dinsdag 30 maart 2010

Drukke voorbereidingen

In mei zullen wij op twee fairs staan. Zowel met Hemelvaart ( in Oldeberkoop) en met Pinksteren ( in Ommen) Een drukke maand, dus.

Impressie van onze stand in Ommen 2009

En dat begint nu al... Twee grote fairs vraagt de nodige voorbereidingen. Beide fairs duren 4 dagen en dus moet er flink ingekocht worden!
Inmiddels lopen er bestellingen bij; Bloomingville, Ib laursen, Bastion collections, A.U. Maison en er moet van Braxton home collection nog een heleboel binnen komen.
De meeste bestelde produkten ( lees: alle) passen perfect in de stijl van Jeanne d'Arc Living en onze stand zal op beide fairs deze stijl ook uitstralen.
Ik geniet al met volle teugen van deze voorbereidingen.Het uitzoeken en samenstellen van het assortiment en het plaatsen van de bestellingen. En dan straks begin mei als alles binnenkomt is het uiteraard helemaal genieten.
Wat een heerlijk vak heb ik toch!

zaterdag 27 maart 2010

Even een blik in onze goedgevulde winkel....

Helemaal in de stemming..

In de grote dozen van gisteren zat onze collectie kussens van In the mood. En daar raak je toch helemaal van in de stemming....

Kussen Hessel 50 x 50 met volant en zeilring. Ook nog in aqua, limegroen, lila, donkerblauw en zwart. Prijs: € 13,50 incl vulling!


Kussen Gianni, ook in meerdere kleuren.
Prijs incl. vulling: € 13,50!

Kussen Home sweet Home. Ook in aqua, rood, limegroen, lila, zwart.
Prijs incl. vulling: € 10,95!

Kussen Valentino. ook in rood, lila, kiezel, antraciet, donkerblauw, limegroen, aqua.
Prijs incl. vulling: € 10,95!
In de winkel vind je een catalogus waaruit je kunt kiezen. Met keus uit meer dan 300! dessins. Bovenstaande dessins hebben wij op dit moment in voorraad, maar er komt nog meer. Kussens met tekst en in de stijl van PiP.

De mooiste kussens bij: Duifje van Drenthe.

vrijdag 26 maart 2010

Druk dagje

Vandaag was weer zo'n dag dat alles tegelijk komt:
Eerst Madam Stoltz:

Toen Overwijk en PiP ( 2 vrachtwagens op de dam)



En even later arriveerde onze langverwachte kussencollectie:


Ik ben nog lang niet klaar met uitpakken, maar de winkel is al heerlijk gevuld met allemaal nieuwe artikelen. Heerlijk gevoel om mee naar huis te gaan.

Fijn weekend allemaal en wie weet tot ziens!


donderdag 25 maart 2010

Klepbanken: 5 modellen, 8 maten!!!!

Vandaag hebben we nieuwe modellen klepbanken binnen gekregen.
Prachtige repro-klepbanken naar oud model gemaakt. Dus de charme van "oud" met de  degelijkheid van nieuw.
Niet alleen heb je keus uit 5 modellen:  voor het gemak heb ik ze even namen gegeven:-))

deze beauty is Anna


deze stoere bink is Tim


dit schatje is Lilly


dit is Maartje


en Rik
Binnenkort komt er nog een zesde model. Eén met allemaal platte spijltjes rondom.
De banken zijn leverbaar in 8(!) maten. Namelijk: 80( alleen Lilly) , 120, 150, 180, 200, 220, 240, 260 en zelfs groter tot 320 is mogelijk.
Er zit slechts 1 á 2 weken levertijd op de banken en soms zelfs uit voorraad leverbaar!
Voor een ruime keus in klepbanken ga je dus naar het Duifje van Drenthe! Kijk in onze webshop of kom gezellig langs in Ruinen.

zaterdag 20 maart 2010

Uitbreiding PiP Home

Niet alleen At Home with Marieke, maar ook PiPHome zal binnenkort worden uitgebreid. Het , terecht, razend populaire servies van PiP dat toch al zo uitgebreid is zal enkele toevoegingen krijgen:
Ten eerste is daar de geschenkenset:
4 senseomokjes in geschenkverpakking( € 22,95)...
...of 4 grote bekers in geschenkverpakking( € 29,95).
Keus uit de kleuren Pink, Khaki of Blue.
En dan de taartschaal ( 39,95) in de 3 kleuren: pink, blue en khaki



Dan komen er nog de tea tips( 3,95), je weet wel, een schaaltje waar je heel netjes je theezakje op kunt leggen. Of een petit fourtje of een lekker bonbonnetje..etc.



Bovenstaande nieuwe items komen vanaf mei in de winkel. Wil je zeker zijn dat je jouw servies straks ook helemaal compleet kunt maken, dan kun je nu al bij ons bestellen. Neem hiervoor even contact met ons op via de mail of de winkel.

vrijdag 19 maart 2010

At Home with Marieke


Hét merk voor de landelijke stijl. Oerhollandse dessins en prachtige stoere vormgeving.

Naast de serviezen

is er ook een prachtige meubellijn met

mooie open buffetkasten

een fantastisch mooie tafel ( massief eiken)

fraaie witte cafestoeltjes

en dan ook nog een uitgebreide textiellijn

 met kussenhoezen, theedoeken etc., die vanaf augustus zal worden uitgebreid met beddengoed,quilts, tafelkleden en een leuke nieuwe servieslijn.
Deze sluit aan op de huidige en maakt combineren nog leuker. Ook de quilts en de tafelkelden zijn om te smullen! Het beddegoed is ofwel stoer of wat lieflijker, net wat je wilt. Ik kan bijna niet wachten, maar helaas we zullen echter nog even moeten wachten tot augustus.

Al meer dan een jaar een ware hotspot in onze winkel.


donderdag 18 maart 2010

Een vleugje lente..

De nieuwe tafelzeilen zijn binnen en dat zorgt meteen voor een vleugje lente en wat kleur buiten.

Ik heb ze inmiddels ook al in de webshop gezet.

Scandinavië in opmars.

Diegene die mijn winkel al langer bezoeken weten het al: scandinavië en met name de french-nordic style hebben mijn hart veroverd en zijn hard op weg om heel Europa te veroveren. En dit geldt niet alleen op woongebied. Ook op het gebied van kleding ben ik al jaren fan van de deense merken. Toeristen vinden ook steeds vaker de weg naar Noord-Europa.
In de woonwereld loopt uiteraard Jeanne d'Arc Living voorop als dé inspirator. De naam valt hier regelmatig en terecht denk ik. Om de sfeer van de french-nordic style in je eigen huis te creeëren hebben wij ( bijna) alles in huis.
Van de witte krijtverf tot de meubelen en van de kleine kaarthoudertjes tot de keukenaccessoires. Kijk zelf maar:




french-nordic - Slideshow

Bovenstaande artikelen zijn alle te koop cq te bestellen in de winkel of via de webshop.
Creëer je eigen french-nordic style. Wij hebben de ingredienten! Binnenkort nóg meer!

woensdag 17 maart 2010

Zijn het geen schatjes????

Eindelijk zijn ze dan binnen. Eind vorig jaar was er al sprake van en heb ik al even mee mogen denken over de uitvoering, maar nu zijn ze er dan! En zijn ze niet geweldig. De ronde hand- en theedoeken met hartjes....

in zwart....
en rood......
en fuchsia.

De diameter is 60 cm voor de handdoek en 65 cm voor de theedoek, dus groot genoeg. En hij hangt nooit op de grond, zelfs niet in de boot of caravan! Per set € 8,95. Nu verkrijgbaar bij Duifje van Drenthe en in de webshop.

dinsdag 16 maart 2010

Winnares Give- Away

Deze keer heb ik een lootje getrokken, aangezien je naar mijn mening niet genoeg tips kunt krijgen voor je tuin en de keus te lastig was.
En daar gaat ie dan....tatadaa, tromgeroffel....

... en de spanning stijgt,

De winnaar is:


FREEKJE!!!
Van harte gefeliciteerd! Stuur me even een mailtje voor je adres.

maandag 15 maart 2010

Poeh, poeh

Nou, de grote schoonmaak zit erop! Dankzij de enorme drukte is er een groot gat geslagen in de voorraad. Met name het GreenGate-servies en de quilts vonden gretig aftrek. De laatste items staan nu nog met 20 % korting in de winkel en de webshop. En nu: op naar de Lente!


vrijdag 12 maart 2010

"Hemmeltied"


"Traditiegetrouw werd in Drenthe in het voorjaar een grote schoonmaak gehouden. De beddestee werd gelucht, de kleren wapperden vrolijk aan de waslijn of op het wasrek, er werd geschoond en gewit. Als laatste kwamen de stallen aan de beurt. Het vee werd de weide ingedreven en in de koestal werden de wanden gewit en met blackvernis gezwart. Het was echte "Hemmeltied". ( Citaat uit de Woldercourant)

Ook in Ruinen is het Hemmeltied. En wel op zaterdag 13 maart. Alle winkeliers houden grote schoonmaak en dat betekent:
koopjes!
Wij hebben deze dag vanaf 10 uur een kraam buiten staan met prachtige aanbiedingen. Allerhande artikelen van € 2,50 tot € 25,00. Van kleine hebbedingetjes tot aan quilts.

Tevens gaat op deze dag het laatste GreenGate met 25% korting de deur uit. Kom dus gezellig even aan en profiteer van onze voorjaarsschoonmaak. Deze actie geldt alleen in de winkel.