maandag 31 januari 2011

Uitslag GIVE-AWAY en werk in uitvoering deel 2

Daar zijn we weer. Intussen de fase masseur voorbij en toe aan de fysiotherapeut. Mijn lijf staat in een constante hoek van 10 graden en helt licht over naar rechts. Een soort houding "moeder Theresa" zeg maar. Maar dat mag de pret niet drukken. Het wordt nog steeds GEWELDIG!! ( geloof ik:-))
Vanmiddag echter zakte op een gegeven moment de moed me wel een beetje in de schoenen, toen ik niet meer op of neer kon en de puinhoop op sommige plekken alleen maar groter dreigde te worden. Morgen ga ik lekker beginnen met inrichten en dan zal het snel beter worden. Ja, de winkel dan, mijn rug waarschijnlijk niet. Even een blik werpen?

Een deel van de nieuwe kledingrekken

De paskamers met PiP behang. Gordijn en spiegel volgen nog....

Euh ja, lege kast, dus..

en volle tafel....

 en nog één.....

Je ziet... er is nog een heleboel te doen, voordat de deur weer open kan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wat hoor ik voor ongeduldig getrommel??? OOOO, jullie wachten op de uitslag van de GIVE-AWAY. Zeg dat dan!
Oké, komt ie. Er waren maar liefst 33 goede inzendingen. Daaruit heeft de notaris :-) één gelukkige getrokken en dat is:



Ingrid, gefeliciteerd! Het prachtige deense woonpakkket t.w.v. € 150 komt naar jou toe!Stuur me even een mailtje met je adresgegevens.

Voor de volgende GIVE-AWAY vraag ik nog even jullie geduld. Eerst even de verbouwing afmaken en dan komen we weer met een prachtige GIVE-AWAY. Dus hou de blog in de gaten.

zondag 30 januari 2011

Werk in uitvoering deel 1

Net weer thuis van onze eerste dag "winkeltje verbouwen".
Alle vier zijn we een soort van uitgeteld. Mijn rug is compleet stijf en uit-huis-dochter ligt op de bank te slapen. Manlief doet nog even een restje boekhouding en puberzoon hangt gevloerd met z'n vrienden op de bank in de "keet".
Oorzaak?

wandjes slopen.....


alles leeghalen....


kasten verplaatsen.......

verven, timmeren, schroeven, zagen, boren en herplaatsen. We zijn ongeveer op de helft van de GROTE verbouwing. Nienke en ondergetekende gaan morgen de nieuwe kledingrekken maken en een begin maken met de herinrichting van alle inmiddels her en der "losgestorte" voorraad. De puinhoop is alom. Maar door alle rommel heen zie ik het resultaat al en het wordt GEWELDIG!!!! Nog 3 daagjes buffelen en dan kan iedereen meegenieten!
Morgen deel 2....
Fijne avond, ik ga een masseur zoeken:-))


vrijdag 28 januari 2011

Reminder GIVE-AWAY


Nog 3 dagen en dan sluit de inzending voor de GIVE-AWAY!
Er zijn al vele goede oplossingen binnen gekomen. Wil jij ook nog kans maken op dit prachtige deense woonpakket t.w.v. € 150,00 stuur dan nog vóór zondagavond 0.00 uur je antwoorden op de volgende vragen naar info@duifjevandrenthe.nl

1.Wat betekent de deense uitspraak: "mit hjem er mit hjerte"

2. Welke scandinavische (:-)) band maakte in de jaren 80 furore met de hit: "Take on me".

3. En noem drie sprookjes van Hans Christian Andersen.


De volgende GIVE-AWAY ligt alweer klaar, dus hou de weblog in de gaten. Maandag de uitslag en de nieuwe!


woensdag 26 januari 2011

Toppertje!!

Vanmorgen was ik al vroeg aanwezig in de winkel. Gisteren kwam nl. al de eerste zending van de zomercollectie van ART binnen. En dat begon meteen goed.


Bij het orderen in september was ik meteen al weg van dit model. Ze kwamen wat gekreukelt uit de doos dus vanmorgen aan de strijk...
En tijdens de strijk viel het mijn ervaren naaistersoog meteen op hoe geweldig dit model is. Prachtig speels ontwerp , maar met name de basis met zijn perfecte belijning is van een hoog niveau. Dit basismodel is vaker gebruikt en er zijn talloze variaties mogelijk. Had het model afgelopen zomer ophaalsels aan de onderkant, nu kent het verschillende lagen over elkaar vallend.
Mede door het prachtige materiaalgebruik ( 100% linnen) en de effen kleur is het bij uitstek een jurk die zelfs de dames van 1.59 met maatje 44 het gevoel geven van een TOPMODEL. Supervrouwelijk en heel makkelijk draagbaar. Ik pleit ervoor dit basismodel standaard in alle collecties van ART op te nemen! Mochten de ontwerp(st)ers van ART geen inspiratie meer hebben: ik heb nog wel wat ideetjes voor een aantal varianten:-)))

zondag 23 januari 2011

Creatief... bijvoeglijk naamwoord?????


Denken, Dromen, Durven, Delen, Doen

Ik ben behept met een creatieve geest. Wat is dat nou eigenlijk: creativiteit? Wel, Wikipedia zegt het volgende:

"Creativiteit wordt in de verschillende wetenschappen nogal verschillend geïnterpreteerd, maar wijst in het algemeen naar een vermogen om iets nieuws te scheppen." Oké, klinkt simpel en logisch.
Ik zou eraan toe willen voegen: het vermogen "vrij" te denken.
 
Dan volgt er een opsomming van diverse soorten creativiteit: individuele, groeps, persoonlijke en historische.
En dan begint het....

Uitingsvormen:
"Dagelijks leven . Creativiteit komt bij uitstek voor in het dagelijks leven. Iedereen legt elke dag meer of minder creativiteit aan de dag. Zonder deze creativiteit zouden we in ons persoonlijk leven en in de maatschappij nooit een stap voorwaarts zetten of triviale problemen kunnen oplossen."

Hoera, leve de creativiteit! Maar wat als je creatieve geest alleen maar meer problemen oproept door de hoeveelheid ideeën en oplossingen?? Wat dan?!?
We lezen verder:

Sociale aspect:
"Vrijheid wordt vaak geassocieerd met creativiteit. Vrijheid wordt op die manier niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk ervaren, met als tastbaar resultaat de creatieve kunst, die voortkomt uit de vrije geest. Creativiteit wordt in principe vaak geprezen echter in de praktijk vaak niet getolereerd. Een creatief persoon kan, door het geneigd zijn om de systeemgrenzen te overschrijden, in een geordende organisatie een CHAOS aanrichten!"

( Oja?????)
Joh, tell me. Creativiteit laat zich nl. niet aan banden leggen, een creatieve geest duldt geen grenzen, maar er zijn wel grenzen! Maatschappelijke grenzen, persoonlijke grenzen, financiële grenzen etc. Mijn geest raast echter door als een vloedgolf, overgaand in één grote draaikolk zonder begin of eind. Ik heb niet het vermogen om uit die vloedgolf alles te halen wat binnen de grenzen valt en meteen de verwijderen wat er buiten valt. En dus verdrink ik in mijn eigen zee van ideeën en oplossingen.
En wat dan!?
Ik laat alles over me heen komen , noteer steekwoorden in mijn hoofd en wacht rustig af tot de storm voorbij is...
Deze keer duurde de storm, schrik niet: ruim 3 maanden!!!!! Een en al gedachtes, nieuwe wegen, oude fouten, toekomstige oplossingen, alles is de afgelopen 3 maanden door mijn hoofd geraast. Ondertussen draait de draaikolk door en ontstaat de eerder genoemde chaos. eerst in mijn hoofd, en dan om mij heen. Gevolg: geen overzicht meer, geen houvast meer, en uiteindelijk: GEEN CREATVITEIT meer!!!!!
Dus hoe moet je dan triviale problemen oplossen????  Hoe kan ik dan een stap voorwaarts zetten???? Niet dus, ik loop vast. Gevangen in mijn eigen creativiteit. Lekker, dus....

Maar nu....nu is er rust.
In de afgelopen weken heb ik de storm kunnen keren en al die langsstromende brainwaves gevangen in een groot bassin. Hieruit heb ik alles gevist wat ik nodig heb en teruggegooid wat overbodig is of niet wordt gebruikt. Nu is mijn geest weer redelijk opgeschoond en klaar voor wéér nieuwe ideeën.

Volgens het woordenboek is creatief een bijvoeglijk naamwoord. Ik zeg: creativiteit is een WERKWOORD.
En ik... ik ben een werkpaard:-))


vrijdag 21 januari 2011

Kleding ( tijdelijk) in de webshop

Ik heb de laatste items van de wintercollectie in de webshop gezet. Nog één week gaan we door met de uitverkoop en dan is het over!
Grijp dus nog even je kans op een leuk kledingstuk voor de komende maanden en volgend winter. De items die we voeren zijn tijdloos en hoeven dus niet na 1 maart in de zak van Max. Je doet ze volgend winter gewoon zelf weer aan. En nu heerlijk voordelig!



Merkkleding van Ultimate Mik's, ART en Bohemia.
Snuffel gauw even in onze webshop, want op = op!
En vergeet dan niet ook onze speciale - actie- webshop te bezoeken!

donderdag 20 januari 2011

NIEUW: WORKSHOPS!!!!!

Vanaf maart kun je bij ons ook WORKSHOPS volgen. Ik heb daarvoor een aantal mensen benaderd en de eerste workshops zijn al gepland.
Voor de fans van TILDA welbekend, maar diegene die nog geen fan zijn, let goed op en smul:





De workshops vinden plaats op de bovenverdieping in de winkel. Je kunt je opgeven bij Kikidoe of bij ons in de winkel. Gezellig met een clubje vriendinnen, maar alleen kan natuurlijk ook.

We zijn nog bezig met meerdere workshops waaronder: sieraden van glaskralen, lampenkapje maken, artikelen van tafelzeil, zeepkettingen etc. Daarnaast werken we aan een LADIESNIGHT met WINE & ROSES.......

Later meer!

zondag 16 januari 2011

Cijfertjes....!!


Zo, de boekhouding van afgelopen jaar is ( eindelijk) afgesloten en we kunnen weer met een schone lei beginnen. Wat een klus! Balansen, alles nalopen en aangiftes indienen. Ik kan geen cijfertje meer zien. Met een perfectionistische fiscalist in huis moet ieder dubbeltje te verantwoorden zijn. Helaas vergt dat nog weleens wat graafwerkzaamheden in mijn soms nogal moeizaam werkende geheugen. Maar het is gelukt!!! De boekhouding over 2010 is afgesloten!
Voor komend jaar laat ik de hele cijfermatige kant met alle plezier over aan mijn lieve perfectionist... Kan ik me weer lekker bezig houden met de leuke dingen:-))

donderdag 13 januari 2011

Sparen voor PiP en Marieke

 De serviezen van PiPHome en At Home with Marieke zijn nog steeds razend populair. Wij begrijpen dat een nieuw servies een hele aanschaf is.  Dat doe je niet in één keer. Veel leuker is het om af en toe iets aan te schaffen en op die manier je servies bij elkaar te sprokkelen. Nóg leuker is het om af en toe van anderen iets te krijgen en zo je servies nog verder uit te breiden. Maar hoe weet je gever nu wat je wilt hebben en wat je al hebt?
Daarvoor hebben wij het verlanglijstje in het leven geroepen. Al een paar jaar in gebruik en voor een aantal mensen heeft dat intussen al een compleet servies opgeleverd.

Hoe werkt het:
Je vraagt bij ons een verlanglijstje aan, dat lever je ingevuld weer in, via de mail of gewoon in de winkel. Wij bewaren je lijstje en bij elke gelegenheid voor een cadeautje stuur je je gasten naar het Duifje. Je laat ze melden dat er op jouw naam een lijstje ligt en iedereen kan naar eigen budget een cadeautje uitzoeken. De prijzen van de verschillende onderdelen variëren immers van € 2.95 tot € 59.00. Zo vangen we twee vliegen in één klap: De gever weet dat zijn/haar cadeautje in goede aarde valt en jij bent weer een stukje servies rijker.
We hebben verlanglijstjes voor het PiP- servies


En voor At Home with Marieke




woensdag 12 januari 2011

Nieuwe aanvulling PiP

Mag ik even voorstellen........
......de jongste telg uit de PiP Home- family:

de milkmug: ze was er al een tijdje, maar nu ook bij ons verkrijgbaar!

De milkmug is er in de patronen Early bird en Chinese rose en zit qua maat precies tussen de senseo mug ( 145 ml) en de gewone mug ( 350 ml) in. De inhoud van deze milkmug is de meest gangbare maat nl. 220 ml.


Een perfecte aanvulling dus op dit prachtige servies.




De complete collectie staat bij ons in de winkel. Op onze website kun je zien welke onderdelen dit servies allemaal te bieden heeft. Heb je vragen, mail of bel dan gerust even.

maandag 10 januari 2011

GIVE-AWAY

Het is geen geheim dat ik een fan ben van de french-nordic-style. Dit begon een jaar of drie geleden met de VAKRE. Mijn eerste VAKRE stamt uit februari 2008. Met name de items met de tekst:

"Tekst og foto: Lonnie Würtz Jensen og Vivian Christensen/ Jeanne d'Arc Living".

hadden mijn speciale aandacht en voorkeur. Zo zijn ze immers begonnen, deze grondleggers en trendsetters van deze prachtige stijl. In 2009 begonnen ze hun eigen tijdschrift en, zoals dat zo mooi heet, de rest is geschiedenis:-)
Om deze dames en andere deense merken nog eens extra in het zonnetje te zetten  heb ik voor deze maand een GIVE-AWAY in Deense stijl.




Ik heb drie vragen voor je. Uit de goede oplossingen wordt op 31 januari een winnaar getrokken.

Vraag 1 : Wat betekent onderstaande tekst:


Vraag 2: Welke deense "boyband" maakte in de jaren '80 furore met o.a. de hit "Take on me"

Vraag 3: Noem 3 sprookjes van Hans Christian Andersen.

Mail je antwoorden naar info@duifjevandrenthe.nl en wie weet win jij zo'n prachtig deens woonpakket t.w.v. € 150,00!

zondag 2 januari 2011

Een nieuw begin....


Allereerst wil ik iedereen een heel liefdevol, evenwichtig ( voel je 'm:-)) vrolijk, gezellig, spetterend, inspirerend maar vooral GEZOND 2011 toewensen.

Een nieuw jaar, een nieuw begin, nieuwe plannen. Het klinkt als een cliché, maar misschien hebben we af en toe zo'n jaarwisseling nodig om nieuwe plannen te maken en alles weer eens rustig op een rijtje te zetten. Ik althans wel:-)) En dat heb ik gedaan...
En zo ben ik tot de volgende conclusie gekomen.....
Ik ben nu bijna 6 jaar bezig met het "Duifje" en het gaat ieder jaar beter en wordt ieder jaar groter. En dat is fantastisch. Begin vorig jaar schreef ik al dat ik wat "zakelijker" moest gaan worden en nu, een jaar later is me duidelijk geworden dat ik dat niet als prettig ervaar. Ik kan geen goede middenweg vinden tussen "zakelijk" en "hobby" ( lees: plezier). En misschien is die er voor mij ook wel niet. En dus laat ik dit jaar het zakelijke gedeelte over aan anderen en richt ik mij helemaal op de winkel zelf.
En dat resulteert meteen al in het eerste nieuwe plan voor 2011:

Een interne verbouwing van de benedenverdieping. In maart komen de nieuwe kledingcollecties binnen en deze zijn weer iets groter dan de wintercollecties, dus is er ruimte nodig! Ook verwachten we dan weer nieuwe woondecoraties en meubelen.
Om ruimte te maken voor de verbouwing en de nieuwe collecties houden we een grote uitverkoop.

Aanbiedingen vind je in de speciale - actie - webshop en zijn geldig t/m 15 februari of zolang de voorraad strekt.
ALLES MAG WEG!!

Ik ga voor een echt "Duifjesjaar" met prachtige artikelen, een heerlijke winkel en leuke activiteiten, recht uit mijn hart.( het hoofd zet ik uit:-))