zaterdag 30 januari 2010

Banken met en zonder klep


Eén van de artikelen die erg goed lopen zijn de klepbanken.

 In de maat 120 zijn het ideale halmeubelen, in de klep gaan de handschoenen, sjaals, mutsen en schoenen. In de wat grotere maten zijn ze heerlijk bij de eettafel of op de ( overdekte)  veranda. kortom een heerlijk veelzijdig meubelstuk.
Omdat de armleuningen niet altijd even praktisch zijn voor aan een eettafel hebben we vanaf nu ook klepbanken zonder armleuningen. Zo past de bank keurig tussen de poten van de tafel en wordt een nóg praktischer meubelstuk.

Deze bank is verkrijgbaar in de maten 120, 150, 170, 190. Levertijd bedraagt ongeveer 1 á 2 weken.

In de collectie van HK Living vind je de wat strakkere bank zonder leuningen:

Deze zijn er in 2 maten: 98 cm en 172cm, en in 3 kleuren: wit, zwart en grijs.
Levertijd ongeveer 2 weken.

vrijdag 29 januari 2010

Volgers opgelet!

Als volger van mijn blog ben je als eerste op de hoogte van de ontwikkelingen binnen Duifje van Drenthe. ( Bijna ) dagelijks wordt mijn blog bijgewerkt en soms zelfs meerdere keren per dag :-))

Ben jij een volger van mijn blog en heb je mijn link ook op je site staan?
Dan krijg je van mij een membershipkaart.
Deze kaart geeft aan dat je een vriendin bent van Duifje van Drenthe
en geeft je recht op 10 % korting op al je aankopen in de winkel of via de webshop.
Deze kaart is persoonlijk, dus niet overdraagbaar.
Mail me je adresgegevens en laat zien dat je vriendin bent van Duifje en ik stuur je membershipkaart zo snel mogelijk naar je toe.

Groetjes
Alma

Koning Winter heerst nog altijd

Er lijkt geen einde te komen aan onze winter. Weer rijden de strooiwagens in colonne door de straten. Files op alle wegen en geen mens gaat voor z'n lol de deur uit.
Gelukkig hebben we de webshop nog en kun je ondanks het slechte weer toch lekker bij ons snuffelen.
We sturen het gewoon naar je toe. En komt je aankoop boven de € 60 dan betaal je helemaal geen verzendkosten!  Dus, stofzuiger aan de kant, kopje koffie erbij en gewoon lekker shoppen in onze webshop! Je kunt via de webshop ook artikelen laten wegzetten en ze op een later tijdstip ophalen.

Fijne dag en doe voorzichtig!
Alma

donderdag 28 januari 2010

Jeanne d'Arc Living nr. 2 jaargang 2

Nummer 1 is nog maar nauwelijks uitverkocht of nummer 2 komt er alweer aan. Dit jaar verschijnen er maar liefst 8 edities, dus de liefhebbers kunnen hun hart ophalen. Het ziet er weer fantastisch uit. Alleen de voorpagina al!

Verschijningsdatum: 26 februari

Neem nu een abonnement bij ons. Je betaalt gewoon per keer, dus je zit niet met een grote uitgave ineens. Dit abonnement is puur voor je eigen gemak: je krijgt automatisch van mij een berichtje met verzoek tot betalen, zodra de volgende editie er weer aan komt. Zo hoef je geen enkel exemplaar te missen!
Het blad wordt je na betaling toegestuurd, maar je kunt het ook komen afhalen. Je abonnement is ieder moment opzegbaar. Ga naar de webshop en schrijf je meteen in voor een abonnement.

woensdag 27 januari 2010

Mijn visie op "wonen"

Vaak vragen klanten mij hoe ik zelf woon. Of ik het thuis ook zo kleurrijk heb of juist niet.
Tot voor een paar jaar terug wel. Twee jaar geleden heb ik alles in de woonkamer wit gemaakt,van de muren tot aan de meubels. Familie en vrienden vroegen zich af hoe lang ik dat vol zou houden, maar ik moet je zeggen, het bevalt me meer dan goed en het wordt alleen maar meer wit in mijn huis. Wellicht komt dit , omdat ik overdag zoveel in de kleuren zit. Ik heb best een "drukke" baan en dan geeft een wit interieur een serene rust. Heerlijk vind ik het. Saai is het zeker niet. Sterker nog, met de juiste verlichting is het juist veel sfeervoller dan voor die tijd toen mijn  muur nog rood was. De keuken is nog wel kleurrijk, maar mocht het ooit tot een verbouwing komen, dan zal ook die er aan moeten geloven.

Belangrijkste van een interieur vind ik de leefbaarheid. "Je woont toch om te leven" is een bekende uitspraak van een hypotheekverstrekker. En hoewel dit uiteraard voor de financiele kant geldt, geldt het misschien nog wel meer voor je woongenot. Een huis waar je je thuis voelt en waar je in al je behoeften kunt voorzien. Een huis dat ingesteld is op jouw leefstijl, een huis waar geleefd mag worden.
Dit zijn ook de uitgangspunten bij de interieuradviezen die ik geef. Wat wil je met je huis? Slaap je er alleen maar, ben je een huismus, knutsel je veel of zit je liever voor de buis, welke ruimtes gebruik je het meest en waarvoor? Allemaal aspecten die van belang zijn bij het bepalen van je interieur en de inrichting van je huis. Heb je behoefte aan een interieur- of kleuradvies, neem dan contact met me op.

Wil je een kijkje nemen in mijn huis, ga dan naar de volgende link http://picasaweb.google.com/duifjevandrenthe

Fijne dag verder,
Alma

maandag 25 januari 2010

Half februari verwacht: Madam Stoltz

De bestelling is de deur en de bevestiging is binnen. Vanaf half februari de nieuwe spring collectie van Madam Stoltz.
Ik heb weer een aantal geweldige items gevonden waaronder deze zinken lampenkappen. Perfect onder de veranda of in een stoere keuken.






Wat te denken van de ze prachtige vogelkooi...


Of dit geweldige zinken vogelkasteel?

En uiteraard zijn we de pasen ook niet vergeten:

Dit is slechts een selectie. We verwachten medio februari nog veel meer zink in de stijl van jeanne d'Arc Living. Hierover later meer.

Fijne dag allemaal,
Alma

donderdag 21 januari 2010

Stuur eens een kaartje...........

Naast de vele produkten die we op de beurs hebben aangekocht zullen we binnenkort ook de nostalgische kaarten terug zien bij het Duifje.
Met kerst hadden we een kleine introductie en die viel erg in de smaak. Vandaar dat we besloten hebben de collectie mee te nemen naar dit jaar. Fantastische "oude " ansichten die de sfeer van vroeger doen herleven.





Straks keus uit 56 verschillende afbeeldingen met diverse thema's. Dat is weer eens wat anders ..............














En voor de mensen die liever een bloemetje sturen hebben we uiteraard de Flat Flower greetings. Een dubbele kaart met een kleine raamsticker van 15 x 15 incl envelop. Met keus uit 15 verschillende afbeeldingen.



En dit laat meteen een duidelijk beeld zien waar het Duifje voor staat: Voor eenvoud en nostalgie, maar ook voor vrolijkheid en kleur. Kortom voor ieder wat wils en onderling nog vreselijk goed te combineren ook.

Zo zie je bij ons:


De stoer-landelijke stijl van HKLiving in combinatie met de "happy products for happy people" van Pip. Ik ben er dol op!

maandag 18 januari 2010

2010 wordt een feestjaar!

Terwijl de sneeuw af en toe met donderend geraas van het dak afschuift, heb ik vandaag uitgekozen om mijn jaarplanning te gaan maken. De actie-planner, de activiteitenplanner, de fairplanner, de feestplanner en de vakantieplanner.
Heerlijk thuis aan de grote tafel al mijn ideeën uit werken en vorm geven. Compleet met prijsvragen met fantastische prijzen, acties enz, enz. Want het wordt een druk jaar bij het Duifje!

Dit jaar bestaat Duifje van Drenthe nl. 5 jaar en dat laten we natuurlijk niet ongemerkt voorbij gaan. Een mooie volle agenda dus voor 2010 en dat moet goed gepland worden tussen de fairs, dorpsactiviteiten en vakanties door. Een heerlijk klusje: al mijn ideeën eindelijk in een leuke vorm gieten en "de kop weer leeg maken" voor de volgende ideeënboost. Het startschot voor de activiteiten valt het eerste weekend van april met Pasen.

Vijf jaar is best een hele tijd en in die tijd maak je van alles mee. Zo werd ik in ons tweede jaar, we zaten nog in de schuur achter ons huis, gebeld door een mevrouw uit Urk. Eens per jaar gingen de dames op pad langs allerhande leuke winkeltjes en ze wilden ook graag bij het Duifje langskomen.  Of dit op een dinsdagmiddag kon. "Ja, hoor, dat kan." "We komen met 40 dames en we zouden het fijn vinden als U voor wat drinken zou kunnen zorgen." "Geen probleem, doen we."
Het was prachtig weer die dag en dus had ik in de tuin diverse zitjes gemaakt en een tafel met pakken sap waar men naar believen kon pakken. Hulptroepen in de vorm van mijn tante en nichtje en laat ze maar komen! Wat bleek, de dames kwamen aan in een grote amerikaanse schoolbus! Je weet wel zo'n gele. Het was werkelijk een hilarisch gezicht. Al met al zijn ze drie kwartier bij ons geweest en in die drie kwartier werd onze, toen nog redelijk bescheiden, winkel compleet `geplunderd`. Als een wervelwind bliezen de dames door de winkel en bepakt en bezakt verdwenen ze richting hun volgende prooi. Ons enigszins overdonderd achterlatend. Nauwelijks beseffend wat ons was overkomen. Geweldig!
Dit verhaal heeft bij ons in de familie de naam "Urk-syndroom" meegekregen. Telkens als we zo´n hectisch, hilarisch moment meemaken, komt "Urk" weer even bovendrijven. Afgelopen jaar zijn de dames ook nog eens in Ruinen op visite geweest. Dames, nogmaals hartelijk dank voor deze onvergetelijke herinnering.

Heb jij ook een leuke herinnering of een leuke anekdote over Het Duifje, laat het me weten via de mail, of stuur hem als reactie op dit item.

Fijne dag,
Alma

woensdag 13 januari 2010

Twee drukke dagen.

Gisteren was het in de winkel een gekkenhuis. Er kwam nieuwe aanvulling binnen van PiP home en klanten liepen in en uit.  En aan het eind van de middag werden er ook nog twee kasten gebracht. Al met al een lekker druk dagje. Vanmorgen moesten de kasten eigenlijk eerst op hun plek gezet worden, maar ja ik wilde er natúúúúrlijk eentje boven. Dus toch maar een hulptroep ingeschakeld. Er waren ook weer veel webshopbestellingen binnen gekomen, dus ook daar was voldoende werk.
Maar goed iedere vrouw weet, als er iets nieuws komt, moet de hele boel overhoop, dus daar gingen we.
Met de kasten van de ene hoek naar de andere en weer terug, tot dat alles precies naar wens was.
En nu is het 17.45 en schrijf ik nog snel even op mijn blog, voordat ik naar huis ga. Lekker de beentjes omhoog.
Ik wil jullie echter niet de foto's van de nieuwe kasten onthouden.
Zijn het geen snoepjes?





Fijne avond en tot morgen,
Alma

dinsdag 12 januari 2010

Weer terug.

Na zo'n 500 km door Nederland, 5,5 uur op de beurs en een ware spookrit door Den Haag zijn we veilig terug in Ruinen. We moesten op de heenweg eerst in Hilversum een bestelling afleveren. Nou, dat ging wel aardig goed. De beurs was erg leuk en we hebben dan ook zeker leuke inkopen gedaan. Vooral de stand van Braxton was geweldig. We hebben alles wat hartje is , had of leek besteld en geloof me, dat is heel wat!
Verder toch, dankzij Jolanda, weer wat nieuwe ontdekkingen gedaan. Waaronder een prachtige collectie sierkussens voor een fantastische prijs. Half februari kunnen we die verwachten.
Na de beurs moesten we naar Den Haag om nog een andere bestelling af te leveren. Onze routebeschrijving leidde ons niet geheel zuiver naar ons doel. Steeds weer kwamen we uit bij Den Haag centraal. Iedere argeloze voorbijganger werd door ons "klem gereden" om ons toch vooral maar uit te leggen waar we heen moesten. Het leek echter dat er weinig mensen bekend zijn in Den Haag, of ze zagen het niet zitten twee  gierende veertigers de weg te wijzen. Uiteindelijk "vingen " we een jongeman die wel wist waar we heen moesten. Zijn uitleg: "daar gaat de weg rechts, maar jullie moeten links, dus zodra het kan moet je even keren...." gaf ons niet zo heel veel vertrouwen, maaaaar.... hij had het helemaal juist. Om 20.45 stopten we eindelijk voor het juiste adres. Vervolgens werd de reis naar huis aanvaard. Om 23.15 stapte ik de achterdeur weer binnen.  Het was een lange, maar gezellige en vruchtbare dag.

Liefs
Alma

maandag 11 januari 2010

Spannend dagje, maar ik heb er zin in..

Vandaag ga ik met een vriendin die me regelmatig helpt in de winkel naar de Vakbeurs in Gorinchem! Ja, en dat met dit weer. Op de heenweg moeten we in Hilversum een bestelling afleveren en op de terugweg Den Haag in voor nog een andere levering. Dat wordt dus een lange dag, maar wel heel leuk! De vakbeurs is elke keer weer geweldig. Jolanda gaat deze keer mee en ik ga de beurs dus nu eens door haar ogen bekijken. Zal vast zeer verassend zijn. Als je regelmatig op beursen komt, zie je vaak niet alles meer. En daarbij 2 zien meer dan 1. Dus wie weet, welke verassende items hier uit komen!
We hebben er, ondanks het weer, ontzettend veel zin in en we hopen vol inspiratie, nieuwe aankopen en in goede gezondheid weer terug te keren vanavond.
Straks lekker douchen, de auto zoeken onder een dik pak sneeuw en dan rustig op pad.

Fijne dag allemaal,
Alma

zondag 10 januari 2010

Op verzoek van....

Voorgaand bericht en enkele reacties op het item HK Living zijn van deze blog verwijderd. Ageeth, helaas moest jouw reactie ook verdwijnen, anders sloeg die nergens op:-))
Ik dank jullie allen hartelijk voor de lieve opbeurende reacties, zowel via deze blog , als via mijn e-mail. Het heeft me zeer goed gedaan en we gaan gewoon weer verder.

Fijne zondag en veel liefs, Alma

vrijdag 8 januari 2010

Nieuwe website.

De nieuwe website is klaar. Met een nieuwe uitstraling en een apart gedeelte voor de winkel en een aparte webwinkel. Het geheel heeft naar mijn mening nu een wat professionelere uitstraling. Aan het assortiment is niets veranderd en ook voor de rest blijft het Duifje gewoon Het Duifje..........

Neem een kijkje op onze nieuwe site en laat me weten wat je er van vindt. Ik ben er nog wel steeds mee bezig dus er komen nog wat puntje op de i en ook het assortiment wordt nog aangevuld.



HK Living is binnen!

Prachtige collectie van HKLiving is al binnen. Ondanks het barre weer kwam Sander toch gewoon helemaal langs. En het ziet er weer prachtig uit. Vooral de lampen vind ik helemaal geweldig!
De broodplanken hebben we nu alleen nog maar medium grijs en groot grijs. De rest komt begin februari.


Wat een collectie! Prachtig, ben er echt helemaal weg van.

dinsdag 5 januari 2010

Geweldig nieuw item

Vorige week in één van mijn spaarzame rustmomenten zat ik te bladeren in de Home and Garden. Op dit moment één van mijn favoriete bladen. mijn oog viel op een fantastisch leuk item, nl: Flat Flowers




Het zijn raamstickers van prachtige bloemboeketten. Er zijn 13 designs.Ik heb er vooreerst 6 uitgekozen. En ze zijn ook verkrijgbaar als greetings! Oftewel kaartjes, stuur je iemand toch nog een bloemetje! De greetings zijn verkrijgbaar in 15 verschillende designs. Die heb ik allemaal besteld.



De raamstickers kosten € 8,50 / € 8,95 en de kaarten incl. zilveren enveloppe kosten € 3,75
Vanaf volgende week verkrijgbaar bij Duifje van Drenthe!

Eerste dag..........

Buiten begint het langzaam licht te worden en ik kijk vanachter mijn computer uit over een prachtig wit weiland. Het blijft genieten... Maar de plicht roept weer.
Gisteren heb ik al de nodige dozen met GreenGate verpakt en verzonden van alle bestellingen van de afgelopen week. Benieuwd hoe het vandaag in de winkel zal gaan lopen met alle aanbiedingen.
Ik ben nog steeds druk bezig met de site. Alles moet overgezet worden. Ben er zelf wel heel tevreden over, hoewel het wel heel wat anders is als het was. Het assortiment wordt echter niet veel anders, hooguit beter:-)
Een klein voorproefje van de site zien jullie hier al: zwarte achtergrond met witte letters. Ikzelf vind het wat professioneler overkomen. Let wel, dames, het assortiment blijft hetzelfde!!


Inmiddels heb ik zowel PiP als HK Living weer besteld en ik hoop dat het eind deze week en anders begin volgende week binnen gaat komen.
Van PiP hebben we straks, naast het servies, ook adresboekjes en inpakpapier.
Zo, nu gauw douchen en dan op naar Ruinen, ik ben er weer klaar voor!

vrijdag 1 januari 2010

Nieuw jaar..... nieuwe kansen

De afgelopen week hebben we een heuse tijd van bezinning gehad. Bezinning van hoe nu verder met de winkel. Na een grondige analyse was het duidelijk dat ik met name veel zakelijker moet gaan worden en kritischer moet kijken naar de winkel:-(( Dat is dus niet echt mijn ding, maar ja, het hoort erbij.


Een persoonlijk proces waar ik dus hard aan zal moeten werken, zonder mijn passie voor de winkel en mijn werk kwijt te raken. Daarnaast wil ik absoluut niet afwijken van mijn motto:



Ik verkoop alleen wat ikzelf mooi vind!



Ik weet dat je daarmee een risico neemt. Het is nl. heel makkelijk om dat te verkopen wat iedereen wil en commercieel lekker verantwoord is, maar is het dan nog mijn ding? En ben ik dan nog wel onderscheidend. Naar mijn mening niet en bij mij staat duidelijk de passie voorop.



Tja, dat wordt dus zoeken en schuiven. Eén van de beslissingen die genomen is, is dat we gaan stoppen met de verkoop van Greengate. Niet omdat ik het niet mooi vind, maar als ik een serviesmerk voer, wil ik er ook zoveel mogelijk van in huis hebben en daarvoor is Greengate te groot en uitgebreid. Het neemt teveel ruimte in, helaas. Maar "elk nadeel heb z'n voordeel": voor al die nieuwe produkten moet wel ruimte gemaakt worden en dus:

NIEUWJAARSUITVERKOOP!

Om de winkel zo snel mogelijk klaar te hebben voor de nieuwe artikelen hebben we besloten om toch volgende week alweer open te gaan. Dus vanaf 5 januari kun je iedere middag vanaf 13 uur terecht in de winkel.Wij hebben hier prachtige aanbiedingen waaronder de


complete Greengate collectie met 20 % korting.




Verder vele mooie artikelen met kortingen van 20 - 50 %. De webwinkel is al voorbereid dus hier kun je al bestellen of reserveren als je wilt.




Daarnaast ben ik druk bezig met een nieuwe website die hopelijk nog beter aansluit op de winkel zoals we die in 2010 willen profileren.



Een woon- en cadeauwinkel waar je naartoe gaat voor meubelen, verf en behang, verlichting, geweldige woonaccessoires en prachtige cadeau's, maar ook voor advies bij de inrichting van je huis of bedrijf. Voor relatiegeschenken voor je werknemers of kerstpaketten. Een winkel waar je altijd vriendelijk, gastvrij en vakkundig wordt geholpen en waar je steeds weer terug komt.




Gelukkig Nieuwjaar!!


Ik wens jullie allemaal een geweldig, sprankelend, spetterend, maar vooral gezond 2010!

Tevens wil ik jullie namens alles wat "Duifje" is heel hartelijk danken voor de gezelligheid, de hartelijkheid en het vertrouwen in onze winkel. Wij zijn alweer heel druk met de plannen voor komend jaar en dat het gaat spetteren, weten wij nu al.
Zo bestaat Duifje van Drenthe komend jaar 5 jaar en dat laten we natuurlijk niert ongemerkt voorbij gaan.