zaterdag 25 september 2010

Nog een paar spullen en dan....

.. hebben we alle herfstvoorraad in huis.
Afgelopen dagen werden verblijd met een pallet decoraties uit Nederland en Denemarken, waaronder geweldig leuke flesjes en vaasjes





voor onze zijdebloemen die gisteren binnen kwamen.



En kijk eens hoe leuk dat staat:

In plaats van een grote bos, allemaal kleine vaasjes met een bloemsoort per vaasjes. Gezellig bij elkaar gegroepeerd. En met deze hoogwaardige, niet van echt te onderscheiden zijdebloemen heb je er heel lang plezier van. Kunnen ook leuk in de badkamer en ideaal om een donker hoekje van je woonkamer op te fleuren.

Kortom het was weer een reuring tot en met en de winkel is nu ook heerlijk gevuld met honderden nieuwe artikelen. Heerlijk. Nu nog wat vintage-labels, de laatste kaartenhouders van Braxton en uiteraard de nieuwste aanwinsten van At Home with Marieke, voordat we alweer aan de kerst beginnen!

dinsdag 21 september 2010

Ik ging alleen maar even kijken..............

Voor wie denkt dat je alleen als consument denkt: ik wil het, ik wil het, ik wil het... Well, baby, dream on!
En dan heb ik ook nog als excuus: het is voor de winkel, schat:-))

Vanmorgen zou ik "even" naar Janke en Hans Snijder van Artisan Home. De nieuwe showroom was klaar en de nieuwste spullen stonden er ook. Foutje dus:


Eigenlijk zou ik alleen de twee dozen op de voorstoel meenemen.....
Maar ja,...

Wat te denken van deze waanzinnige metalen lampenkap met uitgestansde bloemetjes!!


Of deze vakkenkast:


En deze zinken "broodtrommels":


En deze witte kledinghangers  met tekst en "buxushartjes" in 3 maten:


Kom "even" kijken , zei Janke. Nou, lekker dan.
Maar wat is het wááááánzinnig leuk. En dan heb ik ook nog een item meegenomen voor thuis. Maar dat moet je maar lezen op mijn andere blog. Dat wordt dan morgen, hoor.

donderdag 16 september 2010

Ik was er vandaag alweer vroeg bij. De winkel keurig op orde brengen en hier en daar een beetje opleuken, want..... vandaag kwam de fotograaf. Er wordt een reportage gemaakt voor het blad Huis, Tuin & Dier. Een glossy magazine dat aan de bezoekers van diverse fairs wordt uitgedeeld bij de ingang. Best wel weer spannend dus. Inclusief interview en alles erop en eraan. We hebben een heel leuk gesprek gehad en de foto's zijn super geworden. Nu maar wachten op het resultaat.

dinsdag 14 september 2010

Restyle

Tot nu toe had ik nog geen tijd gehad om de spulletjes die vrijdag binnen waren gekomen een mooi plekje te geven. Het plan was om de patchwork-muur nu maar eens te restylen.
Bij de laatste grote verbouwing in januari was ik hem nog niet zat, dus mocht ie nog even blijven, maar nu is het dan zover...

De kleur die ik gekozen heb is Mauve Love van Pure & Original. Een perfecte kleur in combinatie met wit, zink en grijs. Een mooie warme kleur.


De kussens van in the mood die vandaag binnen kwamen, maken het plaatje helemaal compleet.


En zo ziet het hoekje met dezelfde spulletjes er heeeel anders uit. Ik ben er superblij mee. Alles is weer aan kant, dus laat nu de rest ook maar komen:-))

vrijdag 10 september 2010

Nieuwe aanwinsten

Vandaag kwam er een pallet vol met nieuwe artikelen binnen. heerlijk uitpakken en herindelen in de winkel. We zijn er maar druk mee geweest.
Hier een kleine indruk van een aantal nieuwe artikelen.



 

Deze en meer artikelen vanaf morgen in de webshop. Natuurlijk ook in onze winkel in Ruinen.

woensdag 8 september 2010

"Duistere middag"

Hoe afhankelijk zijn we van de "normale" daagse dingen. Neem nu bijvoorbeeld electra. Wat moeten we zonder?
Vanmiddag om half twee floepten plots alle lampen op de bovenverdieping uit. Een eindje verderop in de straat zijn ze met graafwerkzaamheden bezig, maar waarschijnlijk toch iets te fanatiek. :-)) Het bedrijf naast mij had helemaal geen stroom... geen computer, geen kassa, geen pin, geen licht....Geukkig deed bij ons beneden alles het nog wel.
Maar om half vier ging ook hier het licht uit. Dus, bij ons ook geen pin, geen kassa, geen telefoon, geen licht...Tja, en dan is het toch wel wat donker, hoor. Dus... de kaarsjes aan.

Met name de kledinghoek die achter in de winkel zit was erg donker en dan zetten een paar vlammetjes niet zoveel zoden aan de dijk. Wel was het erg gezellig. De klanten vonden evengoed wel hun weg... helaas kon er alleen cash afgerekend worden, want de pin deed het natuurlijk ook niet:-))
Zojuist om 17 uur begonnen er weer langzaam wat lampen te branden. Storing voorbij.
Aparte ervaring kan ik je zeggen. Thuis al wel vaker zoiets gehad, maar in de winkel is het toch heel anders, gek genoeg.

dinsdag 7 september 2010

Heet van de naald!!!

Na het plaatsen van mijn vorige post dook ik nog even in mijn e-mail en wat zie ik?????
Op veler verzoek heeft Jeanne d'Arc Living besloten het kerstboek JUL opnieuw uit te geven. Deze keer in magazine-uitgave, wat zeer gunstig uitpakt voor de prijs. Voor € 12,00 ben je nu ook eigenaresse van deze meer dan fantastische inspiratie-bron. Geen reclame, puur genieten!

Wil jij deze prachtige kerst-inspirtatiebron absoluut niet missen? Bestel hem dan nu!!
Denk ook eens aan je vriendin, moeder, zus, buurvrouw die iedere keer jaloers naar jouw eerste uitgave zit te kijken. Heb jij alvast het perfecte kerstkado. Het boek/ tijdschrift komt uit op 29 november. Dus mooi op tijd voor de decembermaand.
LET OP! Dit is dus NIET het magazine, maar een herdruk van het kerstboek "JUL"

Klaar voor de start......

Het startschot is gelost door PiP en Marieke!
De eerste bestellingen voor de wintercollectie woondeco's komen binnen. We verwachten een heleboel deze week. Alleen had ik er vandaag nog niet op gerekend:-((
Mijn hulpje nog een dagje vrij-af gegeven, maar of dat nu zo slim was?? Vanmorgen van half negen tot 12 uur bezig geweest om de kledinghoek weer te fatsoeneren nadat daar zaterdagmiddag een "bom" ontploft is. Gisteren van 8 tot 22 uur onderweg naar Amsterdam voor de zomercollectie van Ultimate Mik's.
En toen stonden daar ineens 10 dozen van PiP en Marieke met o.a. de nieuwe tafelkleden van Marieke en de geschenkdozen van PiP.

Prachtig linnen met katoen en een heerlijk blauwe of rode streep. Afgeleid van de welbekende mangeldoek. Het kleed is rondom afgezet met een festonsteek.
Tja, en waar laat je dan al die geschenkdozen. Oké, dan maar een extra plankje aan de muur getimmerd.

Met zoveel nieuwe artikelen en aanvulling op komst toch maar weer de winkel enigszins ombouwen. HKLiving krijgt een stoere buitentafel. Helemaal passend bij de sfeer en stijl van hun produkten.

Morgen ga ik denk ik even een wandje sauzen in een mooie kleur passend bij de nieuwe produkten.....

Fijne avond allemaal.

woensdag 1 september 2010

Even wat foto's

Oké, even tussendoor:

De modeshow was een overweldigend succes ( Ja, Lejo, je hebt wel wat gemist!). Meer dan 40 liefhebbers hebben de collectie aanschouwd. Geshowd door mijn fantastische modellen ( daar kunnen Doutzen en Kim nog wat van leren)
Na de show mochten belangstellenden ook echt in de rekken kijken en voelen en passen. Nou, daar werd dankbaar gebruik van gemaakt. Aangezien we ( nog) maar één pashokje hebben was het een ware verkleedpartij in de winkel. Van boven tot beneden stonden dames zich en public om te kleden in de prachtige collecties van A.R.T., Ultimate Mik's en Bohemia. Menig tevreden klant verliet de winkel en er werd al een goed gat geslagen in de voorraad.
Tijdens de show zijn er foto's gemaakt door een kennisje van Nienke die een opdracht voor school moest doen. Ze is ze nog aan het bewerken, maar volgende week zal ik ze laten zien.
Voor nu even wat foto's van de kledinghoek in de winkel.


De rokken, broeken en petticoats van Ultimate Mik's

Het rek van Bohemia.

Het rek van A.R.T. dat nog aangevuld gaat worden met 2 jurken, twee broeken, een kort winterjasje en drie modellen vesten.

Tunieks, T-shirt en strikvestjes van Ultimate Mik's