donderdag 28 april 2011

Prachtige meubelen

Gisteren viel ook hier de nieuwe brochure van Timzowood in de bus. Wat een prachtige collectie meubelen hebben ze weer. Met name de kasten hebben mijn voorkeur.
Wat te denken van deze brocante servieskast:



of deze voorraadkast:



Ook ben ik helemaal weg van dit trapje:


Voor de echte romantici onder ons:



Let op de dragers van deze plankjes:



Ik ga nu bezig om deze en alle andere items in de webshop te zetten, dus neem straks gerust een kijkje in deze prachtige "showroom". 

Fijne dag,


dinsdag 26 april 2011

Opsporing verzocht.....

Wij vragen uw aandacht voor het volgende....
Sinds tweede paasdag wordt een jurk van Bohemia vermist. Signalement luidt:
grijze krinkelstof, sjaalkraag en geborduurde rand op de rug in de taille. Maat M

De jurk is laatst gezien tijdens het opruimen van de winkel rond half twaalf. De vermissing is geconstateerd rond drie uur. Heeft u tips of aanwijzingen die ons zouden kunnen helpen, laat dan uw reactie achter.....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tja, ik ben heus niet zo naïef dat ik denk dat er uit mijn winkel nooit iets ontvreemd wordt, maar op het moment dat je het voor het eerst, zeker weten, constateert is het toch een vreemde gewaarwording. Ik heb er overigens niet van wakker gelegen , hoor, maar het blijft apart dat er toch nog mensen zijn die niet weten waarom er zo'n kassa in de winkels staat:-))

Voor de rest was het een meer dan geweldig weekend! Prachtig weer, drukke dagen en op die ene na, hele gezellige, lieve en vrolijke mensen. Het was best hectisch met een fair en de winkel open, maar het was de moeite waard! Vandaag alles weer een beetje op plek zien te krijgen en nieuwe bestellingen doen, want er is aardig gehamsterd:-)) Zowel de kleding als de overige artikelen vonden gretig aftrek. Dat betekent dus binnenkort weer heeeel veeeel nieuwe spullen!

Fijne dag,


donderdag 21 april 2011

Braderie, Rommelmarkt, Schaapskooi: RUINEN heeft 't allemaal!


Het is inmiddels duidelijk dat het seizoen is begonnen en wat wil je ook met dit weer!! Fietsers vallen achter elkaar binnen en auto's met caravans rijden af en aan. De campings en vakantieparken stromen langzaam vol voor de Pasen.
En Ruinen is er klaar voor.



De schaapskooi mag weer bezocht worden en de schaapherder houdt zaterdag 23 april OPEN HUIS. Je loopt dan midden tussen de schapen en de pasgeboren lammetjes en je mag ze allemaal aaien! Een heerlijke wandeling over het grootste aaneensluitende heidegebied van Europa en dan lekker een glaasje op de gezellige Brink in Ruinen.




Onze winkel is het gehele weekend ( m.u.v. eerste paasdag ) geopend en we hebben alvast de bloemetjes ( en klepbanken) buiten gezet. Gisteren kregen we nog wat aanvulling op ons lente-assortiment zijdebloemen. Zo prachtig, bijv. deze lathyrus en ranonkeltjes:



Vandaag kwam er ook nog een zending van Bastioncollections binnen.




In de kledinghoek is het TOPdrukte. De zomeroutfits vliegen de winkel uit. Tja en dan gaat het snel met de collectie.
Tweede paasdag vindt er een gezellige BRADERIE en ROMMELMARKT plaats in Ruinen.
Dus met de komende weersvoorspellingen en alle leuke activiteiten moet het wel een VROLIJK PASEN worden.

Zie je in RUINEN.

Openingstijden winkel tijdens de Pasen:
goede vrijdag van 11 tot 17.30
zaterdag van 11 tot 17
eerste paasdag gesloten
tweede paasdag van 12 tot 17
Van zaterdag 23 t/m maandag 25 april staan we tevens op de PAASFAIR bij Palmexpert in Giethmen (bij Ommen). Een fair waar je alles kunt vinden om je tuin weer helemaal klaar te stomen voor de komende maanden.



Fijne paasdagen!




woensdag 13 april 2011

Het Nieuwe pinnen

Vanaf 1 januari 2012 moet het nieuwe pinnen overal ingevoerd zijn. Wij zijn er al helemaal klaar voor en bij ons kunnen de klanten al op de nieuwe manier pinnen. Eén van de nieuwigheidjes is dat het apparaat bij een geslaagde transactie niet meer meldt:  "u heeft betaald", maar het komt met de kreet: GESLAAGD!
Dit leidde bij mij tot de volgende actie:


Het enige, echte :  PIN-DIPLOMA!!!
Let wel op de waarschuwing aan de onderzijde:-))

vrijdag 8 april 2011

Vrolijke ( buiten) boel bij Duifje



Even persoonlijk worden.........




Via hyves kwam ik deze tekst tegen:

De Kreeft
van 21 juni tot 22 juli
De sleutelzin voor de Kreeft is 'ik voel', de Kreeft is van alle tekens het sterkst verbonden met huiselijkheid en gezelligheid. Het teken Kreeft wordt beheerst door de Maan, Kreeften worden daardoor constant beïnvloed door grilligheid. Het ene moment lijken ze zo sterk als een reus, het andere moment zijn zij zo zwak als een kind. Het ene moment ook vriendelijk en openhartig en het volgende moment melancholiek en afstandelijk. Soms zijn zij zwijgzaam en soms kletsen ze je de oren van het hoofd. De Kreeft moet bij alles wat zij doet gevoelsmatig betrokken zijn, zij is van nature warm, hartelijk, liefdevol en zorgzaam.

Gevoelig
Kreeften zijn heel gevoelig en zeer meelevend. Bij pijn, verdriet of bij een belediging kruipen de Kreeften weg of gaan zij zitten mokken. Ook is de Kreeft een meester in de kunst van de passieve weerstand, dit is een machtig wapen dat haar bij tijden onbereikbaar kan maken voor de medemensen. Wanneer iemand een kreeft probeert te dwingen dan wordt zij meestal onbeweeglijk. Een kreeft houdt er niet van als haar verteld wordt wat zij moet doen. De kreeft kan nog al de indruk wekken dat zij iets te verbergen heeft. Maar het enige dat de Kreeft probeert te verbergen is de angst dat de anderen zullen ontdekken hoe kwetsbaar zij is.

Kwetsbaar
En hoe kwetsbaarder een Kreeft zich voelt, hoe harder haar buitenkant wordt, een compleet schild zet zij dan om zich heen.
Hoewel de Kreeft het teken is van mededogen en van het moeder instinkt, worden de emoties vaak achter een masker verborgen. Dat masker van zelfvertrouwen moet hun kwetsbaarheid beschermen, maar daardoor ontstaat er een misverstand in de buitenwereld die dan denkt dat de Kreeft ongevoelig is.

Emotioneel
Kreeften zijn emotioneel gezien dus heel erg kwetsbaar, maar ze zijn vasthoudend en zelfs meedogenloos als het gaat om het verdedigen van hun gezin en vrienden. Door die grote overgevoeligheid zijn Kreeften al snel beledigt en erg prikkelbaar, dat komt omdat hoe bescheiden een Kreeft ook lijkt innerlijk is zij heel erg trots. In hun overgevoeligheid dreigt ook het gevaar dat zij zichzelf pijn gaan doen door hun leed stilzwijgend te aanvaarden, door onrecht te slikken en te wachten op betere tijden. In positieve zin kan die overgevoeligheid hun grote creatieve kracht worden door een heel goed instinkt te ontwikkelen. Dan zijn de Kreeften de redders in nood die al gauw voor anderen klaar staan en die er niet voor terug schrikken om offers te brengen.

Het teken Kreeft staat voor de turbulente, emotionele activiteit te vergelijken met de rusteloze zee met haar altijd wisselende getijden. Veel Kreeften blijven sentimenteel aan het verleden vasthouden. Zij verzamelen en koesteren allerlei herinneringen en dingen uit het verleden die hun lief zijn, maar het huis en hart van de ware Kreeft is een veilige plaats voor vrienden en familie.

Dat komt wel heeeel dichtbij.....
Fijn, zonnig thuisweekend

vrijdag 1 april 2011

Duifje van Drenthe is meer..........

Voor wie denkt dat Duifje van Drenthe zich helemaal heeft toegelegd op kleding, die heeft het mis. Vorige week hadden we de levering van Bastion Collections en een rek vol tafelzeil, deze week was het de beurt aan Krasilnikoff.



Wat te denken van deze XL wanddraadmand of draadwandmand of draadmand voor aan de wand, wat jij wil:-)


Helemaal leuk in je toilet met wc-rollen.

Of deze kaarthouders L en XL. Geen "buigzame" types, maar met een lekker stevig frame:


                                     60 x 80                             73 x 48

En hoe leuk is dit:



Kant en klaar gehaakte kastrandjes! Per meter € 3.95. Daar kun je ze zelf niet voor haken.

Ook op het gebied van de meubelen weer een nieuwtje:

Hoekklepbank Daan

Daan is de jongste telg uit onze klepbankenfamilie. Is ie niet stoer? Neem voor de mogelijkheden even contact met ons op.


Tja, en dan wordt het dit weekend zo'n 20 graden of meer, dus hoog tijd om je zomergarderobe aan te vullen. In onze goedgevulde kledinghoek vind je vast iets van je gading.


Woon je niet in de buurt, geen probleem. Je kunt ook terecht in onze speciale kledingwebshop. Op 7 en 8 mei staan wij met onze kleding op de LENTEFAIR in Frederiksoord.

Komende maand verwachten we nog vrolijke melamine items van GreenGate en handdoeken in de stijl van PiP.


Kortom: Duifje van Drenthe is meer...........