winkel en website weten het al: de actie voor november en december. De win-je-wens actie. Je mag een wens doen ter waarde van € 50 aan producten uit mijn winkel. Deze wens hang je in een blanco envelop aan de wensboom die in de winkel staat. Op 12 december tijdens de Heerlijkheid Ruinen worden er twee enveloppen getrokken. De winnaars krijgen hun wens kado. De boom is al aardig gevuld, maar er kan nog meer bij! Je hebt nog 9 dagen de tijd. Dus....... stuur op die wens of kom gezellig langs om hem te brengen.
De komende 3 vrijdagen ( 4, 11 en 18 december) hebben we extra koopavonden van 19 tot 21 uur. Vanavond hebben we een speciale koopavond voor nieuwsbrieflezers ( en bloglezers) van het Duifje. Gezellig met een glaasje glühwein shoppen:-)) Tijdens deze "vriendinnenavond" zijn we vanaf 18.30 geopend.
De komende 3 vrijdagen ( 4, 11 en 18 december) hebben we extra koopavonden van 19 tot 21 uur. Vanavond hebben we een speciale koopavond voor nieuwsbrieflezers ( en bloglezers) van het Duifje. Gezellig met een glaasje glühwein shoppen:-)) Tijdens deze "vriendinnenavond" zijn we vanaf 18.30 geopend.
woensdag 2 december 2009
Geweldig weekend
Zo, eindelijk even tijd om het weekend met jullie te delen. En wat was het gezellig! In de loungetent was het een komen en gaan van wijnliefhebbers. Al was het maar voor één dag:-)) En dankzij de kacheltjes van Piet en Mieke was het zondag ook nog lekker warm in de tent. Piet en Mieke, bedankt!
En dat de mensen niet alleen van dichtbij kwamen bewees Myra met haar gezin. Zij kwamen met z'n vijven helemaal uit Naarden speciaal naar ons Winterwonderweekend. En dat hebben we geweten! De meiden wilden nog even op de foto in ons prachtige kersthuis en dat mocht. Onder één voorwaarde:-)) Dat we de foto hier mochten plaatsen.
Myra en gezin, ik vond het heel gezellig en een grote eer dat jullie helemaal naar me toegekomen zijn en ik hoop jullie volgend jaar nog weer eens te zien.
Myra en gezin, ik vond het heel gezellig en een grote eer dat jullie helemaal naar me toegekomen zijn en ik hoop jullie volgend jaar nog weer eens te zien.
Abonneren op:
Posts (Atom)










