woensdag 25 november 2009

Kerstnummer Jeanne d'Arc Living





Het kerstnummer van Jeanne d'Arc Living is gearriveerd. Der plaatjes zijn weer meer dan prachtig. Vol met ideeën en recepten voor de komende decembermaand. Hou je van eenvoud en sfeer dan is dit een absolute must. Hieronder een kleine impressie......




















Need I say more?

dinsdag 24 november 2009

28 en 29 november: Wijnproeven en kerstgroen







Mijn man en ik lusten wel graag een wijntje, lekker kaasje erbij, mmmmm heerlijk. Wellicht vandaar dat wij bij het 1 - jarig bestaan van het Duifje in Ruinen afgelopen voorjaar een wijnproeverij hadden georganiseerd. Vrienden van ons hebben een wijnhandel en zij kwamen met een aantal lekkere wijnen naar de winkel. Dit was zo'n succes dat we besloten hebben het nog eens te herhalen en wel a.s. weekend. Voor jullie alle gelegenheid om een heerlijk wijntje te kiezen voor bij het kerstdiner. En nog gezellig ook. Onze loungetent wordt voor dit weekend omgedoopt in een wijnlokaal:-))
Ook kun je komend weekend zien hoe je op een eenvoudige manier een leuke kerstdecoratie kunt maken. Dit wordt gedemonstreerd door een vakkundig groenstyliste.

Onze wensboom doet het hardstikke goed. Terwijl die steeds voller raakt, wordt de winkel steeds leger... De kerstafdeling draait op volle toeren en iedere dag wordt er weer een
aardig gat geslagen in de voorraad. Met name in het weekend is het een druk komen en gaan van klanten. Ik mag wel zeggen dat een ieder zeer enthousiast is over ons assortiment en de sfeer. Ook is er afgelopen weekend druk gebruik gemaakt van onze loungetent. Het was een gezellige boel.
Op naar het volgende weekend met wijn, groen en kerst.

zaterdag 21 november 2009

Gezellig loungen bij Het Duifje



Nu de donkere dagen zijn aangebroken is de tijd van het decembershoppen echt aangebroken. En om dat nu extra gezellig te maken hebben we een heuse loungetent voor de winkel neergezet. Hier kun je op je gemak tussen het shoppen door genieten van een heerlijk kopje koffie, cappuccino, espresso of chocomelk. Uiteraard op kosten van de zaak.:) Vanaf nu zijn we ook iedere zondag geopend van 12 tot 17 uur.




woensdag 18 november 2009

December in Drenthe







Met de wintermaanden voor de boeg en de gezellige december maand in het verschiet zijn we af en toe op zoek naar wat vertier in kerstsfeer. Een aantal collega's hebben de koppen bij elkaar gestoken en een afwisselende kerstroute samengesteld.



Deze route voert door typische drentse dorpjes naar gezellige winkels in kerstsfeer en andere uitspanningen, zoals prachtige kersttuinen en een heuse pospub.



Kom dus gezellig een dagje naar Ruinen en omgeving en beleef December in Drenthe.
Voor de exacte route en deelnemers kijk je gewoon even op de site: http://www.decemberindrenthe.nl/

donderdag 12 november 2009

Tussen de bedrijven door












Tja, kijk, als een Bed & Breakfast hier in de buurt vraagt om twee kasten en een tafel op korte termijn dan zeg je natuurlijk geen "nee". Punt is wel dat je dan tussen alle drukte van de kerst door nog "even" de winkel moet ombouwen.







Ik zag er wel tegenop, ten eerste die grote kasten en ten tweede was ik na mijn uitspatting op de bovenverdieping nog niet echt geïnspireerd voor beneden. De ervaring leert echter, dat als je eenmaal begint, de ideeën vanzelf wel komen. En zo ook deze keer. Eindresultaat: een echte blauwe en rode hoek en weer prachtige plaatjes









dinsdag 10 november 2009

Ze blijven komen....

............de kerstartikelen. Iedere week druppelt er wel wat binnen. Later deze week verwacht ik nog een aanvulling van Madam Stoltz en vandaag kwamen er enkele dozen binnen met o.a. deze prachtige items. Geheel in de stijl van Jeanne d'Arc Living!


Deze schitterende vintage hanger ... of wat te denken van deze "platte" kerstbal

Ooit zo'n geweldige waxinehouder gezien?
Ik ben er helemaal weg van.
Ze staan allemaal in onze kerstwebshop.

vrijdag 6 november 2009

Dennengroen



Heel mooi dennengroen binnen gekregen. Zoals bijvoorbeeld deze dunne twijgjes met rijp bedekt.
Past perfect in de stijl van Jeanne d'Arc Living.
Mooi in een vaas of langs een spiegel.





Wat te denken van deze mooie sparrentak met dennenappeltjes. Heel fijntjes en daardoor supermooi!











En natuurlijk ontbreekt de krans niet, met kerstroos, besjes en eucalyptusblad. Ook een hele mooie volle guirlande met besjes, eucalyptus en dennenappels.

Etalage




Gisteren de etalage kerstproof gemaakt. Ik denk dat ik nog wat sneeuw op de ramen spuit voor het ultieme kerstgevoel.