zaterdag 25 februari 2012

Gezien in Ariadne at Home

Gisteravond zat ik heerlijk onderuit te bladeren in de nieuwste Ariadne at Home. Wederom een prachtige editie met mooie binnenkijkers ( helaas wel veel buitenlands, maar wel weer opvallend veel scandinavisch) Het viel me op dat veel plaatjes items bevatten die me wel heel bekend voorkwamen:-)

Bijv. deze barokke eetkamerstoelen.

Of metalen eetkamerstoelen

Oude fabriekslampen

Originele klepbanken

Ieniemini vogelkooitjes

IJzeren kapstokje

Prachtige grote bloemenhaak

Deze of soortgelijke producten vind je terug in onze (web)winkel. Klik op de foto's om direct naar het betreffende product in onze webwinkel te gaan.





woensdag 22 februari 2012

Trademark Living er ankommet!

Ik merk dat ik toch nog wat wazig functioneer. Kan me niet goed concentreren en ben erg moe, maar dat alles wordt ruimschoots goedgemaakt als de een na de andere order binnenkomt. Gisteren kwamen er 9 nieuwe items van Ultimate Mik's binnen die vandaag nog op de foto moesten voor de webshop. Om 12 uur stond er een grote vrachtwagen voor de deur met onze bestelling van TRADEMARK LIVING!!!

Het is effen een klus hoor, die dozen van 1 bij 1 uitpakken en meubelen verslepen, maar als alles eenmaal staat, dan heb je ook wat:

Heerlijke fauteuil met of zonder footstool.


Mooie industrial eetkamerstoelen of aan je bureau

En wat te denken van deze op en top industrial brocante hanglamp. Elke lamp wordt met de hand vervaardigd van gerecycled metaal. Geen lamp is dus gelijk. Dat maakt hem nóg mooier:



We verwachten deze week nog de kleding van Bohemia en diverse deco's, dus nog genoeg om naar uit te kijken. Nu lekker met de beentjes omhoog en relax!

Fijne avond,




maandag 13 februari 2012

Gisteren hebben wij afscheid genomen van mijn schoonmoeder. Zij is na een kort, maar zeer hevig ziekbed in alle rust ingeslapen.


vrijdag 10 februari 2012

De meeste dromen zijn bedrog....

...maar soms komen ze uit! Op 3 april openen wij onze tweede (kleding) winkel in Zuidwolde.
(kleding)Winkel omdat hier de nadruk zal liggen op de kleding. De merken Ultimate Mik's, Rimini en Bohemia verhuizen mee naar Zuidwolde en in Ruinen blijven de merken Boris Industries, Head over Heels en SaSoon en uiteraard onze woonwinkel achter.

We waren al lange tijd op zoek naar een tweede locatie voor de kleding, maar dat wilde maar niet lukken.
Ik ben zelf geen stadsmens en een winkel in de "grote" stad trok me dan ook niet echt aan. Ik houd van het gemoedelijke van een dorp en wilde dat ook onze tweede winkel die sfeer uitstraalt. Een lekkere, ongedwongen sfeer, waar je heerlijk met een kopje koffie tussen de collectie kunt rondneuzen. Of waar je even zonder verplichtingen aanschuift voor een praatje en een bakje koffie.
Toen we dan ook de kans kregen dit pand in Zuidwolde over te nemen was de beslissing eigenlijk snel genomen.

De winkel komt aan de Hoofdstraat 107 te Zuidwolde. Ik heb alvast een beetje geknipt en geplakt en zo gaat het er dan ongeveer uitzien:


We zijn ontzettend blij met deze ontwikkeling en kunnen niet wachten tot we de sleutel krijgen. Uiteraard zullen we rond de opening de nodige activiteiten plannen, dus daarover later meer.
Wil je absoluut op de hoogte blijven voor wat betreft de verwikkelingen rondom onze kledingwinkel, schrijf je dan in voor de nieuwsbrief op http://www.duifjevandrentheseizoen.nl

zaterdag 4 februari 2012

Wereld-Kanker-dag

Vandaag is Wereld-Kanker-Dag. Vandaag openen op een paar na alle inloophuizen en therapeutische centra hun deuren. Op deze dag kun je een kijkje nemen bij een inloophuis of therapeutisch centrum bij jou in de buurt. Kijk voor alle informatie op de site: www.wereldkankerdag.nl

Helaas hebben wij in onze directe omgeving ook weer te maken met deze vreselijke ziekte. Bij mijn schoonmoeder is in december darmkanker geconstateerd en als gevolg van de chemo is ze afgelopen week flink ziek en duizelig geweest. Als gevolg hiervan is ze in de nacht van donderdag op vrijdag gevallen en ligt ze nu met gekneusde ribben en een bont en blauw gezicht in het ziekenhuis. Helemaal onder de morfine tegen de pijn van haar ribben. Alsof de ziekte zelf al niet vervelend genoeg is....

Helaas hebben wij nogal wat ervaring met deze ziekte en weten we hoeveel mensen zich inzetten ook voor bijv. begeleiding van gezinsleden en familie van kankerpatienten. Ik wil vanaf deze plek nog graag even aandacht vragen voor ALLE instanties en organisaties die zich op wat voor manier dan ook inzetten om deze vreselijke ziekte het hoofd te bieden. Daarnaast alle vrijwilligers, specialisten, begeleiders, verzorgend personeel, psychologen en wetenschappers.  Deze mensen zijn GOUD waard!

Dit wilde ik even kwijt......