Terwijl de sneeuw af en toe met donderend geraas van het dak afschuift, heb ik vandaag uitgekozen om mijn jaarplanning te gaan maken. De actie-planner, de activiteitenplanner, de fairplanner, de feestplanner en de vakantieplanner.
Heerlijk thuis aan de grote tafel al mijn ideeën uit werken en vorm geven. Compleet met prijsvragen met fantastische prijzen, acties enz, enz. Want het wordt een druk jaar bij het Duifje!
Dit jaar bestaat Duifje van Drenthe nl. 5 jaar en dat laten we natuurlijk niet ongemerkt voorbij gaan. Een mooie volle agenda dus voor 2010 en dat moet goed gepland worden tussen de fairs, dorpsactiviteiten en vakanties door. Een heerlijk klusje: al mijn ideeën eindelijk in een leuke vorm gieten en "de kop weer leeg maken" voor de volgende ideeënboost. Het startschot voor de activiteiten valt het eerste weekend van april met Pasen.
Vijf jaar is best een hele tijd en in die tijd maak je van alles mee. Zo werd ik in ons tweede jaar, we zaten nog in de schuur achter ons huis, gebeld door een mevrouw uit Urk. Eens per jaar gingen de dames op pad langs allerhande leuke winkeltjes en ze wilden ook graag bij het Duifje langskomen. Of dit op een dinsdagmiddag kon. "Ja, hoor, dat kan." "We komen met 40 dames en we zouden het fijn vinden als U voor wat drinken zou kunnen zorgen." "Geen probleem, doen we."
Het was prachtig weer die dag en dus had ik in de tuin diverse zitjes gemaakt en een tafel met pakken sap waar men naar believen kon pakken. Hulptroepen in de vorm van mijn tante en nichtje en laat ze maar komen! Wat bleek, de dames kwamen aan in een grote amerikaanse schoolbus! Je weet wel zo'n gele. Het was werkelijk een hilarisch gezicht. Al met al zijn ze drie kwartier bij ons geweest en in die drie kwartier werd onze, toen nog redelijk bescheiden, winkel compleet `geplunderd`. Als een wervelwind bliezen de dames door de winkel en bepakt en bezakt verdwenen ze richting hun volgende prooi. Ons enigszins overdonderd achterlatend. Nauwelijks beseffend wat ons was overkomen. Geweldig!
Dit verhaal heeft bij ons in de familie de naam "Urk-syndroom" meegekregen. Telkens als we zo´n hectisch, hilarisch moment meemaken, komt "Urk" weer even bovendrijven. Afgelopen jaar zijn de dames ook nog eens in Ruinen op visite geweest. Dames, nogmaals hartelijk dank voor deze onvergetelijke herinnering.
Heb jij ook een leuke herinnering of een leuke anekdote over Het Duifje, laat het me weten via de mail, of stuur hem als reactie op dit item.
Fijne dag,
Alma