vrijdag 26 februari 2010

Duifje van Drenthe Living & FASHION

Ja, je leest het goed. Wij zijn gisteren naar het World Fashion Centre geweest! Zoals je wellicht weet is fashion mijn tweede tic en de wens om ook kleding te verkopen was er al toen ik naar Ruinen verhuisde met de winkel. Ik besloot eerst eens te kijken hoe alles zou gaan lopen en nu is de tijd daar...
We hebben onze keuze gemaakt uit de wintercollectie van Ultimate Mik's ( hoe kan het anders) en daarnaast zal ook in ieder geval Boris Industries onderdeel van de collectie gaan uitmaken. Binnenkort gaan we nog eens terug om de boel nog beter te verkennen. Het is daar zo immens groot dat we wel een week kunnen gaan logeren om alles te bekijken. Zo hebben we in de gauwigheid heel wat leuke dingen voorbij zien komen.
We gaan in principe vanaf half augustus beginnen, dan komt de collectie van Ultimate Mik's namelijk binnen. Maar het kan goed zijn dat het me voor die tijd in de bol slaat en dat we dus eerder beginnen met de andere merken.

We hebben gekozen voor 4 basiskleuren: zwart, grijs, oriëntal blue en violet. Een enkel stuk hebben we ook in purple. Onderling zijn de items zowel qua kleur als item perfect en oneindig met elkaar te combineren. Wij denken met deze basiscollectie een geweldige kledingstart te maken.
Ik heb de persfoto's opgevraagd. Zodra ze er zijn zet ik ze in de kantlijn. Kun je alles ook even op een echt model zien. Vragen? Mail me gerust. info@duifjevandrenthe.nl

Ik had in mijn enthousiasme de dames van Ultimate Mik's ook aangestoken. Bij navraag bij de ontwerpster bleek publicatie van de foto's toch niet toegestaan. Vandaar dat ik ze er meteen heb afgehaald. Even wachten dus tot augustus....

donderdag 25 februari 2010

naar Amsterdam.....

Vandaag ga ik met Diana, mijn nichtje, steun en geweten, naar Amsterdam voor een geheel nieuwe uitbreiding van Het Duifje....
Nieuwsgierig???? Hou de site en deze blog in de gaten en morgen weet je het.

De beloofde broodplanken van HK Living laten nog even op zich wachten, helaas. Over twee weken moeten ze binnen zijn.

En heb je de prachtige Jeanne d'Arc Living nog niet besteld? Doe dat dan snel, want ze zijn bijna uitverkocht. En hij is geweldig deze keer, dus mis hem niet!

dinsdag 23 februari 2010

Give away

De eerste tekenen van de lente dienen zich aan. De eerste voorzichtige zonnestralen en de sneeuw ( eindelijk) verdwenen. Tijd dus om het huis weer lekker op te fleuren. Wat dacht je van deze Give away?

Een geweldig vrolijke pitcher van GreenGate. Ideaal voor je bosje tulpen of andere boeketjes. Deel met ons je ultieme lentegevoel en misschien staat deze pitcher straks bij jou in huis. Je hebt de tijd tot 1 maart. Vanaf volgende week hebben we iedere week een give away i.v.m. het 5 - jarig bestaan van Het Duifje

woensdag 17 februari 2010

Jeanne d'Arc Living nr. 2 nu al binnen!

Een week eerder dan verwacht werd vandaag de tweede editie van dit jaar al bezorgd. Dat wordt dus weer smullen. Het ziet er weer prachtig uit, met fantastische bloemstukken in verstilde tinten en geweldige paasideeën.
Ik ga nu gauw de reeds bestelde exemplaren versturen.

maandag 15 februari 2010

Exclusief bij Duifje van Drenthe

Jaaaa, ik ben zo blij!!! Als eerste Nederlandse winkel mag ik het nieuwste interieurboek uit Scandinavië gaan verkopen.
De Zweedse equivalent van Jeanne d'Arc Living magazine : Lantlig Charme, oftewel, Rustieke Charme. Een Zweeds boek vol woonideeen, recepten, prachtige foto's en styling.
Anette Hjerpe heeft samen met fotografe Katarina Nilsson een prachtig boek gemaakt dat vanaf mei te koop zal zijn. Even een voorproefje:


Meer zien klik dan hier

De exacte prijs van het boek was bij het ter perse gaan van deze post nog niet bekend. Deze zal liggen rond de € 45,00.
Wil je het boek niet missen dan kun je nu pre-orderen bij Duifje van Drenthe. Liefhebbers van het scandinavische interieur mogen dit item niet missen!


zondag 14 februari 2010

Liefde is.....

.....samen werken voor de winkel.
Terwijl manlief in de schuur de laatste hand legt aan een salontafel, die nu klaar staat om geschilderd te worden:


Staan in de keuken de eerste luikjes van de volgende serie alweer te drogen en liggen de volgende alweer op de tafel.


Soms is het net een écht bedrijf....:-))

zaterdag 13 februari 2010

Favorieten.

In mijn webwinkel heb ik een lijstje van mijn favorieten toegevoegd. In deze rubriek laat ik mijn favoriete items uit ons actuele assortiment zien en vertel wat over het merk of het produkt zelf. Hoe je het kunt gebruiken, bij welke stijl het past enz. Neem eens een kijkje en wie weet doe je nog wat ideeën op.

Groetjes


vrijdag 12 februari 2010

NIEUW!!! Hanging Houses

Hanging Houses??? Jaaaa, voor je eigen ridder, prinses, vuurtorenwachter, winkeljuffrouw, zigeuner(inne)tje.
Prachtige tenten die je zo aan de boom hangt in de tuin. Of op hun eigen kamer aan het plafond. Elke tent heeft ook nog de nodige accessoires om het plaatje compleet te maken. Ik wilde eigenlijk geen kinderhoek meer, maar voor deze prachtige tenten maak ik graag een uitzondering.

Wie wil er nu niet zo'n mooi huisje?

Voor stoere ridders.

Piraten in zicht!!!!

Kan ik U misschien helpen?

Pipo de clown en Mamaloe, reizen over wereld's wegen....

Vanaf nu al te bestellen ( en te leveren). In maart/ april komen er een paar in de winkel.

dinsdag 9 februari 2010

Ziek.....

k lig ziek thuis,en geloof me, da's niks voor mij. Was ik vrijdag en zaterdag al niet in orde, het is nu dinsdagen ik ben net wakker. Zit nu even beneden voor een sinaasappel en een kopje thee, maar ga zo gauw weer onder de wol. Gelukkig heb ik Jolanda voor de winkel. Anders heb je toch mooi een probleem als kleine zelfstandige,hihi.
Het feit dat ik nu al drie dagen doelloos thuis ben, heeft ook zo zijn voordelen. Je ziet meteen weer mogelijkheden voor je eigen huis. En... als je toch niets te doen hebt en niets mag is een laptop in bed wel lekker luxe. Kom je er achter dat dat bloggen toch wel erg leuk is en heb ik meteen besloten nog een privéblog te maken over het reilen en zeilen rondom ons huis.
"Echtens Paradijs" heet het, vernoemd naar het stukje natuurgebied in het bos voor onze deur en verwijzend naar ons eigen stukje paradijs in dit drentse dorpje.
Ik heb thuis alleen een klein laptopje, de grotere staat in de winkel. Dus de styling ga ik waarschijnlijk nog wel wat aanpassen, hoewel ik toch wel van eenvoud ben. Ik heb ook geen foto's op deze laptop, dus voorlopig komt er even niets bij, denk ik. Ik zie het namelijk op dit moment nog niet gebeuren dat ik morgen weer in de winkel sta. Dit kleine stukje typwerk laat mijn temperatuur alweer behoorlijk stijgen.
Ik ga dus weer lekker achterover en spreek jullie later,

Gesundheit,
Alma

zaterdag 6 februari 2010

Alle dames (weer) aan dek.

Eigenlijk was ik gisteren vrij, maar om 1600 uur stond er een afspraak gepland met een vertegenwoordigster en er zou wellicht een zending PiP en Marieke binnen komen! 's Morgens bleek ik echter geheel en al niet fit. Heb tot 1200 uur geslapen en kwam rond 1500 voor ongeveer 80 % fit in de winkel aan. Hier was net een zending van Madam Stoltz binnen gekomen en wat is dat dan genieten. Helemaal als je alles via de site besteld hebt en nog niet in het echt hebt kunnen bewonderen. Helaas was de zending PiP en Marieke er nog niet en ik had de hoop daarvoor al opgegeven. Maaaaar... terwijl ik met de vertegenwoordigster in gesprek was, kwam ook die zending binnen. Wat een feestje!!!!!!
We zijn tot ver na half zes bezig geweest om alles een beetje in de winkel te zetten. Resultaat:
weer een heerlijk gevulde kast met Marieke
heerlijke hartjes in rood of zink met belletje voorzien van geruit lintje

De Pip collectie weer (even) compleet

De adresboekjes van PiP in 2 maten A 5 en A6. Met dikke omslag, mooi en stevig gebundeld. Ook inpakpapier.
En we hebben een paastak gemaakt met de eitjes, vogeltjes, hartjes en vlindertjes van Madam Stoltz.

Slechte foto! Maar goed, even voor het idee.

Vandaag zit ik hier met ongeveer 70% energie en een stem als een rockzangeres die teveel gerookt en gedronken heeft. Maar dat kan helemaal niet, want ik rook niet en zingen kan ik al helemaal niet!:-))
Echter met zo'n lekker gevulde winkel lig je natuurlijk niet in bed. Dus niks geen vervanging! Ik wil er zelf bij zijn vandaag! En genieten van al die leuke nieuwe spullen.

Ik wens jullie een fijne dag en gezondheid!
Alma

woensdag 3 februari 2010

Lentekriebels

Afgelopen zondag zat ik heerlijk met de beentjes onhoog te genieten van het prachtige winterlandschap bij ons voor de deur. Stilletjes kreeg ik nog steeds niet genoeg van al die sneeuw en genoot ik nog volop. Al bladerend in de nieuwste Home & Garden  kwam daar echter snel verandering in. Home & Garden is voor mij op dit moment dé inspiartiebron na uiteraard de Jeanne d'Arc living. Want naast een woonfreak, ben ik een vreselijke tuinfreak.
Mijn oog viel op het volgende idee:
Sorry, voor de foto hij is van het blad genomen.

Een etagere van terracotta bloempotten en schalen. Wit geverfd ( of niet) wat jij wil. Leuk met allerhande glaasjes en losse bloemetjes uit je tuin. Je zou hem nu ook al neer kunnen zetten met plaatmos en bolletjes er los op. Of met vetballen en appels voor de vogels. In het voorbeeld zijn de potten aan de schalen gelijmd. Ik ben daar geen voorstander van, ik wil nog wel eens wisselen en dus zet ik ze los op elkaar. Dan kan ik de samenstelling ook nog eens veranderen:-))
Tja, en als ik dan dit soort ideetjes zie, heb ik toch ook wel een beetje zin in de lente. Vooral als ik bedenk dat wij straks een heerlijke veranda gaan maken in de tuin....

Groetjes,
Alma

maandag 1 februari 2010

Een pluim voor........

..manlief, Kees. Al vanaf oktober staat hij ieder weekend en af en aan 's avond in een koude schuur eettafels, salontafels en raamluikjes te maken. Zonder klagen zaagt, timmert en verft hij erop los.
Daarnaast verzorgt hij ieder kwartaal mijn belastingaangifte en heeft hij de afgelopen 3 weken een hoop tijd gestoken in het op orde brengen van de boekhouding van vorig jaar, zodat alles weer keurig klopt.
Dan moet hij ook nog altijd mijn enthousiaste plannen en ideeën aanhoren en af en toe wat leed.
En dat alles naast zijn 40- urige werkweek! Verder is hij een kanjer in huis. Iedere avond kookt hij een heerlijk potje.
Ik realiseer mij elke dag wat een bofkont ik ben met deze man uit duizenden. Daarom voor jou:

Lieve schat, Dank je wel,zonder jouw hulp en steun was het Duifje er nooit gekomen.

En nee, dames, hij is niet te leen, te huur of te koop, sorry!!-:))