donderdag 26 augustus 2010

PAS(SES)SIE

Gisteravond hebben we met de modellen de pas-sessie voor de modeshow gedaan. Nienke ( dochter) en ik hadden al wat setjes bij elkaar gezocht en gisteren zijn daar de modellen bijgevoegd.
Wat was het ontzettend gezellig! Ik was natuurlijk ook heel erg benieuwd wat de meiden van de collectie zouden vinden. Ha, nou, dat was al gauw duidelijk!! O, mag ik die aan?? Wat heb jij een leuk hes aan, waar hangt die?   Hoho, dames, even bij de les! Een en al enthousiasme. Kwamen ze op voorhand wat schuchter binnen : "wat moet ik doen? en word ik ook opgetut? " na het zien van de eerste kledingstukken was dat meteen over. Er werd enthousiast gepast en geëxperimenteerd met allerlei kledingstukken. En dan valt maar weer op hoe verschillend we zijn. Dames met  verschillende maten, eentje maat M, eentje maat XL dragen dezelfde kleding en beide zien er fantastisch uit. Dat is toch super!!

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat ik met deze collectie van Ultimate Mik's en Bohemia ( ART is helaas nog niet helemaal binnen ) een zeer goede keus heb gemaakt. Het feit dat ik zometeen al ga bellen voor een tweede (!) nabestelling bewijst dat wel. Een van de dames ging gister al met een volle tas de deur uit en meerdere kledingstukken hebben reeds het label : gereserveerd.

Toen langzaam bekend werd dat ik ook kleding zou gaan verkopen waren de meningen verdeeld: van enthousiasme tot krtitisch tot "het begin van het einde". Dan ga je , ondanks je eigen enthousiasme, toch wel een beetje twijfelen. Heb ik me nu iets teveel laten leiden door mijn hart?? Maar nee, het zal een goede keus blijven, daar ben ik ten volle van overtuigd. Ik heb er meer dan een beetje zin in.
Keerzijde is wel dat ik door alle blijheid ( en ook een beetje opluchting)  van gisteravond tot half twee vannacht wakker heb gelegen. De adrenaline gierend door mijn lijf. Maar ach, als dat alles is....:-))

P.S. Foto's volgen na de modeshow :-p

maandag 23 augustus 2010

Beursnieuws

Na de aankopen van gisteren door Duifje van Drenthe zijn de koersen op de beurs in Hardenberg met stip gestegen:-))
Nee, geintje, maar we hebben wel heeeele leuke items ingekocht! Zoals bijv. de halve collectie van Artisan Home. Hans & Janke ken ik al jaren en ze ontwikkelen zich op dit moment zeer snel. Met een vooruitziende blik wordt er ingekocht, zodat ze met veel artikelen absoluut koploper zijn. Zo hadden ze jaren terug al de draadartikelen: mandjes, rekjes e.d. Heel leuk om te zien dat ze het gisteren ontzèttend druk hadden. En terecht, weer zeer vernieuwende produkten die steeds meer door andere winkels worden erkend.
Uiteraard werd de stand van Braxton weer bezocht voor de kerstcollectie en de nog steeds zeer populaire kaartenhouders. Bij Overwijk decoraties zijn we ons ook flink te buiten gegaan. Ook zo'n (familie)bedrijf waar we al jaren zaken mee doen en dat zich steeds meer ontwikkelt. Zo was er deze keer een meer dan prachtige collectie met fantastische labels
Ook hebben we weer een geheel nieuw product gevonden voor ons assortiment: geweldig mooie zijdebloemen. We hebben een beginnende selectie gemaakt. Ik ben er zelf erg tevereden mee. Grote bloemtakken, maar ook kleine enkele bloemetjes zoals gerbera's voor op kleine vaasjes. Om je huis altijd een vrolijke touch te geven tijdens de komende donkere dagen.
Verder nog een heleboel artikelen voor het nieuwe winterwoonseizoen.
Deze week komt HKLiving nog een aantal dozen en pakketten brengen en verwachten we de collectie van ART ( kleding). Kortom: roerige tijden de komende weken. Helemaal leuk, al die nieuwe dingen weer.
Ga nu met dochterlief het magazijn in om alle kleding die nu al binnen is te passen en setjes te maken voor de modeshow van a.s maandag 30 augustus. Woensdagavond komen de "modellen" om alles door te passen.
Gats, wat een vervelende baan heb ik toch:-))

Fijne dag vandaag,

vrijdag 20 augustus 2010

Jeanne d'Arc Living magasinet nr. 6

Hij is er weer! Nummer 6 alweer van dit prachtige, inspirerende tijdschrift.
Deze keer is het thema:  KEUKENS.


Het tijdschrift is te bestellen via de webwinkel: http://www.duifjevandrentheseizoen.nl/

donderdag 19 augustus 2010

P**Pshow

Ultimate Mik's is binnen! O, en wat is het geweldig!!!!
Ik ben er helemaal hyper van. De te maken combinaties zijn eindeloos en allemaal even leuk.
Zal ik of zal ik niet????
Oké dan, even door het sleutelgat:

De complete selectie


De afdeling rokken en broeken: 2 modellen in tricot, een petticoat en een pofbroek.

De afdeling jurken, vestjes en T- shirts: 4 modellen hessen, 1 jurk/jas, T-shirt en een strikvestje.

Eén van de eindloze, waanzinnige combinaties.

Ik kan bijna niet wachten om het aan jullie te tonen, laat staan om te wachten tot ik het "mag" dragen!
Was het maar vast 30 augustus. Nog 10 nachtjes slapen......

P.S. Er zijn nog een paar plaatsen voor de modeshow.  Geef je op via info@duifjevandrenthe.nl


woensdag 18 augustus 2010

Duimen jullie even??

Vanmiddag om 15 begint het grote LIVE spektakel op de Brink in Ruinen: naast de reguliere Brinkavond met de oude ambachten hebben we deze keer een waar spektakel opgezet. Er zullen uiteenlopende dansacts te zien zijn en van 5 tot 9 treedt er een LIVE-band op: MATCHSTCKS. De horeca heeft een heus HORECA-PLEIN neergezet met een tap en tafeltjes, zodat je je bij een echt openluchtconcert waant.
We gaan om 10 uur beginnen met de opbouw. We hebben nog één ding nodig er daarvoor wil ik jullie inschakelen: MOOI WEER!!!
Meiden, allemaal duimen graag.

vrijdag 13 augustus 2010

Spanneeeend....

Vanaf volgende week stromen de kledingbestellingen hier binnen en ik kan bijna niet wachten.
We zijn aasdruk met de voorbereidingen: kledingrekken voor het magazijn, modellen voor de modeshow, kleerhangers, paskamergordijnen, kledingstangen en hout voor de "verbouwing" van de winkel enz. enz.
Afgelopen maandag was ik even in Zwolle en wat wil het toeval??? Art-Zwolle gaat van twee naar één winkel en had nog wat paspoppen "over". Die zijn dus nu van mij!!
Drie prachtige poppen voor onze kledinghoek. Wat een buitenkansje!
En daar liepen we dan: dochterlief en ik, met drie paspoppen onder de arm dwars door het centrum van Zwolle! Hahaha. Maar goed, gezien de prijs, zeer de moeite waard!!

Ja, en dan begint het al echt iets te worden.


We onthullen nog niets , maar op 30 augustus zijn alle spotlights gericht op onze kledingcollectie
Om 20.00 uur vindt namelijk de  MODESHOW plaats. Wil je ook een plekje? Reserveer dan via info@duifjevandrenthe.nl of meld je aan bij de winkel. Je kunt ook bellen: 0522752194. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.

donderdag 12 augustus 2010

Hiep hiep hoera......

Ook zo leuk van het hebben van een winkel in het dorp...
Af en aan komen er mensen binnen die graag hun eigengemaakte artikelen via mijn winkel te koop willen aanbieden. Ik sta daar altijd voor open, maar vind dat de artikelen wel in mijn assortiment moeten passen.
Vandaag kwam er zo'n artikel aanwaaien. Grietje Slagter maakt prachtige feestslingers.

Ooit maakte ik ze ook, maar de tijd ontbreekt. Heerlijk dat Grietje dit gat nu komt opvullen. Toen ze de slingers liet zien, was ik meteen verkocht.
In alle kleurstellingen leverbaar,

aan twee kanten beletterd met vilten letters erop,

extra cijfers erbij die je voor de jaren erop kunt stikken en alles geleverd in een prachtige tas.


Kan het feestelijker??
Alleen bij Duifje van Drenthe, zelfgemaakte feestslingers voor € 39,95 in feestverpakking!

Na een uur snuffelen nog steeds verrast

Wat is het toch een heerlijk compliment als mensen na een uur snuffelen in de winkel nog steeds verrast zijn, omdat ze toch nog iets nieuws ontdekken.
Zojuist verlieten weer twee dames de winkel nadat ze zich een uur tegoed hadden gedaan aan alles wat er te zien is. Vol met inspiratie om thuis met hun aankopen weer aan de slag te gaan en tot de laatste minuut geprikkeld. Wat een compliment!
Mijn dag is weer goed.

dinsdag 10 augustus 2010

Wij ruimen op......

Met het oog op de komst van onze kleding ( vanaf 31 augustus) en de a.s. beurzen zijn we stevig aan het opruimen. We willen graag plaats maken voor de kleding en al die prachtige nieuwe spullen die vanaf september de winkel weer zullen vullen. En dus..... HOGE KORTINGEN!
Van 20- 50% korting op kussens van in the Mood, Braxton, hartjes, showmodellen kasten en tafels, de aller-aller-allerlaatste items van GreenGate voor 50%, tafelzeil met 20 % korting en noem maar op!
De hele koopjeshoek moet leeg:





En aangezien we toch aan het verbouwen waren hebben we meteen de rest van de benedenverdieping maar even aangepakt:

Zo heeft At home with Marieke een mooie eigen hoek gekregen. Ten eerste, omdat ik het nog steeds een geweldig merk vind en ten tweede, omdat er in september een mooie uitbreiding komt met een nieuw decor servies, beddegoed en tafellinnen.

Ook PiP verdiend in mijn optiek een eigen plek. Die had ze al, maar hij is wel verplaatst en toch ietwat prominenter dan voorheen. Ook hier in september een aantal uitbreidingen.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de beurzen. Van een aantal leveranciers hebben we de catalogus al mogen bewonderen. Dat belooft al veel moois, maar op de beurs zien we pas echt wat er komend seizoen allemaal te beleven valt. En dan niet te vergeten de kleding die nu langzaamaan gaat binnendruppelen.
Het wordt een mooi najaar bij Duifje van Drenthe!

woensdag 4 augustus 2010

Jaarmarkt Ruinen


A.s. Zaterdag 7 augustus is er een grote jaarmarkt in Ruinen. Tal van kraampjes staan op de Brink en in de straatjes rondom de Brink opgesteld. Voor de kinderen is er een luchtkussen en een gedeelte is ingeruimd als rommelmarkt. Een en ander wordt opgevrolijkt door LIVE- muziek. Kortom een heerlijk, gezellig dagje voor het hele gezin. De jaarmarkt loopt bij ons voor de deur langs, dus voor ons de gelegenheid om lekker veel spullen buiten te zetten voor leuke prijsjes! Kom dus gezellig langs op zaterdag 7 augustus in Ruinen. De markt duurt van 9.00 tot 16.00 uur, dus de winkel is ook vanaf 9.00 geopend!