donderdag 23 december 2010

Groepsknuffel



Kijk voor mijn groepsknuffel op
http://www.echtensparadijs.blogspot.com/
We moeten nl. zaken en prive wel even gescheiden houden, hè:-))

woensdag 22 december 2010

Go Jeanne d'ArcLiving!

Goed nieuws uit Denemarken:
Niet alleen de prijs wordt nederlands(er) ( vanaf januari € 9,95 per editie), maar vanaf nr 2 - 2011 zal het Jeanne d'Arc living magasinet ook in het NEDERLANDS verschijnen!
Al die fantastische items, tips en recepten nu ook tot in detail voor ons te begrijpen.






Word dus snel abonnee en geniet iedere 6 weken van dit steeds veelzijdiger magazine.
Kijk in onze webshop voor de zeer gunstige voorwaarden van een abonnement.

zaterdag 18 december 2010

Rit door de sneeuw

Een beetje nagelbijten vandaag.... Kees is met aanhanger en drie klepbanken net op pad gegaan voor een ritje door Nederland: Nèt even over de grens in Duitsland, Hengelo en Hilversum.
Best wel spannend met dit weer, maar we wilden de kopers toch graag voor kerst hun nieuwe aanwinst brengen. We hebben wel afgesproken dat als de weg erg slecht wordt hij gewoon naar huis komt. Ondertussen hebben we een soort Hot-line aangelegd en bij ieder adres belt ie even naar huis.

vrijdag 17 december 2010

DE OPRUIMING IS BEGONNEN!

ALLE KERSTARTIKELEN MET 30 % KORTING!

De kerst staat BIJNA voor de deur en dus de laatste inkopen voor de feestdagen. Uiteraard vind je bij ons de leukste cadeau's, maar vanaf vandaag ook de voordeligste kerstdecoraties. Dus is je huis nog niet all into Christmas? Kom dan nu naar Ruinen.

ALLE kerstdecoraties nu 30 % voordeliger.
Zo hebben we nog



En nog veel meer. Is het weer te slecht of woon je te ver weg? Geen probleem, ook in onze webshop vind je deze aanbiedingen en nog vele andere aanbiedingen.

En dan wil je er zelf ook nog een beetje netjes bij zitten, toch? Daarom hebben we nu ook KORTING op de KLEDING. De laatste items:
Ultimate Mik's met 20 % korting,
A.R.T. met 30 % korting
Bohemia met 50 % korting!

Voor de kleding moet je wel even naar de winkel komen, maar het is er warm en gezellig, dus da's helemaal leuk!
Tot ziens.


woensdag 15 december 2010

35 jaar later......

Mijn moeder was vroeger net als ik helemaal gek van stofjes en knopen etc. Hele manden vol verzamelde ze en werden gebruikt voor onze kleding die ze ook grotendeels zelf maakte.
Ik heb het dus niet van een vreemde.
Als meisje van 10 speelde ik altijd met de lapjes en fournituren; ik had nl. een winkeltje:-)) Alle lapjes werden door mij opgemeten en voorzien van een prijskaartje met afmetingen en prijs. Zo ook de ritsen en applicaties. De knopen werden op maat en kleur gesorteerd en uitgestald in de "winkel". Achter de toonbank ( lees: strijkplank) werden de diverse "aankopen" keurig ingepakt als waren het verjaarscadeautjes. Af en toe werd m'n broertje ingeschakeld als klant, maar meestal waren het onzichtbare klanten.

Vanmorgen kwam dit alles weer even boven toen ik besloot al mijn stoffen en lapjes in de winkel te leggen. Ik kom niet meer toe aan het zelf maken van artikelen en de restlappen en voorraad bleef maar liggen. En dus werden alle lapjes gemeten en voorzien van een prijskaartje met afmetingen en prijs. De te kleine restlapjes in een zak en zo in de winkel. Voor de liefhebber, patchworkers zijn er dol op!
Dus vanaf vandaag:

STOFFENSPEKTAKEL



stoffen nu € 5,00 p. m.

  
stoffen nu € 7,50 p.m.

stoffen nu € 10,00 p.m.

Alle stoffen gaan in de uitverkoop. De originele folklorestoffen van € 15,50 voor € 7,50. De GreenGate stoffen van € 26,95 voor € 10,00 en alle overige stoffen voor € 5,00 p.m.
Daarnaast heb ik ook nog wat fournituren waaronder ritsen en fiberfill uit het magasijn opgeduikeld. Helaas kan ik e.e.a. NIET in de webshop zetten aangezien het meest restjes zijn. Je zult dus "even" langs moeten komen. Je kunt me ook een mailtje sturen als je specifieke belangstelling hebt voor één van de stoffen op de foto's.


dinsdag 14 december 2010

Werk "in" aan de winkel...

De verwarming in de winkel is eigenlijk al van meet af aan te klein om de boel goed warm te krijgen. Ik ben echter altijd wel bezig en gezien de leeftijd ( ahum) heb ik het eerder te warm dan te koud. Echter nu met deze kou is het niet echt aangenaam meer. En met de kleding erbij en klanten die af en toe een striptease opvoeren ( weliswaar achter gesloten gordijn) is het wel prettig als de temperatuur iets hoger komt te liggen.
Dus vandaag de grote dag: een nieuwe kachel erbij.
Er komt een grote blazer in het plafond die de hele ruimte van warme lucht moet gaan voorzien.
Dat betekent een nogal chaotische dagje. Alles moet van links naar rechts verplaatst en weer terug, maar goed, het is allemaal voor een goed doel. Plafond er deels uit:
Vloer bezaaid met gereedschap , trap en troep:


Op dit moment is de kachel helemaal uit!!! Gelukkig verwacht ik zo nog nieuwe aanvoer van het PiPservies, zodat ik het vanzelf wel weer warm ga krijgen.
Maar morgen.... oooh, morgen, dan is het heerlijk warm in mijn winkel.

zondag 12 december 2010

The day after....

Spannend was het wel.. voor het eerst hadden we dit jaar een grote kerstmarkt. Tot nu toe stonden er tijdens de Heerlijkheid Ruinen zo'n 25 kramen rondom de Brink. Dit jaar hadden we het groter aangepakt: 55 kramen  verdeeld over de Brink en één van de winkelstraten, een grote promotiecampagne met advertenties in kranten en Noorderland, redactionele stukken en een flyer-actie van 50.000 (!) flyers door een groot deel van Drenthe.

Het weer zat ons niet mee, maar toch kunnen we spreken van een succes. Vele mensen vonden de weg naar Ruinen en het was een gezellige boel!
Ik stond zelf ook in de kraam en had dus niet zoveel tijd voor foto's, maar hier een kleine impressie:
toen het écht druk was had ik uiteraard geen tijd, maar dit is toch ook al aardig, niet dan?


een muzikale Kerstman bij één van de winkels op de veranda


de glühwein vond gretig aftrek:-))


de valkenier trok veel bekijks met zijn vogels en verhalen.


Uiteraard waren de schapen van Ruinen ook vertegenwoordigd


de toneelclub Rune Op de Bühne zorgde voor nostalgische kerstklanken uit een echt draaiorgeltje

en 's avonds ... tja, dan keert de rust weer in het mooie Ruinen


Volgend jaar zeker weer en dan misschien nog wel meer kramen en activiteiten. We hebben de smaak helemaal te pakken!

zaterdag 11 december 2010

Mag ik even jullie aandacht......

Gisteren werd ik ( en velen met mij) door een Picasa-vriendin attent gemaakt op de volgende blog http://almijnlongen.blogspot.com/
Het is een blog van een meisje van nu 23 jaar, die in het ziekenhuis wacht op haar tweede longtransplantatie.
Een dramatisch verhaal zou je zeggen, en dat is het ook! Ware het niet dat deze meid zoveel levenslust en humor in zich heeft dat je bijna vergeet waarom ze in het ziekenhuis ligt.
Gisteravond ben ik bij post 1 van haar blog begonnen en heb de hele blog in één ruk door uitgelezen. Gefascineerd en ontroerd was ik, maar wat heb ik ook ontzettend gelachen. Hele snoepacties heeft ze opgezet in het ziekenhuis, het personeel speelt hun rol in het geheel en al met al leest het als een geweldig boek.
Nu heeft ze een sponsor gevonden. Deze sponsor zal € 1,50 storten naar een goed doel als ze in no time 500 volgers werft.
Dus wat gaan wij doen?????
Juist we gaan allemaal naar http://almijnlongen.blogspot.com/ en worden volger. We lezen een geweldig blog, steunen een beresterke meid én een goed doel. Wat let je!?
Dus , op naar http://almijnlongen.blogspot.com/

DOEN!!!!

vrijdag 10 december 2010

Ruinen bruist dit weekend



Morgen is dan de Heerlijkheid Ruinen. Met man en macht is er gewerkt aan een geweldige kerstmarkt. Met 55 kramen is het één van  de grootste buitenkerstmarkten van het Noorden. Heel het dorp deelt in de kerstvreugd: overal kerstbomen en versierde winkels.




Ook wij delen in deze vreugd. Ten eerste vind je ons met een kraam op de markt en ten tweede ontvang je


10 % kassakorting


op je aankoop. Zowel in de kraam als in de winkel. Daarnaast maken wij van je cadeautje een echt cadeau. Da's nog eens leuk! En een leuk voordeeltje en je cadeau kan zo onder de boom.
We zien je graag in Ruinen op zaterdag 11 december. De markt is geopend van 12 tot 17 en de entree is GRATIS.


De winkel is gewoon om 11 uur open . Tevens hebben we op


12 DECEMBER KOOPZONDAG


Ook deze dag ontvang je 10 % kassakorting en een leuk presentje!


Een heel fijn weekend allemaal en tot ziens in Ruinen.


 

donderdag 9 december 2010

TNT post ... sure we can....

..maar we doen het niet!

Wederom een grote staking bij de post. In grote delen van het land wordt de post niet gebracht of gehaald. Zo ook bij ons. Dit betekent dat bestellingen van klanten ook grote vertragingen oplopen. Dinsdagmiddag zijn er nog 6 pakketten naar het postkantoor gebracht, maar op dinsdagnacht begon de staking weer. Tot vrijdagavond 23.00 uur!
Wij zullen dus pas weer maandag zendingen gaan aanbieden aan het postkantoor. Jammer dat juist in deze decembermaand zo'n dienst als TNT het af laat weten.

Ondanks de positieve reacties hieronder moet ik jullie toch een beetje teleurstellen. Hier in Ruinen ( oké, geen wereldstad)  zijn al een paar keer de pakketjes niet afgehaald en hebben zendingen duidelijk vertragingen opgelopen:-(( Het schijnt ook wel per regio te verschillen. Hou er in ieder geval rekening mee dat je pakketje enige vertraging zou kunnen oplopen.

woensdag 8 december 2010

Nu echt voor de laatste keer......

Wat zijn ze oneindig populair!!


We hebben er al drie keer een nabestelling van gehad en nu zijn er dan nog eens 50(!) van elke maat binnen gekomen. MAAR... daar zijn er al een heleboel van in voorverkoop verkocht.
De rest gaat NU de winkel in. Wees er snel bij, want nu is het echt OP = OP!

Toevoeging:
De lichthuisjes zullen NIET via de webshop verkocht worden. Dit is voor ons niet bij te houden. Mocht je intresse hebben, stuur me dan een mailtje, dan kan ik je meteen melden of ik ze nog heb.

dinsdag 7 december 2010

Proef de Heerlijkheid Ruinen


A.s. zaterdag is heel Ruinen in kerstsfeer. Dan vindt namelijk de jaarlijkse kerstmarkt plaats. Deze keer pakken we goed uit. Met meer dan 50 kramen één van de grootste kerstmarkten van het Noorden! Tal van activiteiten zullen deze dag vullen, waaronder een roofvogelshow, broodjes bakken boven open vuur voor de kinderen. Er is ook een draaimolen en vele spelletjes. Uiteraard ontbreekt de schaapskudde niet. Het dorp is helemaal in kerstsfeer met verlichte tuinen, versierde bomen en winkels in kerstsfeer.


Ook wij zijn uiteraard helemaal in  kerststemming en om dit alles nog extra leuk te maken zijn we zondag 12 december ook geopend.

donderdag 2 december 2010

Jeanne d'Arc Living magazine in prijs verlaagd!

Goed nieuws voor alle Jeanne d'Arc Living fans!
Het prachtige tijdschrift is vanaf januari in prijs verlaagd. Voor € 9,95 heb je nu al zo'n prachtig inspirerend boek in huis.
Kijk, dat is nog eens goed nieuws in deze barre tijden.
Wil jij zeker zijn van een exemplaar bestel dan HIER alvast je exemplaar. Je betaalt pas begin januari. Zodra de bladen bij ons binnen zijn, stuur ik hem naar je toe. De verschijningsdatum van het eerste exemplaar van 2011 is 14 januari. Nog even geduld dus, maar nu alvast een voorproefje:




Kijk ook even naar de mogelijkheden en zeer voordelige voorwaarden van ons abonnement.
En is je duits beter dan je engels, dan kun je het blad nu ook in het duits bij ons bestellen.