vrijdag 28 mei 2010

PiP Studio stationary

Vanaf vandaag bij ons ook:


PiP Studio stationary:
notebooks, adressenboekjes, ringbanden, opbergmappen, dagboek etui's enz

Volop voorraad. Maak je werkplek nu extra gezellig met vrolijke bureau- accessoires als ordners en documentenboxen. Zo wordt werken weer leuk!


donderdag 27 mei 2010

Webwinkel wordt webetalage

Soms komt er een moment dat je te maken krijgt met "luxeproblemen". Tja, en eerlijk is eerlijk, ook een luxe probleem is een probleem:-(
En dan moet je soms moeilijke beslissingen nemen. Ik heb er lang over nagedacht, de voor en de tegens tegen elkaar afgewogen en ben tot het volgende besluit gekomen:

De webwinkel wordt enkel nog webetalage

Dit betekent dat je in de webwinkel kunt zien wat ons assortiment op het moment is, maar er kan helaas niet meer besteld worden via de webshop, vandaar : etalage.
Het is te druk geworden in de winkel en nu ontbreekt me de tijd om de webshop evenveel aandacht te geven als de winkel. Van meet af aan heeft kwaliteit bij mij boven kwantiteit gestaan en dat wil ik graag zo houden. Ik merk nu met deze grote drukte dat de kwaliteit in het geding gaat komen en dat wil ik absoluut niet!
Vandaar dit besluit.

Voor één artikel maak ik een uitzondering en dat is

Jeanne d'Arc Living magasinet

Deze blijft gewoon via de site te bestellen evenals de abonnementen. Uiteraard worden lopende bestellingen keurig afgehandeld.
Via deze blog houd ik jullie ook actueel op de hoogte van onze nieuwe aanwinsten.
Ik begrijp dat niet iedereen blij zal zijn met deze beslissing, maar zoals ik al zei: kwaliteit gaat boven kwantiteit.

zondag 23 mei 2010

Even diep ademhalen en dan.....

.. gewoon weer aan de slag. Gisteravond zijn we wezen""stappen" ( zie mijn andere blog) maar vandaag roept weer de plicht.

Het was gisteren weer een ouderwetse fairdag: prachtig weer, leuk, gezellig publiek en net niet te druk, zodat het ontzettend gezellig was. Ik moet zeggen dat de fair er zelf ook meer dan geweldig uitziet. Mooie stands, mooie opbouw en een grote variatie. Het publiek is ook erg enthousiast dit jaar.

Er is een behoorlijk gat in onze voorraad geslagen, dus we moeten zo eerst langs de winkel om een en ander mee te nemen. Dus.. vroeg aan de bak!

Hieronder nog een aantal foto's van onze stand:








Het beloofd vandaag weer een schitterende dag te worden, dus nu gauw douchen en de auto inladen.
Fijne pinksterdagen.

woensdag 19 mei 2010

Opbouw fair Ommen

Vandaag ben ik begonnen met de opbouw van de fair in Ommen. De tent stond niet helemaal zoals afgesproken en dus moest ik ter plekke nog even een nieuwe opstelling verzinnen. Dat is dus altijd wel erg lastig, maar volgens mij ook deze keer weer gelukt.
Hieronder wat foto's van de opbouwende fase:


Zoals je ziet zijn we niet de enige die al bezig zijn. Er heerst altijd een geweldig sfeertje tijdens die opbouwdagen. Na jaren leer je natuurlijk steeds meer mensen kennen en vaak sta je op dezelfde plek. Erg gezellig, dus zo met elkaar en helemaal met dit prachtige lenteweer.


Tja, je moet ergens beginnen......


Kijk met zo'n kleedje ziet er meteen al anders uit.


We hebben dit jaar aan de achterkant nog een tent gezet.




Zo heb je een lekker doorkijkje naar achter.


En nog een leuk doorkijkje....

Voor de rest komen er morgen nog een aantal spullen binnen die er nog bij in moeten. Jullie moeten dus nog even wachten op het eindresultaat.

dinsdag 18 mei 2010

Verslag eerste fair Oldeberkoop

Vorige week woensdag moesten we de fair in Oldeberkoop opbouwen en het was P... weer!! We mochten niet met auto's het terrein op, alsof dat zou kunnen zonder vast te komen zitten. Gelukkig stonden we dicht bij de ingang en was het voor ons niet al teveel lopen, maar het kost toch weer wat extra krachtsinspanning, tijd en energie. We waren met z'n drieën, daar waar ik meestal alleen ben. Even wennen, dus:-))
Ik had deze keer voor het eerst een tent van 5 x 5. Vooraf de nodige schetsjes gemaakt en uitgedacht, hoe je die nu leuk kan inrichten. Best lastig als je zo'n ruimte niet "kent".
Afijn, even goed doorwerken en om half drie waren we al klaar! Ongekend.
De eerste fairdag was Hemelvaart en het was prachtig weer voor een fair, welliswaar ietwat koud, maar wel droog! Het publiek stroomde dan ook gestaag binnen en het was een gezellige boel. De rest van de dagen viel het allemaal wat tegen, minder bezoekers en dus minder kopers. Helaas, we kunnen dan ook niet spreken van een succesvolle fair. MAAR.....
...we hebben Ommen nog!
Morgen gaan we beginnen met de opbouw. Kees gaat 's morgens even mee om de grote zware dingen te plaatsen en daarna ga ik heerlijk in m'n uppie alles weer uitstallen.
Het zal een hele andere stand worden. Het is een tent van 6 x 3 met een ruimte erachter die ik ook mag gebruiken. Daar komt nog een tent te staan van 4 x 3 en er zal een klein binnenplaatsje gerealiseerd worden. Deze opstelling leent zich wat meer voor een gevarieerder aanbod, zodat we nog meer van de winkel kunnen laten zien.
Ik heb er helemaal weer zin, het weer wordt fantastisch, dus dit komt helemaal goed.
Vandaag sta ik even één dagje in de winkel, om daarna weer onder te dompelen in de heerlijke wereld die "fairs" heet.
Uiteraard hou ik jullie weer op de hoogte. Ik zal deze keer wat meer foto's maken van de opbouw:-))

zaterdag 15 mei 2010

Even snel wat foto's

Ik begrijp dat jullie ontzettend nieuwsgierig zijn naar onze stand, dus even snel wat foto's. Verslag volgt volgende week.
                                                        De opbouwende fase:



En wat het is geworden:












Geniet maar even lekker van bovenstaande foto's of kom morgen gezellig langs in Oldeberkoop.
Slaap lekker,

maandag 10 mei 2010

Topdrukte!!

Het is alweer even geleden dat ik een berichtje geplaatst heb. Een hele simpele reden: het is een topdrukte op dit moment!! Afgelopen week was Ruinen overspoelt met toeristen en ook moederdag was een populair fenomeen dit jaar. Blijkbaar hadden alle moeders in en om Ruinen dit jaar wat extra's verdiend en dit werd allemaal bij Duifje van Drenthe gekocht!! Kortom het was een Topweek in de winkel.

Daarnaast ben ik natuurlijk nog steeds druk met de voorbereidingen van de komende fairs. De eerste begint donderdag in Oldeberkoop en duurt tot en met zondag. Overal staan dozen en andere attributen die mee moeten om er a.s. woensdag een prachtige stand van te maken. Zodra deze fair is afgelopen begint het inpakken voor de volgende: vanaf volgende week vrijdag in Ommen. Tussendoor 3 dagen om alles uit te zoeken , aan te vullen en weer opnieuw een stand in te richten.

Je ziet: het is nu even erg hard hollen... Iedere avond om half zes sluit ik de winkel en dan gaat ook echt het licht uit.. doe ik dat niet, dan hou ik het niet vol. Vandaar mijn beperkte aanwezigheid in blogland. Ik zal echter wel proberen om foto's van de opbouw van de stands te plaatsen deze week.

Ik ga nu weer gauw verder met de administratie, uitnodigingen versturen voor standhouders Schaapscheerdersfeest, bestellingen doen voor fair 2 , webbestellingen bij elkaar zoeken en versturen enz, enz.

Was maandag niet mijn vrije dag?????

dinsdag 4 mei 2010

Uitslag Prijsvraag

Blijkbaar was de prijsvraag van afgelopen week iets aan de moeilijke kant. Ondanks de vele inzendingen en de aanwijzingen is er slechts één winnares:

Jolanda de Vrijer

Zij was de enige die de drie madonna's heeft gevonden. Ik heb foto's gemaakt van de plekken waar ze staan, maar mijn toestel heeft het zojuist begeven:-((
Dus even zo: 2 madonna's zijn door iedereen wel gevonden: op de bank in het "kamertje" en op de toontafel verderop in het laatste stuk van de bovenverdieping.
De "gevallen" madonna is te zien op de eerste rondtour boven en dan even naar beneden kijken.......... Van benedenaf is ze niet te zien, want toen was ze er nog niet:-))

Jolanda, gefeliciteerd met je prijs. Er is inmiddels een mailtje naar je toe.


Moederdagtips!

In de winkel hebben we diverse leuke moederdaggeschenken.
De leukste kadootjes om mama eens lekker te verwennen. Om het de vaders en kinderen wat makkelijker te maken hebben we de tips ge"merkt". Zie je dit logo, dan weet je zeker dat mama heel blij zal zijn met haar kado:

                                       Moederdagtip!


Dus kom gauw kijken bij Duifje van Drenthe voor je leukste moederdagkado.

maandag 3 mei 2010

Eigen baas, veelzijdig vak.....

Wat een heerlijk, veelzijdig "vak" heb ik toch! Naast de geweldige contacten met klanten en collega's ook nog eens lekker al je inspiratie kwijt kunnen.
Het ene moment ben je bezig met verkopen, het volgende moment moet je inkopen, etalages vervangen, administratie bijwerken, advertenties maken, stands inrichten, personeelsplanningen maken, nieuwe produkten prijzen, collega's feliciteren met hun tweede winkel en dan ook nog nieuwe visitekaartjes maken.

Om de veelzijdigheid van onze winkel aan te tonen heb ik besloten om de voor en achterkant totaal verschillende uitstralingen te geven. Net als onze winkel. Dit is nl. onze benedenverdieping:

Vol vrolijke kleuren van tafelkleden tot servies en van kussens tot kado's.

En dit is de bovenverdieping:

Helemaal in de prachtige french-nordic style. Van labels tot prachtige lampen en van madonna's tot glaasjes.

Op deze manier komen beide stijlen tot hun recht en wordt het via ons visitekaartje al duidelijk dat er bij ons voor elk wat wils te vinden is.
Nu maar hopen dat ze voor 13 mei klaar zijn....