woensdag 27 oktober 2010

Hyper de hyp

Het meest bepalend voor een winkel is: de mensen die erin staan en het assortiment. In mijn ogen bepalen deze twee criteria het succes. En dan noem je ook meteen wat. Zoals jullie weten zit het met mijn mensen wel goed! Wat het assortiment betreft: dit is het leukste, maar ook meteen moeilijkste onderdeel: hoe stel ik mijn assortiment samen, wat past er wel in en wat niet, welke kant wil ik op, wat is mijn stijl? En als je dan denkt dat je het weet komt de kerst...... Kerst is toch wel een beetje dé tijd van het jaar, vind ik. Er is ontzettend veel keus en veel te veel leuks. Maak dan maar eens de juiste keuzes voor jouw winkel!! Daarnaast is de decembermaand natuurlijk ook nog dè cadeaumaand van het jaar, dus ook op dat gebied moet er voldoende aanbod zijn en moet het allemaal weer in het plaatje passen.
En MAN, is dat gelukt!!!! Vorige week was ik al begonnen om langzaamaan de kerstspulletjes over de winkel uit te strooien. Tijdens mijn ziek-zijn heeft Jolanda ( samen met dochter Jalisa) dit voortgezet. Toen ik gisteren voor een paar uurtjes in de winkel kwam had deze al een aardige metamorfose ondergaan. Wat zag het er al WAANZINNIG uit en wat klopte het allemaal weer!! Ondanks dat de winkel voller is dan ooit blijft er een bepaalde rust vanuit gaan. Ik ben er zóóó blij mee. Ik was dan ook niet weg te slaan gisteren, maar Jolanda en Nienke wisten me te overtuigen dat ik het nog even rustig aan moest doen. Maar vandaag ga ik weer helemaal los!!! Jolanda is er ook nog en samen gaan we weer heerlijk aan de slag met de laatste details. Deze week komen nog: Ib Laursen, It's about Romi en Braxton Home Collections met o.a. de zinken lichthuisjes.


Toen ik nog geen winkel had, kwam ik wel eens in winkels waarvan ik dacht: "Als ik ooit een winkel zou hebben, dan zou ik willen dat het er zo uitzag". En weet je: Nu heb ik zo'n winkel, één waarvan ik denk: Tjee, dát zou ik ook willen. Als ik nu rondloop, springen de tranen soms in mijn ogen: ontroerd door wat ik heb opgebouwd in de moelijke jaren die achter ons liggen, gesterkt en gevoed door de reacties van klanten.  Destijds bedoeld als uitlaatklep is de winkel voor mij nu echt een verlengstuk van mijzelf, a WAY OF LIVING en een heerlijk warm bad. En juist nu, als de winkel er zooo mooi uitziet ben ik hyper de hyp, zeer emotioneel, apetrots en niet te stuiten.
( sorry, moest ik even kwijt) Kijk lekker mee in mijn winkel en graag tot ziens in Ruinen of in de webshop.











A.s. vrijdag 29 oktober zijn we van 11 tot 21 uur 's avonds geopend.

vrijdag 22 oktober 2010


Het doek is gevallen, de koek is op. De koorts is inmiddels ingetreden. Vanmiddag naar de dokter om te kijken of er geen longontsteking achter zit en nu gauw weer naar bed.....
In de winkel ( en voor mij) staan klaar: JOLANDA en KEES!

donderdag 21 oktober 2010

Het lot en GENOT van een ZZ(met een beetje)P-er

Als zelfstandig ondernemer moet je er altijd zijn. ook als je liever in je bed zou liggen. Al dagen loop ik te hoesten, dus niet slapen en dan ook nog verhoging. Je kan dan niet "zomaar" even bellen: "Baas, ik kom vandaag niet, ik ben nogal grieperig" Dat is het lot van de zzp-er.

Het GENOT van een zzp-er:
- Zien dat de keuzes die je maakt goed uitpakken.
- Eén van je vaste hulpjes bellen voor bijstand en daar staat ze dan 10 minuten later.

                                   Jackelien, deze is voor jou!
- Een stormloop van meer dan tevreden klanten die allemaal even enthousiast zijn over het assortiment.
- De kerstartikelen langzaam de winkel ( die toch al zo vol is voor mijn doen) laten vullen.
- Het gevoel hebben dat ineens alles waar je zo hard voor gewerkt hebt op z'n plaats valt.
- Heerlijk bedenken hoe alles komt te hangen, staan, liggen etc.
- 's Avonds om 18.15 moe maar zeer tevreden naar huis na wederom een heerlijke dag, met lieve , gezellige mensen.
- Thuiskomen bij een lieve man, die rustig wacht met de pannen op het gas:-))
Ja en van al die dingen word ik dan weer zóóó blij, dat ik niet kan wachten om vandaag weer te beginnen, ondanks mijn rode wangen en hoestbuien.

Dus nee, ik zou niet anders willen dan een zz( met een beetje)p-er te zijn!
Fijne dag allemaal!



maandag 18 oktober 2010

Ritje Ruinen- Amsterdam- Ruinen

Ik had het zo leuk bedacht.... kleding. Ik koop een mooi gedeelte in van de merken Ultimate Mik's, Art en een beetje Bohemia. Meer dan 400 stuks kleding stonden klaar voor de verkoop. Als het leuk gaat lopen zijn we daar net zo'n beetje tegen de kerst doorheen, vul ik het aan met BORIS en dan komt de zomercollectie alweer. Goed plan, toch!?
Ja, zeker een goed plan: als het zo zou lopen, MAAAR: we zijn nu 7 weken verder , de kerst is er nog lang niet en de kledingrekken zijn nagenoeg LEEG!! Van de collecties is bijna alles al uitverkocht, er zijn nog wat rokjes, wat petticoats, strikvestjes en een paar jurkjes. Dat is het wel zo'n beetje. Wat een succes!
Uiteraard heb je bepaalde verwachtingen als je met een nieuw produkt begint, maar dit had ik zelfs in mijn stoutste dromen niet verwacht ( hoewel: in één van mijn "nachtmerries" was ik er al de eerste avond doorheen:-))
Dus vandaag naar Amsterdam op en neer voor een nieuwe voorraad. Deze keer van BORIS. Een geweldig leuk en lekker dragend merk met jurken, hessen en een geweldige broek. Ik ben bang dat Ruinen- Amsterdam- Ruinen vanaf nu wordt opgenomen in het rijtje klassiekers, naast Bastenaken- Luik en de Dam tot Dam loop om er maar een paar te noemen:-))
Morgen de foto's, nu even nog een kop koffie en op pad!

Fijne dag allemaal.

vrijdag 15 oktober 2010

Oh, Oh, Maison

A.U. Maison is een Deens merk dat ik al een tijdje in het vizier heb. Sinds Arjen van Rees als vertegenwoordiger in Nederland optreedt voor dit merk, zie ik regelmatig de collectie. Af en toe bestel ik eens een paar items, maar meestal sluit het nèt niet aan bij ons assortiment. Maar deze keer wel!
Een prachtige linnenlijn: (box)kussens, gordijnen en tafelkleden met dezelfde print en ook nog een heel, stoer, ruig kussen van oude meelzakken. De vulling van de kussens is dons en ik kan je zeggen, dat voelt heerlijk zwaar. Blijft gegarandeerd mooi. Zijn ze niet geweldig??

Lussengordijn 145 x 240    € 87.50, twee voor € 157.50


Tafelkleed in 2 maten. Vanaf € 66.50


Kussens met print en boxkussens ( 32.00)


Detail print


Kussens van oude meelzakken, de ultieme vintage-look! € 27.50

Vanaf nu in de winkel, morgen in de webshop! 

woensdag 13 oktober 2010

Behind closed doors

Je kent ze wel, die kamers of kasten waarvan je de deur eigenlijk niet open durft te doen, omdat je bang bent dat alles er anders uittuimelt. Angstvallig blijven deze deuren gesloten. Zeker in bijzijn van anderen.
Ik heb ook zo'n ruimte. Hij heet "MAGAZIJN". En zo ziet ie er uit:

In de stellingen de reguliere voorraad en nog een "beetje" ervoor

Achter de dozen op het "bureau"voor het raam staat de printer. Daar rolt nog wel eens een webbestelling uit, die dan weer op de tafel links ( nu volgepakt met kerstartikelen)wordt ingepakt, ahum

Dit is de rest van het kerstassortiment

En dit is zo'n beetje het enige stukje vloer waar je nog kunt lopen.

Afgeladen vol met voorraad  en kerstartikelen . De kledingrekken zijn inmiddels al leeg (!!) , dus die zijn er al weer uit.  Nog een paar dozen en dan moeten we de kerst wel IN de winkel gaan zetten, want dan past hier niets meer bij. Tja, en die paar dozen komen ook ergens in de komende 10 dagen. We verwachten binnenkort in ieder geval nog Bloomingville, Ib Laursen , Braxton Home Collection en It's about Romi met o.a. prachtige kunstkerstbomen
En dan gaat de kerst beginnen. Op de website staan al enkele kerstartikelen. Eerlijk gezegd heb ik er al helemaal zin in, maar dat komt waarschijnlijk omdat we een waanzinnig kerstassortiment hebben samengesteld en hoe meer er binnenkomt, hoe enthousiaster en ongeduldiger ik word:-)) Maar goed, nog héél even wachten.

maandag 11 oktober 2010

Terug van een weekendje weg...

.. en toch vandaag al meteen aan de slag. "Mijn" meiden hebben het afgelopen weekend, en met name afgelopen vrijdag, vreselijk druk gehad. Aan de lopende band klanten en dan ook nog dozen vol met nieuwe kussens van In the Mood en een pallet vol kerstspullen van JHG Collections. Nou, die hebben dus geweten dat de "baas" van huis was, hihihi. En dan te bedenken dat het de hele week al zo druk was vorige week.
Natuurlijk kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen tot morgen en ben zojuist meteen even gaan kijken naar al die mooie nieuwe artikelen. Wat een genot is het toch om dan je eigen winkel binnen te stappen en te zien dat het allemaal ook zonder mij fantastisch draait. Goed gemotiveerd en enthousiast personeel is onontbeerlijk voor elke ondernemer en gelukkig heb ik de beste meiden die er te krijgen zijn!
Zojuist samen met Nienke foto's gemaakt van de nieuwe kerstartikelen, zodat we ze op de site kunnen gaan zetten, want de voorraad is nu toch al aanzienlijk te noemen:-))
Nog even geduld en dan kunnen jullie ze ook bewonderen.


Tijdens ons weekendje hebben manlief en ondergetekende heel wat gebrainstormd over de nabije toekomst van Het Duifje en ik kan jullie vertellen dat er toch wel wat veranderingen aan zitten te komen. Veel zal achter de schermen plaatsvinden en daar zullen jullie niet veel van zien, maar als het goed is wel veel van merken. Sommige dingen zullen wel zichtbaar zijn. Alle veranderingen zullen hopelijk bijdragen tot een nóg stabielere basis van Het Duifje van Drenthe, zodat we jullie nog vele jaren kunnen blijven voorzien van prachtige woondecoraties, de mooiste meubelen, de leukste kleding en het beste interieur- en kleuradvies voor je huis.

donderdag 7 oktober 2010

Kerst in aantocht.....

Ik wilde jullie eigenlijk nog niet lastigvallen met de komende kerstdagen, hoewel wij er al druk mee bezig zijn. Maar vanmorgen vond ik deze foto's in mijn mailbox van Flat Flowers.



Raamstickers met kerstdecoratie. Ideaal: geen lijm, dus gemakkelijk weer te verwijderen na de kerst. Zijn ze niet fantastisch?!
Afmetingen 30 x 37 Prijs: €8.95
Leverbaar vanaf eind oktober

dinsdag 5 oktober 2010

Milk Mugs PiP zijn binnen!

Daar zijn ze dan, de milk mugs van PiP.
De modellen zijn hetzelfde als de grote mugs, maar dan zonder oor.
in alle drie de kleuren



Nu van € 13,90 voor € 10,00 per set
Wees er snel bij, want op = op!

zaterdag 2 oktober 2010

Metamorfose

Door de aanhoudende stroom van nieuwe produkten in de afgelopen 4 weken heeft de winkel ongemerkt een gehele matamofose ondergaan. Het begon begin van september met de kleding en het eindigde ( voorlopig ) gistermiddag toen er een tafel uitging en er een andere tafel voor in de plaats kwam.
Niet allen wij genieten hier enorm van ook de grote schare klanten die we elke dag mogen verwelkomen zijn zeer aangenaam verrast door ons prachtige assortiment.
In de weken die volgen zal het niet veel anders gaan, want in tegenstelling tot eerdere berichten zijn we nog niet toe aan het einde van deze fantastische stroom produkten. De afname gaat dermate hard dat wij inmiddels alweer nieuwe bestellingen gedaan hebben en over 4 weken beginnen we al met de verkoop van de kerstartikelen die voor een deel al klaar liggen.
Ik heb vanmorgen wat sfeerimpressies gemaakt. Helaas was mijn batterij bijna op ( zul je altijd zien) dus de flitser kon ik niet gebruiken. Hierdoor zijn de foto's wat vaag. ( Dit heeft niets te maken met mijn uitstapje gisteravond:-))
Ik zou zeggen, geniet even mee, kom de live-versie in Ruinen bekijken of sneup lekker rond in onze webshop.